اخبار داغ

معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور:

دانشگاه‌های اصفهان باید بخشی از درآمدشان را از محل کارآفرینی کسب کنند/ ضرورت سرمایه گذاری شرکت های خصوصی بر روی مساله پژوهش

دانشگاه‌های اصفهان باید بخشی از درآمدشان را از محل کارآفرینی کسب کنند/ ضرورت سرمایه گذاری شرکت های خصوصی بر روی مساله پژوهش
معاون علمی پژوهشی رییس جمهور با اشاره به اینکه برای هر چیزی باید توجیهی باشد و بخش خصوصی در این مساله باید روی کار بیاید، گفت: ما با پژوهش دولتی نمی توانیم به کارآفرینی و ایجاد کسب کار برسیم مگر اینکه شرکت های خصوصی برای مساله پژوهش سرمایه گذاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ سورنا ستاری در آیین افتتاح اولین مرکز رشد دانشگاهی غرب استان که شامگاه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: گلپایگان اکوسیستمی که در آن باید کارآفرینی اصل باشد را دارد و ما نیز باید در آن کار بکنیم ولی هنوز رگه های نفتی در آن هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون علمی پژوهشی رییس جمهور، عنوان کرد: تصور من از دانشگاه های استان این است که باید عدد قابل توجهی از درآمدشان را از محل کارافرینی کسب کنند.

,

وی با اشاره به اینکه برای هر چیزی باید توجیهی باشد و بخش خصوصی در این مساله باید روی کار بیاید، گفت: ما با پژوهش دولتی نمی توانیم به کارآفرینی و ایجاد کسب کار برسیم مگر اینکه شرکت های خصوصی برای مساله پژوهش سرمایه گذاری کنند.

,

ستاری با بیان اینکه شهرستان دارای پنج هزار دانشجو، تعداد زیادی هیات علمی و پتانسیل کارخانجات صنعتی و کشاورزی است، تصریح کرد: تجاری شدن ایده ها بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی اتفاق نمی افتد.

,

معاون علمی پژوهشی رییس جمهور با اشاره به لزوم ایجاد زیر ساخت هایی دولتی برای ورود بخش خصوصی به این قسمت، خاطرنشان کرد: ما در حوزه های  زیر ساختی همچون حوزه های مربوط به مراکز رشد و نوآوری آمادگی داریم که حتی پول بلاعوض نیز بگذاریم.

,

وی با بیان اینکه اکنون ما پژوهش سراها را با اعتبار 30 درصد کمک آموزش و پرورش و خیران و همچنان 70 درصد کمک معاونت علمی تجهیز می کنیم، مطرح کرد: این اتفاق زمانی می افتد که ما بتوانیم سرمایه گذاری بخش خصوصی را در حوزه پژوهش داشته باشیم.

,

ستاری با اشاره به پتانسیل های شهرستان از نظر نیروی انسانی در این عرصه، اظهار کرد: این پتانسیل ها برای اینکه اقتصاد منطقه را به سمت اقتصاد دانش بنیان ببرد بسیار مهم است و این سرمایه های انسانی که در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته باید درست هدایت شود.

,

معاون علمی پژوهشی رییس جمهور، اضافه کرد: وقتی ما چهار سال از بهترین سال های عمر یک نفر را می گیریم و بعد از چهار سال این شخص بیاید پشت درب اتاق ها و به دنبال شغل باشد بدین معناست که ما چهار سال از بهترین سال های عمر و وقت این فرد را تلف کردیم.

,

وی با اشاره به اینکه اگر محیط کارافرینی در دانشگاه ها برای ایجاد ابتکارها فراهم باشد، گفت: این با سرمایه گذاری بخش دولتی شکل نمی گیرد.

,

ستاری در پایان یاداور شد: محیط زیستی که گلپایگان دارد را به دود کش آلوده نکنید و بدانید توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دود کش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه