اخبار داغ

آیا شهیندخت مولاوردی به دفترخانه‌اش بازمی‌گردد؟ +سند

آیا شهیندخت مولاوردی به دفترخانه‌اش بازمی‌گردد؟ +سند
با توجه به اینکه مولاوردی خود را بازخرید کرده است، باید منتظر بمانیم و ببینم که نظر دستیار امور حقوق شهروندی رئیس‌جمهور درباره خروج از دولت چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهیندخت مولاوردی (دستیار امور حقوق شهروندی رئیس‌جمهور و معاون سابق امور زنان) گفته است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در دولت نهم و دهم خیلی تلاش کردم که واقعاً بمانم و منشأ اثر باشم، حتی یک سال مرخصی بدون حقوق گرفتم و بازگشتم دوباره! اما دریافتم اصلاً امکان و زمینه همکاری وجود ندارد و از طرف مقابل هم پذیرشی وجود ندارد. یک بلک‌لیستی به قول خودشان درست کرده بودند. وی می‌افزاید: من نیروی رسمی نهاد ریاست جمهوری بودم هرجا درخواست همکاری می‌دادم مخالفت می‌کردند. به عنوان کسی که در آن موقع کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل و تجربه مدیریت امور بین‌الملل را هم در کارنامه داشتم و حرف برای گفتن در حوزه تخصصی خود داشتم، اما فضا فوق‌العاده برای فعالیت بسته شده بود، لذا من خودم را از مجموعه ریاست‌جمهوری بازخرید کردم و مشغول به کار تخصصی رشته خودم شدم. حدود ۵ الی ۶ سال در محیطی غیر از نهاد ریاست‌جمهوری فعال بودم، تا بالاخره پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده به من داده شد.[1]

, [1],

همچنین فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس نیز درباره مولاوردی می‌گوید:

,

آنطور که از شواهد و قرائن و مباحث دولتی‌ها در آن زمان منتشر می‌شد انتخاب خانم مولاوردی در دولت یازدهم پس از چند ماه تأخیر به عنوان متولی ویترین بود، چون دیگرانی مطرح و پشت صحنه بودند که اصطلاحاً مورد داشتند. یعنی یا در جریان فتنه 88 همراهی کرده بودند یا بدلیل نتایج تحقیق و تفحص مجلس هفتم- که گزارش آن در صحن علنی قرائت شد و با رأی اکثریت برای پیگیری و رسیدگی تخلفات مطروحه به قوه قضاییه ارسال شد- مانع داشتند به هر حال مشکل پیش می‌آید پس نتوانستند انتخاب شوند. خانم مولاوردی در زمان تحقیق و تفحص مجلس مدیر بین الملل مرکز امور زنان بودند و محور فعالیت‌های بخش بین‌الملل آن جا که البته مثل حالا سیاست آن موقع هم تلاش در جهت عدم بازتاب فعالیت‌های خارجی و بین المللی بود. بعضاً ایشان به عنوان فمنیست اسلامی مطرح می‌شدند و بعضی اشکالات هیئت تحقیق و تفحص هم به ایشان برمی گشت اما ایشان یک زیرکی به خرج داده و در همان گیر و دار رسیدگی به تخلفات خود را بازخرید کردند و از دایره خدمت دولتی خارج شده و به فعالیت دیگر پرداختند.[2]

, [2],

بنا بر اقرار خانم مولاوردی و همچنین اظهارات خانم آلیا، مشخص می‌شود که مولاوردی بعد از بازخرید کردن خود، باز هم وارد مناصب دولتی شده است.

,

طبق ماده واحده- قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، از تاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.[3]

, [3],

حال به نظر می‌رسد نوبت خانم مولاوردی است که درباره برنامه‌هایشان بعد از خروج از دولت - طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان- توضیح بدهند. البته گمانه‌زنی درباره مقصد خانم مولاوردی چندان دشوار نیست و به احتمال فراوان دفترخانه اسناد رسمی ایشان در شهرک غرب تهران، اولین گزینه برای طی کردن دوران پس از خدمت باشد.

,

, ,

قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، ۲۷ شهریور ماه از سوی رئیس جمهور برای اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ شد و بر این اساس،  ۲ ماه پس از ابلاغ این قانون باید بازنشستگان دستگاه های متبوعشان را ترک کنند.

,

بر اساس این گزارش، طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان «به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است.

,

بر اساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، سِمَت‌های ذیل مدیریت سیاسی، محسوب و به عنوان مقام شناخته می‌شود:

,

الف) رؤسای سه قوه

ب) معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان

ج) وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور

,

الف) رؤسای سه قوه

,

ب) معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان

,

ج) وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور

,

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و علی جنتی سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز در فهرست بازنشستگان قرار دارند و باید تا تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۷ نهاد ریاست جمهوری را ترک کنند.

, ,
, ,

[1] -https://www.tabnak.ir/fa/news/775797

, [1], https://www.tabnak.ir/fa/news/775797, ,

[2] -http://www.jahannews.com/detailed/589951

, [2], http://www.jahannews.com/detailed/589951, ,

[3] - https://www.eghtesadonline.com/n/1VQ2

, [3], https://www.eghtesadonline.com/n/1VQ2,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه