اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اسدآباد مطرح کرد؛

مالیات برارزش افزوده کارخانه‌های بزرگ اسدآباد در خارج از شهرستان هزینه می‌شود/لزوم پیگیری فرماندار و نماینده مجلس برای بازگشت مالیات به اسدآباد

مالیات برارزش افزوده کارخانه‌های بزرگ اسدآباد در خارج از شهرستان هزینه می‌شود/لزوم پیگیری فرماندار و نماینده مجلس برای بازگشت مالیات به اسدآباد
عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده شهرستان به دهیاریها و شهرداریها را از مطالبات شوراها دانست و گفت: انتظار می‌رود مالیات ارزش افزوده کارخانه های صنعتی اسدآباد به شهرداری و دهیاریها بازگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدان سبزه ای در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهر اسدآباد در سال گذشته در بخش عمرانی و به بهره‌برداری رساندن پروژه های نیمه تمام دانست و اظهار کرد: این اولویت با نگرش نیل به عدالت اجتماعی و محله ای بوده است.

وی گفت: طی بررسی آسیب شناسی 16 طرح و پروژه در بودجه 97 حداقل اعتبار نیز اختصاص نیافته بود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اسدآباد عمده ترین مشکلات در عدم اجرای پروژه های نیمه تمام را عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز، عدم مطالعات و برآورد اعتبار برای پروژه ها و نوسانات غیر پیش بینی در قیمت مصالح و خدمات،عدم توانایی پیمانکاران برشمرد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری اسدآباد 24 میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: از این میزان 10 میلیارد تومان مختص پروژه های عمرانی است که البته این پروژه های جدا از فضای سبز است.

سبزه ای گفت: باتوجه به درآمدهای ناپایدار شهرداری و کمک‌های کم دولت این اعتبار پیش بینی شده محقق نخواهد شد، مگر آنکه نماینده مردم در مجلس، دولت و مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند.  

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان اسدآباد مبلغ قابل توجهی است که در صورت هزینه شدن در این شهرستان مفید فایده خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اسدآباد اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده شهرستان به دهیاریها و شهرداری ها را از مطالبات شوراها دانست و گفت: در سال 96 مالیات ارزش افزوده ذوب آهن اسدآباد 45 میلیارد تومان بوده است که متأسفانه چندین سال است که این مالیات در شهرستان قروه هزینه می شود.

وی افزود: البته مالیات ارزش افزوده کارخانه های کنسانتره کاسپین، رب گوجه فرنگی و بهمن دره اسدآباد نیز به تهران داده می‌شود که البته آنها دلایل خود را دارند اما با پیگیری فرماندار و نماینده مردم می‌توان این مالیات را به شهرستان برگرداند.

سبزه ای تأکید کرد: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده 96 درصد است که می لطبد یک سوم از آن به شهرستان باز گردد چرا که با وجود آن بسیاری از مشکلات شهرستان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در دیداری شهرداریها و شوراها به اتفاق نماینده مردم در مجلس با آقای جمالی نژاد داشتیم، چیزی عاید شهرستان نشد، افزود: البته با صحبت نماینده مردم پیشنهاد 8 میلیارد تومان در قالب قیر، ماشین آلات آتش نشانی و ... داده شد که البته هنوز به نتیجه نرسیده است.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اسدآباد با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت بلوار شهدای شهر اسدآباد گفت: این بلوار به دلیل عبور و مرور و ترافیک سنگین کامیون‌های باری که از مسیر کارخانه‌های منطقه چهاردولی در حال تردد هستند، می‌توان با بازگشت مالیات برارزش افزوده از این کارخانه ها به شهرداری در تأمین آسفالت آن کمک کرد.

وی با بیان اینکه سالهاست که سیستم یکپارچه مدیریت شهری کلید خورده است و ما به صورت اسمی شورای شهر هستیم درحالی که رسما" شورای شهرداری هستیم، گفت: اینگونه است که به خواسته های مردم کمتر پرداخته می‌شود.

سبزه ای گفت: علی رغم اینکه دو دهه از تشکیل شوراها می‌گذرد اما اختیارات شورایی چندان نیست و قوانین و مقررات اعمال نمی‌شود که انتظار می‌رود این مورد از سوی مجلس پیگیری شود.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه