اخبار داغ

نگاهی به نقش زنجانی‌ها در آزادسازی خرمشهر؛

رزمندگان زنجان، خط شکنان عملیات بیت‌المقدس/ نوجوان 11 ساله خدابنده‌ای کم سن‌ترین شهید آزادسازی خرمشهر

رزمندگان زنجان، خط شکنان عملیات بیت‌المقدس/ نوجوان 11 ساله خدابنده‌ای کم سن‌ترین شهید آزادسازی خرمشهر
رزمندگان استان زنجان در چهار مرحله عملیات بیت المقدس در آزاد سازی خرمشهر خط شکن بودند و توانستند نقش مهمی در این عملیات داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; عملیات غرور انگیز بیت المقدس به لحاظ وسعت منطقه نبرد، حجم تلفات و خسارات وارده به دشمن و بکارگیری تاکتیک های خلاق و بومی و تدابیر عملیاتی بی نظیر همچون عبور از رودخانه کارون و در نهایت آزادسازی خرمشهر از جمله موفقیت ها و پیروزی های شگفت انگیز بود که پس از آن سرنوشت ادامه جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکاء به نیروی ایمان و اراده ملی از جمله مولفه های پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت ها و حامیان صدام حسین را به دنبال داشت.

,

نیروهای استان زنجان نیز در این عملیات بزرگ نقش ارزنده ای داشتند به گونه ای که در چهار مرحله این عملیات رزمندگان زنجان خط شکن بودند.

,

 

,

, ,

*خط شکنی زنجانی ها در چهار مرحله بیت المقدس

, *خط شکنی زنجانی ها در چهار مرحله بیت المقدس, *خط شکنی زنجانی ها در چهار مرحله بیت المقدس,

"سردار جهانبخش کرمی" فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با تشریح نقش رزمندگان زنجان در عملیات بیت المقدس، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از مهمترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان زنجانی در چهار مرحله آن خط شکن بوده اند.

,

وی با بیان اینکه طی این عملیات 5 هزار و 500 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد،افزود: در هر چهار مرحله این عملیات نیروهای زنجانی حضور تاثیرگذاری داشته و در زمان آزاد سازی نیز رزمندگان زنجان حضور داشتند.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نزدیک به 20 هزار عراقی نیز در این عملیات به اسارت گرفته شدند.

,

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد اسرای این عملیات در مقایسه با دیگر عملیات ها بی سابقه و بی نظیر است، افزود: استان زنجان نزدیک به 3 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که 170 نفر از رزمندگان زنجان در سوم خرداد در عملیات آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت ‌المقدس به شهادت رسیدند.

,

سردار کرمی ادامه داد: رزمندگان زنجانی در چهار مرحله عملیات بیت المقدس هم خط شکن بوده و شش گروه از سپاه پاسداران و بسیج در آزاد سازی خرمشهر نقش ایفا کردند،

,

وی با اشاره به حضور گردان های 8 نجف و 7 ولیعصر در عملیات بیت المقدس،بیان داشت: حماسه‌ های رزمندگان زنجانی هرگز فراموش نمی ‌شود.

,

وی با اشاره به مراحل اجرای این عملیات از سوی سرداران جوان گفت: عملیات بیت‌ المقدس در نهم اردیبهشت ماه سال 61 ، با قرائت سوره فتح، 30 دقیقه پس از نصف شب با رمز یا علی ‌بن ‌ابی طالب از قرارگاه کربلا آغاز شد.

,

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله دوم عملیات 16 اردیبهشت ماه همان سال ساعت دو شب آغاز شد و با دور زدن دشمن رزمندگان به خرمشهر رسیدند، گفت: مرحله سوم عملیات بیت ‌المقدس 19 اردیبهشت ماه همان سال آغاز و پس از نبرد سنگین بین نیروهای ایرانی و عراقی،دشمن مجبور به عقب ‌نشینی از سرزمین خرمشهر شد.

,

سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله چهارم این عملیات در یک خرداد از ساعت 1.30 شب گفت: نهایتاً رزمندگان در سوم خرداد ماه وارد خرمشهر شده و خونین شهر پس از 500 روز محاصره آزاد شد.

,

 

,

, ,

*عملیات بیت ‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین

, *عملیات بیت ‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین, *عملیات بیت ‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین,

وی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، عملیات بیت ‌المقدس را از عملیات ‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: عملیات بیت ‌المقدس از عملیات ‌های بزرگ و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس محسوب می‌ شود.

,

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر و غافلگیری رژیم صدام با همه امکاناتی که داشت برای دشمن و حامیانش قابل تصور نبود، گفت: رزمندگان اسلام از جان خود گذشتند تا خرمشهر را به آغوش میهن اسلامی بازگردانند.

,

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه کم سن ترین شهید این عملیات نوجوان 11 ساله خدابنده ای است، گفت: در این عملیات،شرایط برای هر دو طرف حساس بود و هر دو طرف تلاش می ‎کردند به اهداف خود برسند که ۶۰ هزار نیروی عراق با همه تجهیزات و پشتیبانی در منطقه عملیاتی بیت ‎المقدس حضور داشتند.

,

سردار کرمی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار کشته و مجروح از دشمن و ۱۹ هزار اسیر نتیجه عملیات بیت‎المقدس بود، افزود: حضرت امام فرمودند: "فتح خرمشهر فتح ارزش‎های اسلامی است".

,

"علی کاظمی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان  نیز اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس که به مدت 22 روز طول کشید، ۲۰۵ رزمنده زنجانی به درجه جانبازی نائل آمدند. 

,

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌ المقدس یکی از مهمترین عملیات ‌های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس به شمار می رود،افزود: غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان و بیت المقدس با همکاری هیئت های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان از برنامه های پیش بینی شده است.

,

این مسئول گفت: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حاضر در این دو عملیات از جمله مهمترین برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت گرامیداشت سالروز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی به شمار می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه