شهردار اهرم گفت: اجرای طرح شهرداری الکترونیک در اهرم باعث تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مردم خواهد شد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، قاسم شکوه شهردار اهرم در گفتگو با اصحاب رسانه تنگستان گفت: اجرای طرح شهرداری الکترونیک در اهرم باعث تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مردم خواهد شد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,شکوه تصریح کرد: تمام مراحل اجرای طرح اتوماسیون اداری و بایگانی الکترونیک بدست نیروهای متخصص بومی صورت گرفته است.
,
وی ادامه داد: 7هزار پرونده ساختمانی و ۲هزار پرونده حقوقی شهرداری اسکن و در بایگانی الکترونیک شهرداری محافظت خواهد شد.
شکوه شهردار اهرم گفت: با توجه به فقدان سیستم بایگانی الکترونیک و مدون و قابل اعتماد در سنوات گذشته در شهرداری که بعضاً باعث مفقود شدن إسناد به ویژه اسناد و پرونده های حقوقی که ضربات جبران ناپذیری را به مجموعه مدیریت شهری وارد کرده بر آن شدیم تا با مجوز شورای اسلامی نسبت به راه اندازی و فعال نمودن سیستم اتوماسیون اداری و بایگانی الکترونیک اقدام کنیم.
وی افزود : سیستم اتوماسیون یک پدیده جهانی است که به موازات ناکارآمدی نظام بورکراسی رشد و پیشرفت کرده و شیوهای است که میداند نظام اداری گذشته، جوابگوی خواستههای شهروندان و متقاضیانش نیست.
,شکوه بیان کرد: با راه اندازی اتوماسیون اداری شبهه رانت خواری و فساد اداری در سیستم شهرداری از بین خواهد رفت.
,شهردار اهرم اظهار داشت: هدف از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم، شفاف سازی و حذف رانتخواری و فساد در سیستم اداری شهرداری بوده است که تمامی عملیات اجرایی آن توسط نیروها و متخصصین بومی انجام شده است.
,شکوه خاطر نشان کرد: نصب و راه اندازی اتوماسیون اداری الماس گام تحت وب که در شهردارهای شیراز و مشهد و تمامی بانکها و همراه اول نصب شده است.
,, ,
وی ادامه داد: آرشیو الکترونیکی الماس گام جهت اسکن و الکترونیکی کردن تمامی پرونده های شهرداری، نصب و راه اندازی سه سرور اچ پی در اتاق ای تی شهرداری جهت نگهداری و نصب تمامی برنامه ها و نرم افزارها ازجمله حسابداری و درامد وشهرسازی و عمرانی و بایگانی، نصب و راندازی شبکه سخت افزاری بین تمامی اتاقها جهت ارتباط باهم دیگر
تهیه تجهیزات شبکه داخلی، تهیه و نصب و راه اندازی اینترنت با سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه، اسکن مدارک و پرونده های ساختمانی و حقوقی بیش از ۹ هزار پرونده
آبدیت کردن نرم افزار و برنامه حسابداری و نصب برنامه و بودجه و تفریق در امور مالی، تهیه و راه اندازی۷ دستگاه کامپیوتر برای واحدهای مختلف شهرداری، تهیه و نصب کمد بایگانی ریلی برای بایگانی کردن پرونده ها از جمله اقداماتی بوده که در همین راستا صورت گرفته و سبب شده تا کلیه کارهای ارباب رجوع از ورود به شهرداری بصورت اتوماسیونی (paper less) انجام شود.
شهردار اهرم در ادامه صرفه جویی در هزینه ، تسریع در کار ارباب رجوع ، ذخیره سازی اطلاعات حتی در صورت مفقود شدن پرونده ها، از جمله مزایای این سیستم عنوان کرد.
,شکوه از حذف قابل ملاحظهای ازمکاتبات کاغذی در سازمان، انجام تمامی کارهای اداری در هر زمان و حتی خارج از محل کار ، ثبت و نگهداری سوابق در حجم کمتر، ایمنی بالا و مراجعهی آسان ، به حداقل رسیدن توقف، اشتباه، تکرار و بیهودهکاری در عملیات ثبت اسناد و مدارک مدیریت متمرکز و ایجاد شفافسازی در مراحل گردش اسناد، پیگیری نامهها از طریق تلفن و یا اینترنت درراستای طرح تکریم ارباب رجوع و تعامل الکترونیکی با سایر سازمانها و نیز صرفه جویی در مصرف کاغذ و جمع آوری دفاتر حجیم اندیکاتور را از جمله دیگر مزیت ها و فواید استقرار این سیستم دانست.
,شهردار اهرم در پایان گفت: لازم می دانم از دکتر قدرتیان ریاست دانشگاه آزاد اهرم در جهت همیاری در راستای تسهیل در تهیه و نصب این سیستم ،در اختیار گذاشتن نیروهای متخصص و مشاوره های تخصصی در این حوزه تشکر به عمل آورم.
,,
انتهای پیام/
,,
]
ارسال دیدگاه