اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس :

بررسی FATF از دستور کار مجمع خارج شود/مخالفان واقع‌نگر بودند

بررسی FATF از دستور کار مجمع خارج شود/مخالفان واقع‌نگر بودند
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به خروج کشورهای اروپایی ازبرجام و اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، باید بررسی لوایح CFT و «پالرمو» از دستور کار مجمع خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مهر، با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا، گفت: دُم خروس غربی‌ها و آمریکایی‌ها با قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بیرون زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه سیاستمداران غرب‌گرای کشور تلاش داشتند تا لوایح ۴ گانه FATF را در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص به تصویب برسانند، افزود: در این صورت غرب و آمریکا با تعاریفی که خود صلاح می‌دانستند با جمهوری اسلامی برخورد می‌کردند. این کار را آمریکا با پاکستان و عربستان نیز کرده است و با تصویب برخی توافقنامه‌ها آنها را مجبور به باج دهی کرده است.
,
 
,
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تعریف اشتباه آمریکا از تروریسم با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی مشخص شد، سپاه پاسداران تنها گروه نظامی بود که علیه داعش مقاومت کرد.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه داعش توسط سازمان ملل متحد تروریست شناخته شده است، اظهار داشت: نباید آمریکا و کشورهای غربی، سپاه پاسداران که تنها مبارز عملی علیه داعش بود را در لیست گروهای تروریستی قرار می‌دادند. این اقدام آمریکا و کشورهای غربی نشان دهنده کج فهمی آنها است.
,
 
,
وی تاکید کرد: درواقع دولت ترامپ با این اقدام دست سیاستمداران آمریکایی در خصوص حمایت از گروهک‌های تروریستی را رو کرد.
,
 
,
نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: امروز غرب گرایانی که به دنبال تصویب لوایح ۴ گانه و الحاق به کنوانسیون پالرمو و CFT بودند باید دریافته باشند که مخالفان این لوایح واقع نگر بودند و واقعیت‌های جامعه بین المللی را درک کردند اما غرب گرایان با توهم و خوش بینی نزدیک بود که کشور را در دام غرب بیندازند.
,
 
,
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بررسی لوایح CFT و «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سیاست مجمع مبنی بر بررسی دقیق و شفاف سازی این لوایح کار درستی بود. اگر مجمع در اثر فشارهای غرب‌گرایان این لوایح را به تصویب رسانده بود با توجه به مصوبه جدید آمریکا و خروج اروپا از برجام دچار مشکلات فراوانی می‌شدیم.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اروپا همیشه هم پیمان آمریکا بوده است، اخیراً مواضعی را نسبت به ایران اعلام کرده که به معنای خروج از برجام است.
,
 
,
وی گفت: با توجه به خروج کشورهای اروپایی از برجام و اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، باید بررسی لوایح CFT و «پالرمو» از دستور کار مجمع خارج شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه