اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مراقب باشیم در کج راه‌های جنگ نرم گرفتار نشویم/ تبدیل شدن تهدید به فرصت در فتنه ۸۸

مراقب باشیم در کج راه‌های جنگ نرم گرفتار نشویم/ تبدیل شدن تهدید به فرصت در فتنه ۸۸
کارشناس مسائل سیاسی گفت: نوع نبرد در جنگ نرم، سخت است و باید مواظب باشیم که در این فضا به کج راهه‌هایی که دشمن طراحی کرده نرویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، پیرامون حماسه 9 دی اظهار کرد: انقلاب اسلامی همواره مورد تهدید دشمن بوده چراکه دشمن به هر دلیلی منافع خود را در کشور از دست داده و در خیلی از مواقع برای بازگشت به منافع خودش دست به تحرکاتی می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: زمانی تحرکات دشمن علیه انقلاب اسلامی نظامی بود که موفق نشدند و روی آوردند به تحرکات داخلی،  استفاده از ضد انقلابها، سلطنت طلبان جریان منافقین و بخشی از طریق انسان‌هایی که اطلاعات دقیقی ندارند و گاهی تسلیم دشمن می‌شوند برای براندازی نظام از درون اقدام کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: فتنه 88 یکی از توطئه‌هایی بود که برای بی ثباتی و براندازی نظام از درون طراحی شد.

,

 

,

مزگی نژاد عنوان کرد: با توجه به مدیریتی که مقام معظم رهبری انجام دادند و حمایت جانانه مردم در پشتیبانی از ولایت در 9 دی ماه و حضور نیروی های دلسوز نظام در صحنه موضوع به طوری مدیریت شد که دشمن به اهداف خودش نرسید.

,

 

,

وی اظهار کرد: لذا یک حادثه بسیار عظیمی که آمده بود انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دهد از محیط انقلاب اسلامی دفع شد و این یک برگ برنده ای بود در مبارزه با تهدیدهای براندازی درونی نظام توسط دشمن علیه ایران بود که ناکام ماند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این حادثه مهم بود و به راحتی مدیریت شد، گفت: یکی از دلایل مدیریت آن این بود که ظرفیت انقلاب اسلامی به گونه ای است که تهدید ها را به فرصت تبدیل کند لذا این تهدیدی که به فرصت تبدیل شد لازم است هم گرامی داشته شود و بازخوانی آن صورن گیرد.

,

 

,

مزگی نژاد ادامه داد: برای اینکه یکبار دیگر به دشمن یادآوری شود که درسال88 خواستید نظام ما را براندازید علی رغم همه زحماتی که متحمل شدید ،هزینه‌هایی که کردید و توطئه‌های داخلی و خارجی شما درکشور ما به نتیجه نرسید و در آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید و از طرفی نیز تذکر و تلنگری برای مجموعه دلسوزان نظام است که دشمن را ساده نگیرند چون دشمن هر لحظه در حال توطئه علیه انقلاب اسلامی بوده و ممکن است دوباره با تجربه‌ای که در فتنه 88 داشته مثل دی‌ماه سال 96 دوباره تعرض کند لذا بازخوانی فتنه 88 تذکری برای دوستداران نظام اسلامی است که هوشیار باشند که دشمن به نوعی از سادگی آنها سوء استفاده نکند.

,

 

,

وی تصریح کرد: تاریخ عبرت‌آور و قابل تکرار است اگر از تاریخ عبرت نگیریم و آن را به فراموشی بسپاریم قطعا حادثه‌ها تکرار خواهد شد که اگر تکرار شود شاید ضرباتی که در تکرار فتنه‌ها در آینده بخوریم سنگین تر از ضرباتی که فتنه 88 بر بخش‌هایی از مردم و نظام وارد شد باشد. حتما لازم است که این بازخوانی انجام و تاریخ بارها مطالعه شود چراکه تاریخ به ما عبرت آموزی انجام می‌دهد که هیچ معلمی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شناخت، بررسی و تحلیل تاریخ و بررسی اهداف دشمن می‌تواند ما را در فتنه‌های آینده مصون نگه دارد و با یک آمادگی خاص با دشمن رو به رو شویم که نه تنها بتوانیم خنثی کنیم بلکه ضرباتی که ممکن است ایجاد شود را خنثی کرده و جلوی ضربات را بگیریم.

,

 

,

مزگی نژاد با اشاره به جرم فتنه‌گران، اظهار کرد: جرم فتنه‌گران براندازی نظام بود چون دست به دامن دشمن شدند و تا جایی پیش رفتند که در پی بهم ریختگی اوضاع اجتماعی و بعد از آن روی کار آوردن نظام جدید بودند.

,

 

,

وی ادامه داد: بحث این است که آیا در این براندازی گول خوردند یا عمدا وارد صحنه شدند؟ اسناد و مدارک می‌گوید که اینها هم گول خوردند و هم در خیلی از جاها عمدی وارد صحنه شدند یعنی تن به قانون ندادند که اگر در قانون شبهه‌ای به وجود آمده از طریق قانون پیگیری کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه 22 خرداد 88 گفتند که اگر اقایان شبهه‌ای دارند به قانون مراجعه کنند و من زیر بار بدعت قانون اساسی نخواهم رفت  اما متاسفانه آقایان گوش نداده و بر کار خود اصرار داشتند قانون را نفی کرده وبه دنبال این بودند که حتما باید حرف آنها مطرح شود این معلوم می‌شود که عمدا دنبال براندازی نظام بودند.

,

 

,

مزگی نژاد اظهار کرد: این اتفاق اگر در هر کشور دیگری می‌افتاد قطعا به دار مجازات آویخته می‌شدند چراکه امنیت نظام خط قرمز هر نظام است اما اینکه حالا نظام با آنها مدارا کرده و می‌خواهد که سرعقل آمده و به دامن نظام برگردند مورد سوء استفاده طرفداران آنها و افرادی که به دنبال این هستند که به نوعی اتهام تقلبی که به انتخابات زدند و حاضر نیستند عذر خواهی کنند این تقلب در نظام بماند و بعدها تاریخ قضاوت کند که سال 88 چه اتفاقی افتاده است.

,

 

,

وی عنوان کرد: همه سعی آنها این است که این لکه ننگ را در دامن نظام بگذارند لذا مقام معظم رهبری فرمودند من مهم نیستم و چون اینها به نظام تهمت زده‌اند باید این تهمت از دامن نظام پاک شود.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اولین دلیل پابرجایی انقلاب ما به این دلیل بوده که نظام ما اسلامی است دردنیا نظام‌های سیاسی مختلفی داریم اما اکثر نظام‌ها دچار بحران شده است.

,

 

,

مزگی نژاد اظهار کرد: دومین عامل پابرجایی نظام ما رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است که کمک مردم کرده از گردنه های سخت عبور کنند و عامل سوم پابرجایی انقلاب مردم هستند. مردم تا زمانی‌که پشتیبان ولی فقیه باشند به مملکت آنها هیچ آسیبی وارد نخواهد شد اما اگر از پشتیبانی و پیروی ولی فقیه دست بکشند قطعا دچار مشکل خواهند شد.

,

 

,

وی با اشاره به جنگ نرم و تبعات آن بیان کرد: وقتی صحبت از جنگ می‌شود همه فکرها به سمت جنگ سخت و نظامی می‌رود اما اکنون ما در جنگ نرم هستیم و جنگ نرم روی فکر مردم به روش‌های مختلف از جمله فیلم و کارتون‌هایی که برای کودکان درست می‌کند و با توجه به ذائقه مردم کاری کرده‌اند که بدون درد و سختی روی افکار مردم تاثیر بگذارد به گونه ای که مردم تصور می‌کنند دشمن در حق آنها لطف می‌کند. جنگ نرم ضربه سنگینی به مردم وارد می‌کند اما بدون اینکه ذره‌ای با درد و خونریزی باشد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نوع نبرد در جنگ نرم، سخت است و باید مواظب باشیم که در این فضا به کج راهه‌هایی که دشمن طراحی کرده نرویم.

,

 

,

مزگی نژاد بیان کرد: انقلابی‌گری شرایط خاص خود را دارد. انقلابی‌گری یعنی ما در مقابل حرکات و توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم و از طرف دیگر روی مواضع و مبانی که برای ما تعریف شده محکم و با استقامت بمانیم که دشمن احساس نکند ما از انقلاب خسته شده ایم.

,

 

,

وی ادامه داد: انقلابی‌گری یعنی حساس بودن در مقابل توطئه‌های دشمن و اینکه بتوانیم در زوایای مختلف توطئه‌ها را بشناسیم، انقلاب خود را حفظ کنیم و در مقابل دشمن موضع ما موضع دقیق، وحدت آفرین و محکم باشد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه همواره برخی افراد در کشور به جایگاهی رسیده و برعلیه نظام کار کرده‌اند،گفت: این موضوع مربوط به انقلاب اسلامی نیست و از صدر اسلام بوده افرادی که دارای جایگاه بودند با دل بستگی به مال دنیا، قدرت و دنیاپرستی موضع و جایگاه‌شان عوض شده است.

,

 

,

مزگی نژاد بیان کرد: مردم از ابتدا پای انقلاب بوده و تا آخر خواهند ماند دشمن علی رغم همه مشکلات اقتصادی که برای مردم به وجود آورده اما ملت ایران پای نظام و انقلاب خود هستند و حاضر نیستند به خاطر منافع خود انقلاب اسلامی را به خطر بیندازند. حاضر هستند که به خاطر نظام منافع آنها از بین برود اما نظام را قربانی منافع خود نمی‌کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: مردم اگر بدانند که دشمن قصد ضربه زدن به نظام را دارد محکم ایستادگی خواهند کرد همان‌گونه که حماسه 9 دی را در سال 88 رقم زده و مشت محکمی بر دهن فتنه‌گران کوبیدند و آنها را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مسئولان بدانند که در قیامت باید پاسخگوی اعمال خود بوده و اگر کوتاهی و کم‌کاری داشتند باید پاسخ‌گو باشند.ملتی که با جان و دل پای کشور ایستاده است حقش این بهم ریختگی اقتصادی نیست.

,

 

,

مزگی نژاد اظهار کرد: مسئولان باید به فکر خودشان بوده و بدانند که ملت ایران تاجایی صبر خواهد کرد و زمانی‌که صبر مردم لبریز شود شرایط تغیر خواهد کرد و به نفع مسئولان نخواهد بود.

,

 

,

وی اظهار کرد: البته همه مسئولان اینگونه نبوده و برخی کار می‌کنند ،به فکر حل مشکلات مردم بوده و از مقام معظم رهبری حمایت و تبعیت می‌کنند اما در مجموع مسئولان باید بدانند درمقابل پولی که می‌گیرند و خون شهدا مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر مسئولان امروز بخواهند با کم‌کاری و مسامحه با دشمن انقلاب را در ورطه ضعف قرار دهند بدانند که اشتباه می‌کنند.اگر صبر مردم لبریز شود همانگونه که در 9 دی جواب فتنه‌گران را دادند قطعا پاسخ مسئولان را خواهند داد و آن موقع دیگر زمانی است که برای مسئولان بسیار دیر خواهد بود لذا قبل از اینکه دچار خشم ملت شوند کارهای خود را انجام دهند که سود آن به نفع مردم و انقلاب باشد.

,

 

,

مزگی نژاد تصریح کرد: مسئولان لازم است توصیه‌های مقام معظم رهبری را بشنوند و به کار ببندد چرا که اگر به صحبت‌های ایشان عمل شود مشکلات حل خواهد شد باید با برنامه درست به میدان آمده و با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری ملت را از زیر بار فشار‌های اقتصادی نجات دهند.

,

 

,

وی گفت: کشور امروز به دنبال وحدت است هرچه وحدت بیشتر باشد دشمن نخواهند توانست در کشور نفوذ کند و هر چه وحدت دچار ضعف شود و پیروی از رهبری کم شود به نفع دشمنان خواهد بود.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: به شهدا قول داده‌ایم که نگران نباشید انقلاب را حفظ خواهیم کرد ان شاءالله کاری کنیم که در قیامت در مقابل شهدا شرمنده نباشیم و با افتخار حضور پیدا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه