اخبار داغ

مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه:

محور دشمنی آمریکا با "ایدئولوژی و ماهیت فکری" انقلاب است/ عملکرد برخی مسئولین با ادعای دینداری آنها مطابقت ندارد/ تفکر شیعی تمدن وِسترن غرب را ناجی نمی داند/ در دولت سازی موفق نبوده ایم

محور دشمنی آمریکا با "ایدئولوژی و ماهیت فکری" انقلاب است/ عملکرد برخی مسئولین با ادعای دینداری آنها مطابقت ندارد/ تفکر شیعی تمدن وِسترن غرب را ناجی نمی داند/ در دولت سازی موفق نبوده ایم
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه گفت: مردم با بینش اسلامی مشکل ندارند اما عملکرد مسئولین با آنچه ادعا می کنند و داعیه دار آن هستند در زمینه خدمات، سیاست و فرهنگ مطابقت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و دکتری تاریخ ایران معاصر درباره راهبردهای گام دوم انقلاب که اخیرا توسط رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است، به خبرنگار تیتریک، گفت: طی سالهای گذشته مقام معظم رهبری مبانی تحول و تعالی را بیان کردند و تعالی مد نظر ایشان حول محور انقلاب، خط انقلابی و شاخصه های انقلابی گری است که بر مبنای حرکت مردم آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مجتبی اشرافی با اشاره به اینکه طرح مسئله " انقلاب تاریخ مصرف ندارد" توسط رهبری به این معنا است که این حرکت هنوز به نتیجه نرسیده است، افزود: ایشان طی چند سال گذشته مدل های 5 گانه تمدن اسلامی را مطرح کردند مبنی بر اینکه در مرحله سوم یا دولت اسلامی قرار داریم و در حال سکون هستیم. 
,
 
,
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که باید وارد مرحله حکومت اسلامی و سپس تمدن سازی شویم، حرکت انقلاب وجود دارد و ایشان بحث انقلاب اسلامی را مشروط و محدود به سال 57 نمی دانند. 
,
 
,
انقلاب ایران تاریخ مصرف ندارد
, انقلاب ایران تاریخ مصرف ندارد,
 
,
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه تصریح کرد: مبنای شعارهای استقلال، آزادی، برابری و ... مطرح شده توسط رهبری این است که حرکت پیش روندگی و پیش برندگی  انقلاب اسلامی در راستای تحقق ایده آل ها و آرمان های جهانی حکومت مهدوی خواهد بود.
,
 
,
اشرافی گفت: رهبر معظم انقلاب علاوه بر طرح این مسئله که ما تنها یک مرحله از اهداف انقلاب را طی کرده ایم، از 40سالگی انقلاب به عنوان برهه شکوفایی، جوانی، شادابی و بالندگی یاد کردند به گونه ای که در پیری، خمودگی و رخوت به سر نمی برد.  
,
 
,
http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532471_501.jpg
, http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532471_501.jpg,
 
,
استاد دانشگاه های شیراز افزود: مبنای فلسفه فکری رهبری این است که ما تازه اول راه هستیم یعنی حرکتی آغاز شده، یک مسیر طی شده و تا کنون به مقصد نهایی نرسیده ایم و پیش تر نیز در جمع مسئولان فرهنگی فرمودند انقلاب مانند قطاری است که به سمت جلو حرکت می کند و عده ای از آن پیاده و برخی سوار آن می شوند اما این مسئله به معنای رسیدن به ایستگاه آخر نیست. 
,
 
 اشرافی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره خطوط اولیه را مطرح کرده و رهنمودهای بعدی ایشان در قالب شفاف سازی کلیات نخست است، اظهار داشت: برای بررسی چشم اندازها و گام دوم انقلاب مطرح شده توسط رهبری، باید به فرمایشات قبلی ایشان رجوع شود. 
,
,
 
,
وی تصریح کرد:  مقام معظم رهبری در سنوات گذشته فرمودند که ما در مرحله دولت سازی گیر افتاده و نتوانستیم آن را کامل کنیم، در حالی که دولت اسلامی باید بینش و منشی اسلامی داشته باشد. 
,
 
,
در دولت سازی موفق نبوده ایم
, در دولت سازی موفق نبوده ایم ,
 
,
ما در بینش اسلامی موفق بوده ایم، سیستم انتخاب مدیریتی و ظاهر جامعه اسلامی است اما اینکه کسی در سیستم اسلامی مدیر می شود منش و عملکردی اسلامی دارد یا یا خیر؟ روی این موضوع مشکل داریم. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به فرموده رهبری گفت: مردم با بینش اسلامی مشکل ندارند اما عملکرد مسئولین با آنچه ادعا می کنند و داعیه دار آن هستند در زمینه خدمات، سیاست و فرهنگ مطابقت ندارد.
,
 
,
وی افزود: در گام دوم انقلاب باید به تئوری ها و نظریه های 40 سال نخست انقلاب عمل شود و الان باید عمل شود و بر اساس فرموده رهبری در جمع بسیج دانشجویی امروز زمان ارائه آمار نیست و به جای ابلاغ آمار دانشجویان مسئولین باید بگویند چند شهید چمران یا احمدی روشن در دانشگاه ها تحویل جامعه شده است. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه باید دید چقدر تفکر مذکور نهادینه و اجرا شده است، اظهار داشت: بر اساس سخنان رهبری که بارها آن را تکرار کرده اند، لازم است بررسی شود که آیا رابطه مطلوب حاکمیت و مردم تحقق یافته است؟ و در غیر این صورت اعتماد مردم به سمت حاکمیت جلب شود. 
,
 
,
برخی مسئولین خط و ربط سیاسی را بر منافع حاکمیت ترجیح می دهند
, برخی مسئولین خط و ربط سیاسی را بر منافع حاکمیت ترجیح می دهند ,
 
,
وی تصریح کرد: مخاطب غالب بیانات مقام معظم رهبری صرفا مردم نیست بلکه همواره کلیدواژه هایی را در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ...  خطاب به مسئولین دارند و بعضا مواردی را علاوه بر ملت به مدیران گوشزد می کنند که از جمله می توان به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که ایشان اولویت خرید کالا توسط دولت را، اجناس ایرانی دانستند. 
,
 
,
اشرافی گفت: متاسفانه مسئولین در سطح میانی، شاید در ظاهر به منش دینی اعتقاد داشته باشند اما در عمل به آن پایبند نیستند و بعضا خط و ربط سیاسی را به منافع حاکمیتی و نگاه دینی ترجیح داده اند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اولویت یک حرکت انقلابی همانند انقلاب اسلامی ایران، حفظ ایدئولوژی های اولیه آن است، افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند تاریخ مصرف انقلاب اسلامی تمام نشده است به معنای تاریخ مصرف ایدئولوژی آن است.


http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532432_654.jpg
,
,
,
,
http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532432_654.jpg
, http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532432_654.jpg,
 
,
اختلاف ایران و آمریکا بر سر ماهیت فکری انقلاب است
, اختلاف ایران و آمریکا بر سر ماهیت فکری انقلاب است,
 
,
اشرافی اظهار داشت: امروز ادعای جمهوری اسلامی این است که انقلاب و حکومتی که تشکیل داده است پس از شکل گیری حکومت اسلامی، به صاحب الزمان (عج) تحویل داده خواهد شد و تا زمانی که این مسئله اتفاق نیفتاده است انقلاب اسلامی نیز ادامه دارد. 
,
 
,
وی تصریح کرد: اگر ایدئولوژی اصیل یا ماهیت فکری انقلاب از آن گرفته شود عملا محتوای آن خالی شده است و امروز نیز دعوا و اختلاف ایران با آمریکا بر سر انرژی هسته ای و ... نیست بلکه اختلاف آنها ایدئولوژیک است. 
,
 
,
اشرافی گفت: آمریکا خود را کدخدا و فصل الخطاب می داند اما تفکر شیعی تمدن وسترن مد نظر غرب را نجات دهنده نمی داند و معتقد است که ناجی آخر زمان جهان مهدی موعود خواهد بود و  اگر این ماهیت فکری از انقلاب اسلامی گرفته شود از درون تهی شده است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی به دنبال تهی کردن انقلاب هستند و دم از رابطه با آمریکا می زنند، افزود: ایدئولوژی جمهوری اسلامی در قالب نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی به معنای جزیره ای بودن آن و عدم تعامل با دیگر کشورها نیست بلکه به این معناست که حرفی منطقی برای گفتن دارد. 
,
 
,
ایران ابهت آمریکا را خرد کرده است
, ایران ابهت آمریکا را خرد کرده است,
 
,
اشرافی اظهار داشت: رهبری فرمودند اگر موردی به عنوان نقض ایدئولوژی مذکور دارید بگویید نه اینکه با زور، پول، ثروت و اسلحه آن را خنثی کرده و اعلام کنید وجود ندارد. البته آمریکا بیشتر از اینکه از توان نظامی ایران بترسد از شعار مرگ بر آمریکایی که یک جوان 18 ساله در خیابان سر می دهد واهمه دارد. 
,
 
,
وی تصریح کرد: امروز، آمریکایی که ادعا می کند 150 کشور زیر بلیط و پرچم آن وجود دارد نمی تواند کشوری را که الگوی حکومت داری متفاوتی را معرفی می کند تحمل کند، کشوری که معتقد است اگر ملت ها می خواهند موفق باشند و به سعادت برسند باید از این الگوی اسلامی بهره ببرند. 
,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه ایران ابهت آمریکا را خرد کرده است، گفت: جمهوری اسلامی نقدپذیر بوده و خطاها را تصحیح می کند، همانگونه که هر حکومتی برای دوام و تضمین بقای خود نیازمند تصحیح در برخی امور است. 
,
 
,
وی افزود: تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر حکومت ها این است که علاوه بر حرکت به سمت جلو یا پیشرفت همراه با تعالی، بالا رفتن عزت انسانی و نگاه معنوی را نیز نوعی پیشرفت می داند و چشم اندازها را هم بر مبنای مادی و معنوی در نظر می گیرد، یعنی رشدی که همراه با تعالی بوده و جمهوری اسلامی نمی تواند از آن تخطی کند. 
,
 
,
هدف دشمن خدشه دار کردن ایدئولوژی انقلاب است
, هدف دشمن خدشه دار کردن ایدئولوژی انقلاب است,
 
,
اشرافی اظهار داشت: کسانی که با جمهوری اسلامی ضدیت دارند بیشتر از اینکه وارد فاز کارکردی شوند، وارد مقوله ایدئولوژیکی شده و مسائلی مانند ولایت فقیه را مطرح می کنند و به سپاه ضربه وارد می کنند زیرا نهادی انقلابی بوده و با توجه به اینکه وظیفه آن حفظ دستاوردهای انقلاب است، تاریخ مصرف ندارد و به سمت ارزشی شدن و تکلیف محوری بودن پیش می رود. 
,
 
,
وی تصریح کرد: نقاط قوت جمهوری اسلامی امروز مورد هدف عده ای برای خدشه دار کردن آن قرار می گیرد، مردم هم متاسفانه بعضا بازی می خورند و اقتصاد، مسائل فرهنگی و ... را به حساب اصل و ماهیت جمهوری اسلامی می گذارند. 
,
 
,
اشرافی ماهیت و شاخصه نظام جمهوری اسلامی را بر پایه قانون اساسی دانست و گفت: متاسفانه مسئولین نتوانسته اند اعتماد مردم را به اصل و ماهیت واقعی جمهوری اسلامی جلب کنند و اصل فرموده رهبری این است که دوباره رضایت مندی، اعتماد و رابطه متعالی بین ملت و حاکمیت برقرار شود. 


http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532472_519.jpg
,
,
,
,
http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532472_519.jpg
, http://titre1.ir/files/fa/news/1397/11/27/532472_519.jpg,
 
,
ایران با تمدن فرعونی غرب مخالف است
, ایران با تمدن فرعونی غرب مخالف است,
 
,
وی افزود: رهبری فرمودند زمانی که می گوییم مرگ بر آمریکا، به معنای مرگ بر مردم آن نیست و یا امام (ره) در ابتدای انقلاب زمانی که درباره رسانه مدرنی مانند سینما صحبت کردند فرمودند با تمدن، ابزار و صنعت غرب مشکل نداریم و مشکل ما با فحشا و فرهنگی است که می خواهد بر ما غالب شود.  
اشرافی با اشاره به اینکه ایران با نگاه و فکر تسلط جویانه غرب مشکل دارد، اظهار داشت: رهبری فرمود با تفکرفرعونی که نگاه کفرآمیز دارد و می خواهد بندگان خدا را بنده خود کند مشکل داریم و مرگ را برای چنین تفکری می خواهیم. 
,
,
 
,
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما توانسته است سرمشق و الگوی بسیاری از کشورها باشد، ابهت آمریکا توسط ایران شکسته شده است و حزب الله، یمن و سوریه نیز ابهت فرزند ناخلف آن یعنی اسرائیل را می شکنند. 
,
 
,
ماهیت فکری انقلاب هیچگاه تضعیف نمی شود
, ماهیت فکری انقلاب هیچگاه تضعیف نمی شود,
 
,
اشرافی با اشاره به اینکه ایران در سیاست بین الملل مقابل رقبایش موفق شده است، گفت: غالب کشورها امروز به واسطه ضعف، با آمریکا مراوده کرده و در برابر آن تسلیم می شوند در حالی که ایران مذاکره عادلانه را در گرو حفظ کرامت انسانی می داند. 
,
 
,
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه در خاتمه خاطر نشان داشت: عده ای در میدان سیاست ممکن است فعالیت های خود را به درستی انجام نداده و ایدئولوژی انقلاب را در عرصه بین المللی ناموفق جلوه دهند اما این مسئله هرگز به معنای ضعف ایدئولوژی و ماهیت فکری انقلاب نخواهد بود.
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه