اخبار داغ

اف‌بی‌آی واحد جنایات جنگی‌اش را منحل می‌کند

اف‌بی‌آی واحد جنایات جنگی‌اش را منحل می‌کند
مجله آمریکایی فارن پالیسی از تعطیلی واحد جنایات جنگی اف‌بی‌آی و نگرانی‌هایی که این اقدام ایجاد کرده است، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجله آمریکایی فارن پالیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم آرون گلنتز نوشت: اف‌بی‌آی در حال منحل کردن یک واحد ویژه خود است که وظیفه آن انجام دادن تحقیقات درباره جنایات جنگی بین المللی و دستگیری جنایتکاران جنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این واحد که یک دهه پیش با هدف دستگیری نازی‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا رفته و آنجا ساکن شده بودند، راه اندازی شد، در پیگیری بسیاری از پرونده‌های مهم دخالت داشته است.
,
 
,
ماموران این واحد اخیرا به دستگیری توماس وویو، جنگ سالار لیبریایی که در فیلادلفیا به آرامی زندگی می‌کرد، کمک کردند. شاهدان در دادگاه گفتند نیرو‌های وویو غیرنظامیان را از ایست بازرسی‌هایی عبور می‌دادند که با سر‌های بریده و دل و روده انسان‌ها تزئین شده بود.
,
 
,
اکنون مدافعان حقوق بشر نگرانند که با تعطیلی این واحد، جنایتکاران جنگی مانند وویو از دستان عدالت خواهند گریخت. اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای انحلال واحد جنایت‌های جنگی را تایید، اما تاکید کرد تعطیل شدن این واحد به هیچ عنوان نشان دهنده کاهش پایبندی آن به اجرای قوانین حقوق بشر نیست.
,
 
,
این سازمان اعلام کرد نیرو‌هایی که پیش از این به مسائل مربوط به حقوق بشر می‌پرداختند، از این به بعد به عنوان اعضای برنامه حقوق بشر اف‌بی‌آی به کار خود ادامه خواهند داد. البته احتمال دارد این اقدام کنگره را خشمگین کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه