اخبار داغ

گفتگو با خبرنگاری که تا رویارویی با داعش رفت؛

درس مذاکره با آمریکا را باید از افغانستان گرفت/ زمزمه حل شدن مشکلات با آمریکا یک رؤیای باطل است

درس مذاکره با آمریکا را باید از افغانستان گرفت/ زمزمه حل شدن مشکلات با آمریکا یک رؤیای باطل است
مهدی محمودآبادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: آغاز مذاکره و زمزمه اینکه طی توافقی با آمریکا می‌توانیم اوضاع را بهبود بخشیم یک رؤیای باطل است و 13 آبان امسال به دلیل رجزخوانی های آمریکا اهمیت دوچندانی یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محمودآبادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در گفت‌وگو با خاروستان، اظهارکرد: اولین کار سازمانی من با کار خبر در صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان در سال 1380 آغازشد و تا سال 1384 که صداوسیمای مرکز خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شد من در زاهدان بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاروستان, خاروستان, خاروستان,
 
,
 
,
 
,
سال 1384 واحد مرکزخبر در خراسان‌جنوبی راه اندازی شد
, سال 1384 واحد مرکزخبر در خراسان‌جنوبی راه اندازی شد, سال 1384 واحد مرکزخبر در خراسان‌جنوبی راه اندازی شد,
 
,
وی افزود: با زمزمه‌های راه اندازی مرکز صداوسیما با من صحبت‌هایی صورت گرفت تا خبر خراسان‌جنوبی را راه اندازی کنم.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما خاطرنشان کرد: در آذر ماه 1384 به بیرجند منتقل شدم و آن زمان بیرجند یکی از دفاتر خبری خراسان بزرگ بود و زیر نظر واحد مرکزی خبر در مشهد اداره می‌شد.
,
 
,
 
,
 
,
محمودآبادی یادآورشد: در سال 1384 موفق شدیم دفتر خبری بیرجند را به واحد خبر خراسان‌جنوبی ارتقاء بدهیم و تا سال 1386 هم به‌عنوان خبرنگار و هم مسئولیت واحد خبر مشغول به کار شدم.
,
 
,
 
,
 
,
راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران جوان در سال 1396
, راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران جوان در سال 1396, راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران جوان در سال 1396,
 
,
وی اضافه‌کرد: در سال 1386 با توجه به نیاز مبرم خراسان‌جنوبی برای نیروسازی و پرورش نیروهای مستعد در عرصه‌های مختلف، باشگاه خبرنگاران جوان در بیرجند راه اندازی شد و یکی از عرصه‌هایی که من در آن موفق بودم باشگاه خبرنگاران جوان بود چراکه نیروهای زیادی در صداوسیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، توانستند در آنجا آموزش ببینند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: تا 1389 باشگاه خبرنگاران جوان بودم و ازآن زمان به واحد خبر صداوسیما برگشتم و در کنار کار گزارشگری، مدیریت برنامه‌های سیاسی مرکز صداو سیما را هم برعهده داشتم که تا سال 1393 در واحد خبر بودم.
,
 
,
 
,
 
,
سال 1393 به افغانستان اعزام شدم
, سال 1393 به افغانستان اعزام شدم, سال 1393 به افغانستان اعزام شدم,
 
,
محمودآبادی یادآورشد: در سال 1393 با من تماس گرفته شد که یکی از گزینه‌های صدا وسیمای کشور برای خبرنگاری در خارج از کشورهستم و آن زمان کشوری که قرار بود کار خبری خود را در آنجا داشته باشم اعلام نشد.
,
 
,
 
,
 
,
وی اضافه کرد: پس از بررسی در کمیته اعزام، به من اعلام شد که برای کشور افغانستان انتخاب شده ام؛ دلیل این انتخاب هم به این دلیل بود که مستعد کارهای میدانی از جمله کار در معدن، کوه و بیایان بودم؛ هم‌چنین مجاورت خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان یکی دیگر از دلایلی است که به کشور افغانستان اعزام شدم.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان این‌که در اسفند سال 1393 تا شهریور 1397 به عنوان خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در کشور افغانستان فعالیت داشتم، گفت: با حضور خودم در افغانستان، با یک موضوعی به نام حضور داعش روبرو شدم.
,
 
,
 
,
 
,
 بدترین سال امنیتی افغانستان دوران حضورم در افغانستان بود
,  بدترین سال امنیتی افغانستان دوران حضورم در افغانستان بود,  بدترین سال امنیتی افغانستان دوران حضورم در افغانستان بود,
 
,
محمودآبادی اظهارکرد: بدترین سال امنیتی از سال 2001 که آمریکا در افغانستان حضور دارد در همین دوره ای بود که من در افغانستان حضور داشتم؛ از سال 1394 تا 1397 بدترین سال‌های امنیتی و پرتلفات‌ترین سال‌های افغانستان بود چه تلفاتی که از ناحیه گروه های تروریستی مانند طالبان و داعش بوده و چه تلفاتی که از ناحیه آمریکایی‌ها به مردم افغانستان رسیده است.
,
 
,
 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد تلفات افغانستان بر اثر حملات انتحاری است که این حملات یکی از تلخ‌ترین و بدترین صحنه‌هایی است که من درعمرم دیده‌ام.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: در حملات انتحاری افغانستان، مردم در یک خیابان و مکان عمومی بی‌خبر از همه چیز زندگی عادی خود را سپری می‌کنند که ناگهان یک اتومبیل و فرد انتحاری منفجر می‌شود و تعداد زیادی از افراد بی گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند.
,
 
,
 
,
 
,
رویارویی با حملات انتحاری سخت‌ترین لحظه‌های زندگیم بود
, رویارویی با حملات انتحاری سخت‌ترین لحظه‌های زندگیم بود, رویارویی با حملات انتحاری سخت‌ترین لحظه‌های زندگیم بود,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما یکی از سخت‌ترین کار خبرنگاری را رفتن به صحنه‌های انتحاری دانست و افزود:  وجود حملات انتحاری در افغانستان، کار ما را سخت می‌کرد چراکه هم باید وظیفه خبری خود را انجام می‌دادیم و به محل حادثه می‌رفتیم و هم باید جان خود را حفظ می کردیم چراکه هر لحظه امکان داشت حمله انتحاری دوم اتفاق بیفتد.
,
 
,
 
,
 
,
در فضای ملتهب افغانستان باید خبر تهیه می‌کردیم
, در فضای ملتهب افغانستان باید خبر تهیه می‌کردیم, در فضای ملتهب افغانستان باید خبر تهیه می‌کردیم,
 
,
محمودآبادی با بیان این‌که در افغانستان باید در یک فضای ملتهب و پراسترس گزارش تهیه می‌کردیم، خاطرنشان کرد: بعد ازحملات انتحاری، افراد مجروح، تیراندازی و صحنه‌های جنجالی وجود دارد و تهیه گزارش در این فضایی سختی خاص خود را داشت.
,
 
,
 
,
 
,
وی گفت: متمایز بودن کار در افغانستان، سوریه، یمن و قبلا عراق به دلیل فضای ناامنی، خاطرات تلخی را رقم می‌زند.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما بیان‌کرد: اول شهریور مأموریتم در افغانستان تمام شد و فعلا در صدا و سیمای خراسان جنوبی هستم.
,
 
,
 
,
 
,
محمودآبادی یادآورشد: دفتر خبری در پایتخت افغانستان و در کابل بود اما برای تهیه برخی گزارشات مجبور به ترک کابل بودیم.
,
 
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: به دلیل حساسیتی که پایتخت افغانستان دارد بیشترحملات در کابل اتفاق می‌افتد که این به لحاظ تعداد تلفات و هم حجم و مراکزی که وجود داشت بیشتر وقت ما را این اتفاقات به خود مشغول می‌کرد.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان این‌که افغانستان یک فضای امنیتی و یک فضای سیاسی دارد، گفت: این فضاها بر روی هم تأثیرگذار هستند.
,
 
,
 
,
 
,
حضور 17 ساله نظامی آمریکا در افغانستان
, حضور 17 ساله نظامی آمریکا در افغانستان, حضور 17 ساله نظامی آمریکا در افغانستان,
 
,
محمودآبادی با بیان این‌که افغانستان سابقه 17 سال حضور نظامی آمریکا را دارد که این کشور را اشغال کرده‌اند، گفت: 13 هزار نیروی نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند و علاوه بر حضور نظامی با وجود نه پایگاه، از طریق سیاسی نیز شیطنت‌هایی را دارند.
,
 
,
 
,
 
,
وی با اشاره به این‌که خیلی از گروه‌های تروریستی از جمله داعش در خدمت اهداف آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: گرچه آمریکا به گونه‌ای در افغانستان شکست خورد اما خطر همچنان وجود دارد.
,
 
,
 
,
 
,
داعش پس از شکست در عراق و سوریه وارد افغانستان شد
, داعش پس از شکست در عراق و سوریه وارد افغانستان شد, داعش پس از شکست در عراق و سوریه وارد افغانستان شد,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما توضیح داد: پس از شکست داعش در عراق و سوریه آمریکایی‌ها به طرق مختلف نیروهای شکست خورده در عراق و سوریه را به افغانستان منتقل کردند و قصد داشتند که فضای افغانستان را به هم ریخته و یک فضای تروریستی شدیدی حاکم شود که بهانه‌ای برای ادامه حضور و حتی اضافه کردن نیروها شود.
,
 
,
 
,
 
,
در پی دخالت‌های آمریکا چهار انتخابات افغانستان به تعویق افتاد
, در پی دخالت‌های آمریکا چهار انتخابات افغانستان به تعویق افتاد, در پی دخالت‌های آمریکا چهار انتخابات افغانستان به تعویق افتاد,
 
,
محمودآبادی گفت: دخالت‌های آمریکا در کشور افغانستان زمانی خود را نشان داد که چهار انتخابات افغانستان به تعویق افتاد و این فضاهای نامنی که متأثر از شیطنت‌های آمریکا بود باعث شد که انتخابات مجلس این کشور به تعویق بیفتد.
,
 
,
 
,
 
,
اهمیت 13 آبان به دلیل رجزخوانی‌های آمریکا است
, اهمیت 13 آبان به دلیل رجزخوانی‌های آمریکا است, اهمیت 13 آبان به دلیل رجزخوانی‌های آمریکا است,
 
,
وی ضمن تاکید بر این‌که اهمیت مضاعف 13 آبان امسال به دلیل رجزخوانی آمریکایی‌ها است، گفت: این امیدهای واهی بوده که آمریکایی‌ها به خود و متحدان خود می‌دادند که تحریم‌ها اثرگذار بوده، اما در واقع اثری بر کشور ما نداشته است.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تصریح کرد: به خیال باطل خود آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که می‌توانند این ملت را از پای درآورند؛ گرچه مشکلاتی در کشور ایجاد شده اما عمده مشکلات به دلیل افراد داخلی ایجاد شده که خواسته یا ناخواسته باعث تشدید مشکلات شدند.
,
 
,
 
,
 
,
توطئه‌های آمریکا بی‌اثر است
, توطئه‌های آمریکا بی‌اثر است, توطئه‌های آمریکا بی‌اثر است,
 
,
محمودآبادی گفت: باید در راهپیمایی امسال نشان دهیم که توطئه‌های آمریکا بی اثر است.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: آمریکا تمام توان خود را در برابر ایران به کار برده و اگر با حضور مرم شکست بخورد درس عبرتی برای نسل آینده و کشورهای الگوگیرنده خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: آمریکا و سرکرده‌های آنها انتظار دارند که 13 آبان مردم کمتر حضور داشته باشند اما نقشه‌های دشمن نقش برآب خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
محمودآبادی گفت: خاطرات شیرین من در افغانستان مربوط به مهمان‌نواز و مهربانی مردم افغانستان است که مؤمن و مسلمان هستند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: خاطره تلخ در سال 96 مربوط به حمله انتحاری داعشی‌ها به سفارت عراق بود که پس از شکست داعش در موصل عراق صورت گرفت و سعی کردند تا از این طریق انتقام بگیرند.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ادامه داد: در این حادثه من در نزدیک محل انفجار بودم و برای گزارش دوم رفتم که انتحاری دوم باعث شد که من به سمت جوی آب و جدول پرتاب شوم و از ناحیه پا مصدوم شدم که یکی از اهالی کمک کرد و به بیمارستان منتقل شدم.
,
 
,
 
,
 
,
محمودآبادی ابراز کرد: در این حادثه، آمریکایی‌ها حمله کرده بودند و کودکان بر اثر حمله هوایی از بین رفته بودند که صحنه‌ تلخ و ناگواری برایم بود که در همان حالت در بیمارستان ارتباط با خبر 14 داشتم.
,
 
,
 
,
 
,
زمزمه حل شدن مشکلات با آمریکا یک رؤیای باطل است
, زمزمه حل شدن مشکلات با آمریکا یک رؤیای باطل است, زمزمه حل شدن مشکلات با آمریکا یک رؤیای باطل است,
 
,
وی ضمن تاکید بر این‌که آغاز مذاکره و زمزمه اینکه طی توافقی با آمریکا می‌توانیم اوضاع را بهبود بخشیم یک رؤیای باطل است، گفت: آمریکا باغ سبز نشان می‌دهد و حل شدن مشکلات در پی این مذاکره خوابی است که نه تعبیر می‌شود و نه باغ سبز محقق می‌شود.
,
 
,
 
,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما اضافه کرد: آمریکا حرف‌ها و وعده‌های پیشرفت را به افغانستان هم داد اما اکنون وضعیت افغانستان به گونه ای است که نمی‌توان گفت بعد از بیرون رفتن صبح از خانه برگشتی وجود دارد.
,
 
,
 
,
 
,
محمودآبادی یادآورشد: طی صحبتی که با مردم داشتیم در طی این سال‌ها یک نفر از مردم افغانستان نمی گوید که با آمدن آمریکا اوضاع خوب شد بلکه همه عامل بدبختی خود را آمریکا می دانند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: طی مصاحبه ای که من با رئیس جمهور افغانستان داشته ام؛ کرزی گفت "آمریکا ما را فریب داد و رفیق دزد و شریک قافله است".
,
 
,
, ,
 
,
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما بیان‌کرد: آمریکا عاملی برای کشتار شد، 170 هزار نفر از مردم در طی این 17 سال از طریق پهبادها و حملات کشته شدند.
,
 
,
 
,
 
,
محمودآبادی ادامه داد: جنایات بزرگی را آمریکا در افغانستان مرتکب شده و حتی حمله به بیمارستان داشته‌ و بیماران و پزشکان را قتل عام کرده‌اند و در پایان تنها گفته "اشتباه شده" و هیچ بازخواستی از وی صورت نگرفته است.
,
 
,
 
,
 
,
وی اظهارکرد: نتیجه حضور آمریکا در افغانستان این است که الان بیشترین مهاجرت‌ها را در افغانستان شاهد هستیم.
,
 
,
 
,
 
,
وی ضمن تاکید براین‌که هر جایی که آمریکا پا گذاشته ویرانی بوده است، گفت: مردم باید این ها را ببینند.
,
,
, ,
,
, ,
 
,
پایان فصل اول مصاحبه.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه