اخبار داغ

سایه شوم تاریکی بر پارک های پایتخت اقتصادی کشور/قدیمی ترین پارک بندرعباس در خاموشی به سر می برد

سایه شوم تاریکی بر پارک های پایتخت اقتصادی کشور/قدیمی ترین پارک بندرعباس در خاموشی به سر می برد
در شهر بندرعباس بوستان های فراوانی وجود دارد که وضعیت آنها قابل قبول نبوده و شهروندان از تاریکی، فرسودگی وسایل بازی، نداشتن درخت و فضای سبز، وضعیت اسف بار سرویس های بهداشتی رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پارک ها به عنوان مهمترین تفرجگاه های هر شهر مکانی برای ایجاد خدمات رفاهی و تفریحی بوده و شاید بتوان گفت یکی از نیار های ضروری هر شهر داشتن پارکی مجهز برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهروندان برای گذراندن اوقاتی سر شار از آرامش به دور از هیاهوی شهری نیازمند مکانی بوده تا که کودکان به بازی، بزرگسالان در کنار یکدیگر به گفتگو و نوجوانان با وسایل ورزشی به تخلیه انرژی ها و شور جوانی خود بپردازند.

,

در شهر بندرعباس بوستان های فراوانی وجود دارد که وضعیت آنها قابل قبول نبوده به طوری که تنها به داشتن چند وسیله بازی ساده بسنده شده و شهروندان از تاریکی، فرسودگی وسایل بازی، نداشتن درخت و فضای سبز، وضعیت اسف بار سرویس های بهداشتی وعرضه قلیان در برخی ازاین پارک ها رنج می برند.

,

پارک شهید دباغیان بندرعباس یکی از قدیمی ترین پارک های بندرعباس به شمار می رود که دارای نخلستان های فراوان بوده و در گذشته یکی از سرسبزترین و بزرگترین پارک های شهر بوده و در گوشه ای از آن شهربازی بزرگ با وسایل بازی فراوانی در آن قرار داشته؛ اما این روزها در این پارک قدیمی بندرعباس خبری از هیجانات و وسایل های قدیمی نیست.

,

این روزها این پارک قدیمی بندرعباس در غربت به سر می برد و تنها  محل بازی کودکان و فواره های آب روشن بوده و فضای زیادی از این پارک که دارای نخلستان ها و و درختان فراوانی بوده در تاریکی به سر می برد.

,

, ,

تاریکی پارک شهید دباغیان بندرعباس باعث ایجاد هزار و یک مشکل از جمله وقوع سرقت، ایجاد مزاحمت ها و بزه کاری های اجتماعی را به دنبال داردکه این امر موجب می شود که شهروندان با تاریکی هوا از تردد و پیاده روری کردن در این مسیر خودداری کنند.

,

تاریکی پارک ها در پایتخت اقتصادی کشور  تنها به پارک دباغیان ختم نمی شود؛ پارک جنگلی خلیج فارس یکی دیگر از پارک های بندرعباس به شمار می رود که با دارا بودن سرسبزی و درختان فراوان در تاریکی به سر می برد.

,

پارک جنگلی خلیج فارس که در ابتدای ورودی شهر بندرعباس واقع شده تبدیل به پاتوقی برای ورزش و پیاده رور شهروندان شده اما تاریکی برخی نقاط این پارک تبدیل به چالشی برای شهروندان شده است.

,

پارک جنگلی بندرعباس غرق در تاریکی

, پارک جنگلی بندرعباس غرق در تاریکی,

لیلا رییسی،  یکی از شهروندان بندرعباسی در  گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تاریکی برخی از پارک های بندرعباس عنوان کرد: پارک جنگلی خلیج فارس محلی به شمار می رود که افراد زیادی برای بازی و ورزش به آن می ورند اما در این بین تاریکی برخی از فضای آن باعث شده برخی از شهروندان خیابان های اطراف که روشن بوده را برای پیاده روی انتخاب کنند و به این پارک نیایند.

,

این شهروند با بیان اینکه برخی از قسمت های پارک جنگلی خلیج فارس چنان تاریک بوده که احساس ترس و دلهره در انسان ایجاد می شود، عنوان کرد: شهروندان هیچ گونه احساس امنیتی در این تاریکی پارک ها ندارند.

,

, ,

قدیمی ترین پارک بندرعباس از تاریکی رنج می برد

, قدیمی ترین پارک بندرعباس از تاریکی رنج می برد,

یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی از تاریکی قدیمی ترین پارک بندرعباس گلایمند بود و گفت:  برخی پارک ها بدون در نظر گرفتن فضای مناسب احداث شده که کودکان تنها می توانند تا قبل از غروب آفتاب در ان مکان ها بازی کنند زیرا بعد از آن هیچ گونه روشنی در آن وجود ندارد.

,

این شهروند با بیان اینکه پارک های بزرگ بندرعباس نیز فاقد امکانات رفاهی هستند، عنوان کرد: در برخی از نقاط بوستان دباغیان ، خلیج فارس و …. مکان هایی وجود دارد که در تاریکی مطلق به سر می برد و تردد از آن مکان همراه با ترس و دلهره انجام می شود.

,

وی افزود: اکثر بوستان های بندرعباس یا درب سرویس های بهداشتی قفل بوده و یا اینکه این قدر کثیف است که نمی توان از آن استفاده کرد.

,

امید است مسئولان استان به وضعیت رفاهی ، تفریحی و بوستان های شهر رسیدگی بیشتر داشته باشند و معضل تاریکی پارک های این شهر را برطرف سازند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه