اخبار داغ

داریوش ارجمند در جشنواره ملی آئین های نوروزی کرمانشاه:

چندسال اخیر به برکت رهبری متوجه داشته‌های ملی و دینی شده ایم

چندسال اخیر به برکت رهبری متوجه داشته‌های ملی و دینی شده ایم
داریوش ارجمند با بیان اینکه ما همه داشته‌هایمان را دم در گذاشتیم و دیگران خوبها را بلعیدند، گفت: در این سال‌ها به برکت رهبری کم کم متوجه شدیم چه چیزهایی در تاریخ دینی و ملی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ، داریوش ارجمند امروز شنبه در مراسم افتتاح نخستین جشنواره ملی آئین‌های نوروزی که درطاقبستان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه این سرزمین را بسیار دوست می‌دارم و هربار با عشق به این دیار سفر می‌کنم، گفت: برافروختن چهل مشعل در این برنامه مشعل‌های ذوق هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

وی افزود: بسیاری ما را مجوس می‌دانند و به برکت زرتشت ما را به آتش پرستی متهم می‌کنند، در حالی که ما پیش از آنی که به رساله نوریه برسیم، عاشق نور بودیم و ما با آتش کاری نداشتیم بلکه نور آتش برای ما مهم بوده و ما می‌فهمیدیم «الله نور السموات والارض» به چه معنا است.

,

این هنرمند سینما و تلویزیون ادامه داد: پیامبر (ص) در کلام وحی از نور به وفور سخن گفته و حضرت امام خمینی (ره) در سخنان خود انقلاب را به انفجار نور تعبیر کرد. پس ما ملتی هستیم که نور را می‌شناسیم و این برای ظلمتکده این جهان کافی است.

,

وی تاکید کرد: آتش نماد همه دانایی‌ها است و نوروز ما یک دستاورد جهانی، انسانی، تاریخی و کهکشانی است...

,

ارجمند گفت: برای اینکه ایران را بشناسیم به این سخن امام (ره) استناد می‌کنیم که فرمود «ایران موجودی است الهی که بر بال فرشتگان نشسته است» و هیچ رهبری در طول تاریخ ایران را موجود نخوانده بلکه کشور و وطن می خوانده است.

,

وی افزود: تفسیر این حرف امام (ره) همه آن چیزهایی است که ما امروز داریم و در تمام طول تاریخ ما یکتا پرست بودیم و هرگز بت پرست نبودیم.

,

این هنرمند سینما و تلویزیون تاکید کرد: ما تنها ملتی هستیم که ساخته دسته خود را پرستش نکردیم و مظاهر طبیعت، خورشید راو میتراییسم را پرستش کردیم اما بت را نه.

,

وی ادامه داد: ما اولین کسانی بودیم هرکسی را بخواهیم بزرگ کنیم او را به خورشید منتسب می‌کنیم که برای مثال می‌توان به شمس الشموس خراسان یعنی امام رضا (ع) اشاره کرد.

,

ارجمند با بیان اینکه بسیاری کوشیدند بین رستم و علی ابن ابی طالب فاصله بیندازند، گفت: حیرت انگیز است، در فرهنگ ما اساطیر نامیرا نیستند اما عمر بلند دارند و هیچ وقت اساطیر به معارضه با خدا برنخاستند.

,

این هنرمند سینما و تلویزیون افزود: پهلوان ما در برابر یزدان به خاک می‌افتند و این همان کاری است که پهلونانکرمانشاهی انجام می‌دهند.

,

وی گفت: ریشه‌های تاریخ چند هزار ساله در شهر سوخته سیستان است و ۵ هزار سال پیش جراحی مغز می‌کردند و برای کم سویی چشم لنز اختراع کرده بودند و اولین شیء و کارتون و نقاشی متحرک از آنجا بیرون آمده است و قدیمیترین تصویر در پنج هزار سال پیش در سیستان است.

,

ارجمند خاطرنشان کرد: نوروز کوچک‌ترین مراسم از مراسمات بزرگ ما است و ما متأسفانه همه داشته‌هایمان را دم در گذاشتیم و دیگران خوب‌ها را بلعیدند.

,

وی با بیان اینکه ما در این سال‌ها به برکت رهبری کم کم متوجه می شویم که چه چیزهایی در تاریخ دینی و ملی داریم، گفت: امروز به برکت شناخت باکری، همت و جهان آرا می‌فهمیم پهلوان‌های گذشته ما چه کسانی بودند که مملکت را ۱۰ هزار سال برای ما نگه داشته‌اند.

,

ارجمند بار دیگر به ویژگی‌های کرمانشاه پرداخت و گفت: کرمانشاه با همین اسم زیبا شناسنه ما است و اجازه نمی‌دهیم کسی به آن خدشه وارد کند.

,

وی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه آثار کرمانشاه قادر است ثبت جهانی شود، افزود: آمریکای جهان خوار در سینما چهار هفت تیر بند که بانک می‌زدند را به عنوان قهرمان جهان نام زدند و برای خودشان به دروغ قهرمان ساختند اما ما قهرمانان خود را از یاد بردیم.

,

این هنرمند سینما و تلویزیون ادامه داد: این اقدام آمریکا در حالی است دزدان ما در دزدی وقتی سنگی جای الماس به دست می‌آوردند و می‌فهمند نمک است دیگر دزدی نمی‌کنند، می‌گویند نمک خانه را خوردیم.

,

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا احمق است تاریخ بلد نیست و می‌خواست بلایی سر ما آورد اما به پشتوانه تاریخ انقلاب و مقاومت ایستادگی کردیم.

,

ارجمند با بیان اینکه هر کبریتی که روشن می‌کنیم تاریکی را به عقب می‌راند، گفت: ما در این ۴۰ سال موفق شدیم با تکیه به «الله نورالسموات و الارض» اندیشه‌های ظلمانی را به عقب برانیم و برای راندن جهل و ظلمت می‌کوشیم.

,

وی در پایان افزود: نوروزامسال مزین به نوروز علوی است و برای ما برکتی است وامیدواریم خداوند این امنیت را از ما نگیرد و ما نیز باید قدر داشته‌های خود را بدانیم. جوانان ما برای ندادن یک سانت از این خاک و برای پاسداری از این سرزمین هنوز خونشان بر این دیار جاری است.

,

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم تندیس «کرمانشاه پایتخت نوروز ایران» از سوی استاندار کرمانشاه به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اهدا شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه