اخبار داغ

در صحن علنی شورای شهر اراک مطرح شد؛

تحول در مدیریت شهر اراک به‌شرط برقراری سازمان فاوا/ تحقیق و تفحص از شهرک خودرو اراک آب در هاون کوبیدن است

تحول در مدیریت شهر اراک به‌شرط برقراری سازمان فاوا/ تحقیق و تفحص از شهرک خودرو اراک  آب در هاون کوبیدن است
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: به خاطر اینکه سازمان فاوا یک سازمان زیرساختی و بنیادی است، اگر تحول در شهرداری و در حوزه نوین مدیریتی می‌خواهیم بایستی این حوزه را تقویت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک شامگاه شنبه در صحن علنی شورا در خصوص سازمان فناوری اطلاعات گفت: متأسفانه آنچه انتظار شورا بوده است در این‌یک سال و نیم در خصوص سازمان فاوا اتفاق نیفتاده است و شهر اراک نیاز به ایجاد این سازمان بر مبنای چارت سازمانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رضایی ضمن بیان اینکه بودجه اختصاصی که در سال ۹۷ برای این سازمان دیده‌شده به‌نوعی در این‌یکی دو ماه اخیر به آن اختصاص داده شود و در بودجه سال آینده نیز این سازمان به‌طور ویژه دیده شود ادامه داد: به خاطر اینکه این سازمان یک سازمان زیرساختی و بنیادی است ما اگر تحول در شهرداری و تحول در حوزه نوین مدیریتی می‌خواهیم بایستی این حوزه را تقویت کنیم.

,

وی افزود: طی بازدیدی که از سازمان فناوری اطلاعات تهران داشتیم، دوستان دیدند که رصدخانه شهر تهران چگونه گزارش‌های آماری و اطلاعات مکانی و جغرافیای شهر تهران را رصد می‌کند. سازمان فناوری اطلاعات اراک می‌بایستی به سرعت به آن سمت حرکت و وضعیت خودش را مشخص و معین کند.

,

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه تشریح کرد: ازنظر نیروی انسانی بیش از ۷۰نفر نیرو در شهرداری وجود دارند که به‌نوعی آشنا با این زیرساخت سازمان هستند یعنی تحصیلات آن‌ها تا حدودی هم‌خوانی دارد گرچه این افراد نیاز به آموزش حین خدمت دارند ولی این سازمان باید به‌سرعت شکل بگیرد و آنچه شرح وظایفش است و آنچه شورا مصوبه داشته را پیاده کند.

,

وی ضمن بیان اینکه این سازمان می‌تواند به‌عنوان قلب سیستم شهرداری باشد تصریح کرد: این سازمان می‌تواند آمار و اطلاعات و به‌نوعی پکیج‌های مدیریت فکری سازمان‌های دیگر را تهیه کند.

,

رضایی به بحث تحقیق و تفحص از شهرک خودرو پرداخت و گفت: طرح تحقیق و تفحص از شهرک خودرویی را در مقطع زمانی خاصی تقدیم شورا کردیم و دلیل هم این بود که شواهد و قرائن نشان می‌داد که در حق‌وحقوق مردم اجحافی صورت گرفته است و در زمان خودش کار روند قانونی خود را طی نکرده است.

,

وی ادامه داد: گرچه ابهاماتی وجود داشت و چیزی به مرحله اثبات نرسیده بود این‌جانب عرض کردم که این تحقیق و تفحص می‌تواند افکار عمومی را و برخی از زوایای این حوزه را روشن کند.

,

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه ضمن اشاره به اینکه طبق مورد قانونی می‌بایستی تابه‌حال گزارش‌های واصل‌شده از مجراهای قانونی توسط کمیسیونی که موظف شده این تحقیق و تفحص را انجام دهد به شورا ارائه می‌شد بیان کرد: در مرحله اول می‌خواهم سریعاً و در اسرع وقت این مهم صورت گیرد و گزارش‌های تهیه‌شده به سمع و نظر همکاران محترم برسد .

,

وی افزود: موضوع دیگر در جراید و رسانه‌های خبری هفته گذشته اخباری واصل شد که در حوزه شهرک خودرو حتی شاید برخی از احکام صادرشده و لذا هم‌زمان که قوه قضاییه ورود کرده بود و در این حوزه بررسی‌هایی را انجام می‌داد این حقیقت را بر ما آشکار ساخت که تحقیق و تفحص که حق قانونی شوراست به‌جا درست و منطقی بیان‌شده است.

,

رضایی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه همان‌طور که در گزارش پیداست مهلت کار پیمانکاران یا شرکت مذکوری که با شهرداری طرف قرارداد بوده به‌نوعی به اتمام رسیده است و اینجاست که کمیسیون عمران و واحد حقوقی و قراردادهای شهرداری بایستی وضعیت را برای اعضای شورا و همشهریان و شهروندان روشن کند که آیا ادامه کار این‌ها به صلاح مجموعه شهرداری و مردم هست یا خیر. بایستی وضعیت ادامه کار و روشن شدن موضوع به‌صورت شفاف اعلام شود.

,

عضو شورای شهر:

, عضو شورای شهر:,

تحقیق و تفحص شورا از شهرک خودرو آب در هاونگ کوبیدن است

, تحقیق و تفحص شورا از شهرک خودرو آب در هاونگ کوبیدن است, تحقیق و تفحص شورا از شهرک خودرو آب در هاونگ کوبیدن است,

محصولی دیگر عضو شورای شهر در رابطه با تحقیق و تفحص از شهرک خودرو گفت: اوایل شورای پنجم با تحقیق و تفحص موافق بودم زیرا به‌موقع بود، شروع کار شورا بود، حق شورا بود که از اتفاقات خبر داشته باشد ولی در حال حاضر باگذشت یک سال و اندی که از این شورا می‌رود و دو سرپرست و یک شهردار آمدند و رفتند فکر می‌کنم که کار ما آب در هاون کوبیدن است زیرا با توجه به اینکه مقامات قضایی ورود پیدا کردند شورا وقتش را روی این موضوع نگذارد بهتر است.

,

محصولی بیان کرد: ما به فرض تحقیق و تفحص می‌گذاشتیم و به‌جایی می‌رسیدیم بزرگ‌ترین کار ما این بود که شهردار را در صورت مقصر بودن استیضاح می‌کردیم درصورتی‌که در حال حاضر آن شهردار و شهردار شورای چهارم هم وجود ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: وقتی مقامات قضایی ورود پیدا کردند اگر خلاف این خطایی سرزده قطعاً خودشان رسیدگی می‌کنند و شورا وقت خودش را برای این موضوع نگذارد و به‌جایی هم نمی‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه