اخبار داغ

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد:

مینی‌بوس ویژه معلولان در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود

مینی‌بوس ویژه معلولان در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد گفت: مینی بوس های اختصاصی ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، یکصد و دهمین جلسه شورای شهر یزد صبح امروز چهارشنبه 23 آبان ماه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نائب رئیس شورای شهر یزد در این جلسه با اشاره به 24 آبان ماه روز کتابخوانی، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود و کتاب و کتابخوانی به بخش لاینفک زندگی آحاد جامعه تبدیل شود.

,

شایق، درپیش رو بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت و اذعان داشت: دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) نقش مهمی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) داشت.

,

وی کسب مقام اول جهان توسط تیم المپیاد نجوم را ایران را نیز تبریک گفت و حضور یک جوان یزدی در میان این تیم را باعث افتخار استان یزد دانست.

,

 

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد در این جلسه گفت: توانمند سازی معلولان و حضور پر رنگ آن ها در جوامع نشان دهنده رشد یک جامعه است.

,

سپنتا نیکنام، با بیان اینکه  قوانین بسیاری برای حمایت از معولان در کشور وجود دارد، اذعان داشت: متاسفانه قوانین و شعارها برای حمایت از معلولان در حد حرف باقیمانده و اقدام علمی برای آن ها انجام نشده است.

,

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده 10 درصد از جامعه دچار معلولیت است که اقلیت بزرگی محسوب می شوند که به اندازه جمعیتشان از حقوق لازم برخوردار نیستند.

,

وی از راه اندازی مینی بوس های ویژه معلولان در یزد خبرداد و گفت: مینی بوس های اختصاصی ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه خواهد شد که امیدواریم با مساعدت اعضای شورا تا پایان این دوره شورا برند «شهر دوستدار معلول» را به برندهای یزد اضافه کنیم.

,

وی ادامه داد: فراخوان طراحی مبلمان و وسایل ورزشی ویژه معولان توسط سازمان سیمای شهری داده شده است.

,

شهردار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه آنگونه که باید در جامعه به معولان بها داده نمی شود، اذعان داشت: اماکن عمومی برای دریافت مجوز موظف هستند که فضای لازم دسترسی  را برای معلولان ایجاد کنند.

,

وی همچنین از احداث پارک ویژه معلولان در سطح شهر یزد خبر داد و گفت: شهرداری یزد تا پایان سال چندین پارک ویژه معلولان در سطح شهر احداث خواهد کرد که تمام دسترسی ها آن ویژه معلولان طراحی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه