اخبار داغ

تخریب سوگواره مذهبی "مشک تشنه" توسط برخی رسانه های چرام/وقتی افراد خاص به رسانه ها خط می دهند

تخریب سوگواره مذهبی "مشک تشنه" توسط برخی رسانه های چرام/وقتی افراد خاص به رسانه ها خط می دهند
هنوز سوگواره فرهنگی و مذهبی که به صورت منطقه ای در شهرستان چرام برگزار می شود, شروع نشده است که برخی رسانه ها این برنامه مذهبی و فرهنگی را تخریب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس هنوز سوگواره فرهنگی و مذهبی که به صورت منطقه ای در شهرستان چرام برگزار می شود, شروع نشده است که برخی رسانه ها این برنامه مذهبی و فرهنگی را تخریب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

برخی از این رسانه ها که با توجه به تحقیقات خبرنگار صبح زاگرس از برخی افراد خاص خط می‌گیرند, شخصیت های حاضر در این سوگواره را مورد اتهام قرار دادند.

,

 

,

این در حالی است که این سوگواره منطقه ای می تواند در راستای تبلیغ و ترویج اهداف نهضت عاشورا و سیرت اهل بیت علیهم السلام باشد و از طرف دیگر باعث  افزایش شناخت از  استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد شود.

,

 

,

اما متاسفانه برخی افراد خاص به دنبال منافع خود و سودآوری منفعت  طلبانه از این حاشیه سازی هستند که باید به جد جلوی اهداف مغرضانه این افراد را گرفت.

,

 

,

چندین مطلب را در نقد و جهت تحلیل عنوان خبری یک رسانه‌ مطرح خواهیم کرد تا برخی ابهامات در این رابطه برطرف شود.

,

 

,

در ابتدا باید عنوان کرد که چرا آموزش های حوزه خبری در چرام برگزار نمی شود تا فعالان رسانه و بخصوص رسانه های حاضر در شهرستان با آداب و اخلاق رسانه ای آشنا شوند چرا که با مطالعه  سطحی مطالب برخی دوستان در شهرستان مشاهده می شود که چه مشکلات و ایراداتی از نظر حقوقی براین مطالب وارد است.

,

 

,

مطلب دوم خط گیری و منافع شخصی برخی رسانه های شهرستان چرام است که متاسفانه هنوز  به دلیل عدم آشنایی با اخلاق و آموزش های اولیه رسانه ای دچار این مشکل می شوند و در درج اخبار حاشیه دار و مغرضانه به صورت مکرر عادت کرده اند.

,

 

,

مطلب سوم به اداره کل ارشاد استان و حتی وزارت ارشاد برمیگردد که چرا به رسانه هایی که مجوز رسمی ندارند اجازه نشر خبر یا اتهام و یا نشر اکاذیب را می دهد؟

,

 

,

مطلب چهارم باز به رسانه ها برمیگردد که چرا به جای جایگزینی کردن مطالبه و مشکلات مردم در حوزه کاری خود, اهداف و غرایض شخصی خود را دنبال می کنند.

,

 

,

مطلب پنجم به سوگواره مشک تشنه بر می گردد که چرا رسانه های شهرستان از داوری این برنامه بی خبر بودند اما یک خبرنگار خاص به صورت ناگهانی وارد این مراسم می شود و شروع به خبرنگاری می‌کند؟

,

 

,

مطلب بعدی به این مورد بر می‌گردد که چرا با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و برگزاری چنین مراسمی، این سوگواره حسینی که باید در جهت تعالی و نمایاندن فرهنگ بلند عاشورایی باشد مورد تخریب و اتهام‌زنی نسبت به مسئولان این سوگواره قرار می گیرد؟

,

 

,

اگر نشر چنین مطالبی در جهت انتقاد یا نقد و یا اعتراض به نوع برگزاری این سوگواره بوده است ,پس چرا سال قبل نیز این انتقادات که در حقیقت اتهام و تخریبی بیش نیست، صورت نمی‌گرفت؟

,

 

,

در پایان باید عنوان کرد که تحلیل خبرنگار این پایگاه خبری از این اتفاقات مبنی بر تخریب شخصیت های این سوگواره و نحوه برگزاری این برنامه مذهبی و فرهنگی بوده و برخی افراد خاص که غرض شخصی نسبت به افراد حاضر در این سوگواره داشته‌اند، با قرار دادن برخی مطالبی بر روی رسانه هایی که بدون مجوز آماده درج هر خبر یا اتهام و نشر اکاذیب هستند و آشنایی متوسطی با اخلاق و آداب حوزه خبرنگاری نیز ندارند,به دنبال ضربه زدن و تخریب شخصیت ها بوده و هستند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه