اخبار داغ

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‎‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان؛

طرح آسیب‌های اجتماعی با۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا می‌شود/ رسیدن به نشاط اجتماعی نتیجه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

طرح آسیب‌های اجتماعی با۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا می‌شود/ رسیدن به نشاط اجتماعی نتیجه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طرح آسیب‌های اجتماعی از طرف شورای اجتماعی کشور به استان‌ها ابلاغ شده که در سال جاری 10 استان مجریان این طرح هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو باخاورستان، پیرامون طرح آسیب های اجتماعی اظهار کرد: طرح آسیب‌های اجتماعی  از طرف شورای اجتماعی کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، پیرامون طرح آسیب های اجتماعی اظهار کرد: طرح آسیب‌های اجتماعی  از طرف شورای اجتماعی کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.,

 

,

وی افزود: بخشی از این طرح مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.

,

 

,

اجرای طرح در 10 استان

, اجرای طرح در 10 استان, اجرای طرح در 10 استان,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال جاری 10 استان مجریان این طرح هستند ،که استان خراسان‌جنوبی یکی از این استان‌ها است .

,

 

,

رضایی ادامه داد: امسال به عنوان اولین سال طرح آسیب‌های اجتماعی در مرکز استان در مناطق حاشیه‌نشین برگزار می‌شود.

,

 

,

وی افزود: قرار شده مرحله بعدی  طرح آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ها برگزار شود.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به اهداف این طرح اشاره کرده و گفت: اهداف این طرح، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی است.

,

 

,

اعتبار 600 میلیون تومانی برای اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی

, اعتبار 600 میلیون تومانی برای اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی, اعتبار 600 میلیون تومانی برای اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی,

رضایی خاطر نشان کرد: اعتباری که برای اجرای طرح آسیب‌های اجتماعی دریافت کرده‌ایم 600 میلیون تومان بوده است .

,

 

,

وی با بیان این‌که طرح آسیب‌های اجتماعی زیر نظر شورای اجتماعی کشور است گفت: چندین گروه بازرس از سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری خراسان‌جنوبی و وزارت کشور برای تأیید و بازدید این طرح به خراسان‌جنوبی آمدند و خوشبختانه از اجرای طرح و برنامه‌ها در استان بسیار راضی بودند .

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به جزئیات طرح آسیب‌های اجتماعی اشاره و گفت: پایگاه‌هایی در حاشیه شهر بیرجند از جمله مسجد علی بن ابی طالب (ع) سراب، مسجد امام صادق(ع) ، مسجدالحسین(ع) جوادیه، مسجد قائم آل محمد(ص) در منطقه  موسی بن جعفر(ع) و مسجد صدیقه طاهره(س) را  شناسایی کردیم .

,

 

,

رضایی افزود: در این طرح مسجد قائم آل محمد(ص)، موسی بن جعفر(ع)، مسجد صدیقه طاهره(س) و مسجد علی بن ابی طالب(ع) سراب فعالیت خیلی خوبی در این طرح داشته‌اند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این مساجد مأموریت‌شان این است که تشکل‌های اطراف خود را نظیر هیئات ، کانون‌ها ، انجمن‌ها و پایگاه‌های بسیج را با خود همگام سازی کنند.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی حراسان‌جنوبی گفت: در این طرح یک پایگاه در رأس و بقیه پایگاه‌ها مرتبط با آن می‌شوند و برنامه‌های متنوعی در این پایگاه‌ها شکل می‌گیرد.

,

 

,

رضایی با بیان این‌که هر پایگاه مجری 10 کمیته است، افزود: برای هر پایگاه مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی نیز مشخص می‌شود که در بخش مورد نظر ورود پیدا می‌کنند .

,

 

,

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بررسی‌های انجام شده محله موسی بن جعفر(ع) فاقد بوستان بود که اکنون به همت دوستان در این طرح بوستانی در نظر گرفته شده و کارهای مقدماتی برای  احداث پارک انجام شده است.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طرح آسیب‌های اجتماعی زیر نظر شورای اجتماعی کشور است،خاطر نشان کرد: از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح استفاده می‌شود .

,

 

,

رضایی افزود: اجرای این طرح از تنوع خوبی برخوردار است وبرنامه‌های متنوعی از جمله کلاس‌های معارفی، مشاوره، اشتغال خانگی ، فعالیت های ورزشی ، فعالیت های اردویی ، استفاده از فضای استخر و سینما در این پایگاه‌ها  وجود دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: این برنامه ها عمدتا برای سنین نوجوانی و جوانی انجام می‌شود اما در کنار آن بخشی  برای سایر سنین نیز فعالیت می‌کنند.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی درباره اشتغال خانگی در این طرح توضیح داد: شاید برخی فکر کنند که اشتغال خانگی یک نوع موازی کاری است ،اما این‌گونه نیست و می‌توان گفت که اشتغال خانگی بذری است برای جذب مخاطب به مساجد که ما در محله مورد نظر می‌پاشیم.

,

 

,

رضایی نیز درباره فعالیت‌های اردویی تصریح کرد: تاکنون اردوهایی به مشهد مقدس ،طبس ،اردوگاه یادگار امام و سایر امام زادگان داشته‌ایم.

,

 

,

وی به برنامه‌های دیگر طرح آسیب‌های اجتماعی در طول این مدت اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های جشن و شادی در بوستان‌ها، جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های سبک زندگی، دوره‌های آموزشی مباحث خانواده ، مباحث مربوط به پسران و دختران مجرد از دیگر برنامه‌های این طرح بوده است.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: برای بعضی از خانواده‌های بی بضاعت در این طرح به صورت مستقیم و یا از طریق خیرین با همکاری بعضی از دستگاه‌ها کمک‌هایی برای تأمین جهیزیه و سبدهای غذایی شده است.

,

 

,

رضایی افزود : امیدواریم که این فعالیت با حمایت شورای عالی کشور دنبال شود و بتوانیم با توان بیشتری این طرح را ادامه دهیم.

,

 

,

برگزاری دوره آموزشی در مشهد مقدس

, برگزاری دوره آموزشی در مشهد مقدس, برگزاری دوره آموزشی در مشهد مقدس,

وی با بیان این‌که آموزش از اهمیت والایی برخوردار است عنوان کرد: قرار است در آیند‌ه‌ای نزدیک  یک دوره آموزشی به مدت یک هفته با مربیان طرح آسیب‌های اجتماعی در مشهد مقدس برگزار شود.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: زیرا هرچه برای آموزش هزینه کنیم کم است و هزینه در امور آموزش، یک سرمایه گذاری مطلبوب و خوبی است که ثمره آن را در جامعه خواهیم دید.

,

 

,

رضایی با تأکید بر این‌که پیشگیری مقدم بر درمان است تبیین کرد: همه ما جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیم، چرا که پیشگیری مقدم بر درمان بوده و بایستی بیشتر هزینه‌ها صرف پیشگیری شود تا درمان.

,

 

,

وی بیان  کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اقدام همه جانبه لازم است و به همین منظور همه دستگاه‌ها، بخش‌های دولتی و همه مردم بایستی ورود پیدا کنند تا  مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یک حرکت همه جانبه و اجتماع محور شود.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: امیدواریم شورای اجتماعی کشور مجوز فعالیت طرح آسیب‌های اجتماعی را در شهرستان‌های استان نیز بدهد و با توجه به ظرفیت موجود در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی این قول را می‌دهیم که فعالیت‌های خوبی را در این شهرستان‌ها  دنبال کنیم .

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه