اخبار داغ

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خبر داد؛

افزایش ۲۳ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

افزایش ۲۳ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه
سرخوش گفت: تراز دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش به یکهزار و ۲۷۰ متر و ۹۱ سانتی متر رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲۳ سانتی متر افزایش دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، فرهاد سرخوش صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه نسبت به کمترین سطح ثبت شده برای آن ۸۹ سانتی متر افزایش یافته، اظهار داشت: دریاچه ارومیه به دلیل حل شدن نمک در آب در برخی نقاط عمیق تر نیز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: هم اکنون مساحت دریاچه ارومیه به ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر مربع رسیده، وسعت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۶۳ کیلومترمربع افزایش دارد.

,

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی دلیل اصلی افزایش تراز دریاچه ارومیه در روزهای اخیر را بارندگی و رهاسازی آب سدها به دریاچه عنوان کرد و گفت: میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی سال آبی جاری به ۲۱۵٫۳ میلی‌ متر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۵۵ درصد بیشتر است.

,

سرخوش با بیان اینکه قبل از تشکیل این ستاد، تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی متر کاهش می یافت، بیان کرد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن را متوقف کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده است، اضافه کرد: سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره برداری می رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه