اخبار داغ

ضعف زیرساخت های شهری در محلات حاشیه نشین/جوی های فاضلاب سکوی پرش کودکان بندری می شوند

ضعف زیرساخت های شهری در محلات حاشیه نشین/جوی های فاضلاب سکوی پرش کودکان بندری می شوند
با ورود به محله چاهستانی ها کودکانی مشاهده می شوند که در فقر امکانات تفریحی و وسایل بازی جوی های لجنزار فاضلاب را به عنوان سکوی پرش انتخاب کرده اند و قایق های کاغذی خود را در این جوی ها به حرکت در می آوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ ناحیه چاهستانی های متشکل از چهار محله کوی گلستان، چاهستانی ها، نخل پیرمرد و محله مینابی ها یکی از سکونتگاه های غیر رسمی شهر بندرعباس شناخته می شود و دارای چالش هایی از جمله وجود ناهمواری ها با تناوب تپه ها و دره ها در بخش شرق و شمال این محله است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

این ناحیه یکی از قدیمی ترین و پر جمعیت ترین محلات حاشیه نشین بندرعباس به شمار می رود که بیش از سه هزار خانواده در آن سکونت دارند؛ محله ای که اکثر مردم آن از قشر کارگر و بیکار جامعه بوده و زیر خط فقر قرار دارند.

,

در این محله هزار و یک مشکل لاینحال مشاهد می شود که بارزترین آنها را می توان خانه های بدون استحکاک، قطعی مکرر آب، نبود امکانات تفریحی و گردشگری، وجود جوی های فاضلاب سرشار از لجن درون محله، کوچه های تنگ و باریک و.... نام برد.

,

در این محله همه چیز به حالت سنتی و قدیمی خود مشاهده می شود از بانوانی که با وسایل صنایع دستی خود درب منازلشان مشغول به فعالیت هستند تا پیرمردهایی که گرد همم جمع شده و از حال و هوای یکدیگر جویا می شوند.

,

, ,

وقتی جوی های فاضلاب تبدیل به سکوی پرش کودکان می شود

, وقتی جوی های فاضلاب تبدیل به سکوی پرش کودکان می شود,

با ورود به این محله کودکانی مشاهده می شود که در فقر امکانات تفریحی و وسایل بازی جوی های لجنزار فاضلاب را به عنوان سکوی پرش انتخاب کرده اند و قایق های کاغذی خود را در این جوی ها به حرکت در می آوردند.

,

در بیشتر قسمت های این محلات نه تنها خبری از پارک های گسترده با فضای سبز نیست بلکه یک الکلنگ و سُر سُر ساده نیز وجود ندارد و کودکان این مناطق باید در حسرت داشتن امکانات، در کوچه های دارای چاله چوله های فراوان بازی کنند.

,

این محله دارای کوجه های تنگ و باریک بوده که با قرار گرفتن جوی های فاضلاب درونش برای عبور از آن علاوه بر تحمل کردن بوی نامطبوع فضا، موجب کثیفی لباس ها نیز می شود.

,

, ,

هر چند که مسئولان وعده های بهسازی این محله را داده اند و خیابان کشی آن را از قسمت نخل پیرمرد شروع کرده اند اما قطار خدمت رسانی آن به آهستگی حرکت می کند و نشانه هایی از پیشرفت در این مناطق به طور چشم گیر دیده نمی شود.

,

زیر ساخت های اولیه این منطقه نیز فرسوده و کهنه بوده که کمترین وزش باد و بارندگی باعث قطعی برق و آب گرفتگی معابر آن می شود و مشکلات فراوانی را برای اهالی آن منظقه به وجود می آورد.

,

محلات حاشیه نشین به فراموش شده اند

, محلات حاشیه نشین به فراموش شده اند,

زهرا جلال زاده، ساکن محله چاهستانی های بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در این محله طرح جمع آوری پساب شهری اجرا نشده و جوی های فاضلاب سرشار از لجنزار در کوچه ها جاری است.

,

این شهروند با اشاره به اینکه یک فرزند سه ساله دارد، گفت: هیچ گونه پارک و امکانات تفریحی در نزدیکی خانه های ما وجود ندارد و هیجان و بازی های کودکانمان تنها پریدن از روی جوی های فاضلاب است.

,

, ,

جلال زاده افزود: جوی های فاضلاب خود ناقل و ایجاد کننده بیماری های پوستی واگیر و غیر واگیر هستند که کودکانمان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

وی با بیان اینکه مسئولان استان تنها به فکر محلات بالا شهر هستند، گفت: ما ساکنان محلات حاشیه نشین به فراموشی سپرده شده ایم و برنامه ها و طرح های این محلات لاکپشتی اجرا می شود.

,

این شهروند با بیان اینکه بهسازی ناحیه چاهستانی از سال گذشته شروع شده است، عنوان کرد: سرعت اجرای پروژه ها در این محه ها به کندی صورت می گیرد و با اجرای آن ما باید با مشکلات این محله دست و پنجه نرم کنیم.

,

جلال زاده با تاکید بر اینکه در این محله هیچ سطل زباله ای وجود ندارد، بیان کرد: زباله ها را شهروندان تا هنگامی که  کارگران شهرداری اقدام به جمع آوری آن کنند در گوشه و کنار محله رها می کنند و بوی نامطبوعی فضای محله را در بر می گیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: سهم ما ساکنین محلات حاشیه نشین از خدمات و امکانات کم بوده و ما از مسئولان می خواهیم نگاه ویژه ای به اهالی این مناطق داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه