اخبار داغ

یادداشت/

دولت کارآمد نیاز ضروری کشور

دولت کارآمد نیاز ضروری کشور
کشور در چنین شرایط خطیری بدون هیچگونه شک و تردیدی به دولت جسور، چابک، کارشناس و فروتن نیاز دارد و مسلما نگاه قیم مابانه کنونی نمی تواند راهگشای مشکلات ریز و درشت اقتصاد کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مصطفی هدایی فعال حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی طی یادداشتی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

دیگر روزی نیست که اخبار نگران کننده درباره اوضاع دردناک اقتصادی مردم در رسانه ها و فضای مجازی مخابره نشود؛ آمارهای رسمی نشان می دهد خرید شب عید مردم نسبت به سال گذشته افت بسیار محسوسی داشته و بسیاری از اصناف از این بابت در آستانه ورشکستگی کامل قرار دارند. از طرف دیگر صنعت ایران نیز حال و روز خوشی ندارد و بازهم آمارهای رسمی از این موضوع خبر می دهند که بسیاری از کارگران ایرانی در حال از دست دادن مشاغل خود هستند.

,

سال ۹۷ یکی از سخت ترین سالها در حوزه اقتصادی و معیشتی برای مردم ایران بود که نباید تاثیر سیاست های خصمانه آمریکا و اروپا را در این وضعیت نادیده گرفت. با همه این موارد اما کارشناسان بارها و به صراحت اعلام کرده اند مشکلات مدیریتی علت اصلی حال و روز اورژانسی اقتصاد ایران است و بهانه گیری برخی از مدیران برای ناکارآمدی ها جای هیچ توجیهی ندارد.

,

طی چندماه گذشته عملا وقت دولت درگیر مسائل حاشیه ای شد و به طور مثال بحث پیوستن به کنواسیون FATF تبدیل به مسئله اصلی کشور شد! شرایط گویای آن است که در سال آینده واشنگتن بر روی محدودیت صادرات نفت ایران تمرکز خواهد کرد و سعی بر مسدودسازی شاهرگ های اقتصاد کشور خواهد داشت.

,

چنین شرایط خطیری بدون هیچگونه شک و تردیدی به دولت جسور، چابک، کارشناس و فروتن نیاز دارد و مسلما نگاه قیم مابانه کنونی نمی تواند راهگشای مشکلات ریز و درشت اقتصاد کشور باشد. قطعا همه مردم ایران با محدویدت های فعلی کشور آشنا هستند و در طول ۴۰ سال گذشته با قدرت تمام در برابر استکبار ایستادگی کرده اند اما در چهل سالگی انقلاب پذیرفتنی نیست که دولت مستقر حاشیه را بر اصل مقدم دانسته و درد مردم را رها کند.

,

برهمین اساس،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته خود با اعضای مجلس خبرگان با اشاره به سخنان امریکایی‌ها درباره اعمال شدیدترین تحریم ها علیه ملت ایران افزودند: آنها در مقابل ایران دست به تهاجم حداکثری زده اند اما اگر ما به بسیج حداکثری امکانات و توانایی‌های خود اقدام کنیم، به فضل الهی سنگین ترین شکست تاریخ امریکا را نصیب این کشور خواهیم کرد.

,

حالا این توقع از دولت می رود که انفعال را رها کند و در سال جدید از همه ظرفیت ها برای برون رفت کشور از وضعیت فعلی استفاده کند؛ استفاده از فرصت های بی پایان کشور مساوی است با مرگ سیاست های تحریمی آمریکا.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه