اخبار داغ

در همایش یادبود سالگرد آزادی خرمشهر مطرح شد؛

مردمی کردن اقتصاد راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور

مردمی کردن اقتصاد راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور
در همایش یادبود سالگرد آزادی خرمشهر«الی بیت‌المقدس» در مشهد بر مردمی کردن اقتصاد و احیای روحیه ایثار و مقاومت تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ظهر امروز همایش یادبود سالگرد آزادی خرمشهر«الی بیت‌المقدس» با حضور فرماندهان سپاه، ارتش، مسئولان استانی و شهری در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد موحدی تبار، از راویان و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: پیش از عملیات آزادسازی خرمشهر، زمانی که دشمن دریافت که ما به دنبال بازپسگیری این شهر هستیم، به لطف خدا و وحشتی که در دل آن‌ها افتاده بود، بسیاری از راه‌ها را باز کردند و حتی بسیاری از اماکنی که قادر به بازپس‌گیری آن‌ها نبودیم آزاد شد.

,

, ,

نباید فریب ظاهر و حرف‌های دشمن را خورد/ مقاومت؛ راز موفقیت در 8 سال دفاع مقدس

, نباید فریب ظاهر و حرف‌های دشمن را خورد/ مقاومت؛ راز موفقیت در 8 سال دفاع مقدس,

وی افزود: صبح عملیات آزادسازی خرمشهر، من و تعدادی از هم‌رزمانم وظیفه جلوگیری از فرار دشمن را بر عهده داشتیم و در بعضی جاها فاصله ما با دشمن کمتر از 50 متر بود.

,

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: حدود 150 نفر از عراقی‌ها به دنبال عبور از کمین ما بودند، ازاین‌رو اسلحه خود را به نشانه تسلیم بالا گرفتند اما درواقع می‌خواستند با این حربه ما را فریب داده و به شهادت برسانند.

,

موحدی تبار با تأکید بر اینکه هرگز نباید فریب ظاهر و حرف‌های دشمن را خورد، گفت: در ابتدا ما به آن‌ها گفتیم تا سلاح‌های خود را به زمین بی اندازند و آن‌ها از این کار ممانعت کردند لذا ما نیز به آن‌ها اجازه نزدیک شدن ندادیم و فرار کردند.

,

وی بیان کرد: این اتفاق دو بار تکرار شد و دشمنان فهمیدند که ما فریب حربه آن‌ها را نمی‌خوریم و بار سوم با در دست گرفتن کیسه‌های سفید تسلیم شدن خود را اعلام کردند.

,

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: راز موفقیت ما در 8 سال دفاع مقدس، مقاومت و فریب نخوردن از دشمن بود و امروز نیز باید توجه داشته باشیم فریب حرف‌های دشمن را نخوریم و تا زمانی که اقدامی عملی نکرده است با آن‌ها صلح نکنیم.

,

در ادامه این همایش سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) دفاع مقدس را برجسته‌ترین تابلوی هنرنمایی مردم ایران دانست و اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس تابلویی است که مردم انقلابی ایران با ایثار و ازخودگذشتگی آن را ایجاد و به یادگار گذاشته‌اند.

,

وی با بیان اینکه این تابلوی زیبا یک نقطه درخشان به نام آزادسازی خرمشهر دارد، ادامه داد: اگر بخواهیم به سراغ مصداق مظلومیت برویم، باید سری به خرمشهر بزنیم.

,

مقاومت، سرنوشت جنگ را تغییر داد

, مقاومت، سرنوشت جنگ را تغییر داد,

سردار نظری تصریح کرد: آن مقاومتی که رزمندگان ما در زمان عملیات آزادسازی خرمشهر نشان دادند، سرنوشت جنگ را تغییر داد و اگر بخواهیم به راز پیروزی و افتخار دست‌یابیم باید سراغ خرمشهر برویم.

,

ضرورت گسترش روحیه جهاد و ایثار در جامعه

, ضرورت گسترش روحیه جهاد و ایثار در جامعه,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه یاد و خاطره تمام شهرهای جنگ‌زده کشورمان را گرامی می‌داریم، افزود: در زمان کنونی بیش از هرزمانی نیاز به زنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت داریم و آن حماسه بزرگ را گرامی ‌داریم.

,

وی در پایان گفت: امیدواریم این همایش‌ها باعث ترویج و نشر بیش‌ازپیش روحیه جهاد و ایثار شود.

,

در ادامه همایش «الی بیت‌المقدس»، علی‌رضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در ابتدا باید از زحمات فرمانده سپاه امام رضا(ع) تشکر کنم که با برگزاری این‌چنین همایش‌هایی باعث زنده نگه‌داشتن و نشر روحیه ایثار و شهادت در جامعه می‌شوند زیرا یادواره شهدا بازتعریف خدمات و ایثار فرزندان این میهن می شود.

,

وی با اشاره به اینکه خداوند در آزادسازی خرمشهر ما را یاری کرد، خاطرنشان کرد: پیش از عملیات آزادسازی خرمشهر، طی سی‌ودو روز، 3 مرحله اقدامات انجام‌شده بود و مرحله 4 حمله نهایی و بازپس‌گیری خرمشهر بود.

,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تا شب عملیات آزادسازی بسیاری از فرمانگان جنگ بر این باور بودند که این عملیات غیرممکن است زیرا دشمن خرمشهر را به دژ مستحکمی تبدیل کرده بود که نفوذ به آن تقریباً غیرممکن بود.

,

رزم حسینی با اشاره به اینکه حدود 15 هزار نیروی عراقی از خرمشهر دفاع می‌کردند، گفت: به لطف خدا توانستیم با هزار نفر نیرو خرمشهر را آزاد کنیم و بنده به همراه یکی از فرماندگان، زمانی که خبر آزادسازی را از رادیو به گوشمان رسید، بال‌اتفاق گفتیم که این کار خدا بوده است.

,

, ,

باید با مردم صادق و راستگو باشیم

, باید با مردم صادق و راستگو باشیم,

وی تصریح کرد: اولین درسی که از دفاع مقدس می‌گیریم این است که باید با مردم صادق و راست‌گو باشیم زیرا مردم در آن زمان از تمام اتفاقات حتی شکست‌های ما مطلع می‌شدند ولی متأسفانه امروز این اتفاق نمی‌افتد و تجربه ثابت کرده است که هرچه با مردم صادق‌تر باشیم، مردم نیز با ما همراه‌تر می‌شوند.

,

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دومین دلیل پیروزی‌های ما در دفاع مقدس، تحمیل اراده‌مان به دشمن بود، به این معنا که در زمان جنگ تمام دنیا پشت صدام بودند اما ما با ایمان راسخ پیروز شدیم و درواقع رزمندگان ما اراده خود را به جهانیان تحمیل کردند.

,

رزم حسینی مردمی بودن را سومین ویژگی بارز انقلاب و دلیل پیروزی در دفاع مقدس دانست و یادآور شد: اگر امروز مردم را بیشتر دخیل کنیم، کارها بیشتر پیش می‌رود و اگر نگاهی به گذشته بیندازیم درمیابیم که فرماندهان و رهبران ما همگی مردمی بودند.

,

 

,

مردمی کردن اقتصاد راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور

, مردمی کردن اقتصاد راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور,

وی ادامه داد: امروز باید درس‌های خرمشهر را در زندگی مردم بیاوریم و باید با مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن به آن‌ها بگوییم انقلابمان را دوست داریم و خواسته خود را به آن‌ها تحمیل کنیم.

,

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، افزود: باید نرخ بیکاری را کاهش دهیم و با مردمی کردن اقتصاد، قدرت اقتصاد را افزایش دهیم تا بتوانیم بر مشکلات کنونی کشور فائق آییم.

,

, ,

در پایان از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه