اخبار داغ

وزیر نیرو خبر داد؛

تاکید ایران و روسیه بر اجرای توافقات مربوط به واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر/ احداث چهار نیروگاه حرارتی در هرمزگان

تاکید ایران و روسیه بر اجرای توافقات مربوط به واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر/ احداث چهار نیروگاه حرارتی در هرمزگان
وزیر نیرو گفت: بحث همکاری وزارت نیرو با وزارت انرژی روسیه در ارتباط با پروژه احداث چهار واحد نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان به ظرفیت 1400 مگاوات مطرح است. انتظار ما این است که هر دو طرف ظرف سه ماه آینده عملیاتی شدن این پروژه مهم را شاهد باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رضا اردکانیان  ظهر امروز در اختتامیه پانزدهمین اجلاسیه همکاری های تجار ی و اقتصادی  ایران و روسیه به میزبانی اصفهان در هتل کوثر اظهار کرد: ظرف سه روز برنامه های کاری فشرده و سطح وسیعی از اقدامات و برنامه های در قالب بررسی همکاری های تجاری ایران و ناحیه شمالی قفقاز و اجلاس کمیسیون همکاری مشترک ایران و فدراسیون روسیه و به امضا می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی بیان کرد: امروز عملا نتایج دو اجلاس مهم یعنی ابتدا دومین همایش تجاری و فرهنگی در ناحیه قفقاز شمالی روسیه و دیگری پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری و تجاری دو کشور ایران و روسیه به اعلام عموم می رسد.

,

اردکانیان با بیان اینکه این هر دو، زمانی اتفاق افتاده است که لایحه همکاری تجاری ایران با اوراسیا در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: قبل از اینکه فهرست اهم نتایج این دو اجلاس بیان شود، از مهمان نوازی اصفهانی ها که با تلاش شبانه روزی این امکان را برای جمهوری اسلامی ایجاد کردند تا مطالبه روس ها را برای برگزاری این اجلاس در خارج از تهران ایجاد کند، تشکر می کنم.

,

وزیر نیرو تصریح کرد: در ارتباط با پانزدهمین اجلاس هفت سند همکاری در این اجلاس برنامه ریزی  شده که با علاقه ای که از سوی طرفین  هست و حضور حجم وسیعی از شرکت کنندگان امروز ۱۲ سند را که از جمله بهینه سازی نیروگاه ورامین و تفاهم در زمینه های انرژی امضا می شود.

,

وی با تاکید براینکه امیدوارم از جمله نتایج این اجلاس ارتباط بیشتر تجار و بازرگانان استان مهم و تاثیرگذار اصفهان به عنوان یک قطب صنعتی، کشاورزی و گردشگری با مناطق مختلف با فدراسیون روسیه باشد، ابراز کرد:در حوزه همکاری های حمل و نقلی شرایط خوبی برای برقی سازی راه آهن گرمسار اینچه برون فراهم شده که حداکثر تا دو ماه آینده کار اجرایی آن آغاز می

,

وی ادامه داد: در سایر زمینه‌های مربوط به حمل و نقل مذاکرات و توافقات خوبی در زمینه وضع تعرفه‌های رقابتی و همچنین برگزاری جلسات چهارجانبه شرکت‌های راه آهن روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران تهیه یک نقشه راه برای اقدامات مشترک برای برقی سازی راه آهن تبریز ـ تهران ـ بافق ـ توربان ـ سنگان، ساخت راه آهن بافق ـ مشهد و نیز بررسی پروژه خط ریلی رشت ـ آستارا در ماه‌های پیش رو قابل ذکر است.

,

اردکانیان با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت شرکت های ایرانی متقاضی صادرات در زمینه  پرورش آبزیان دریایی چون میگو و خاوریار و همچنین در زمینه شرکت های دارو سازی بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ توافقات خوبی در این چند روزه صورت گرفته است، افزود: رایزنی و گفت وگو پیرامون راه اندازی خط کشتیرانی تفریحی در دریای خزر توافقات لازم نیز انجام شده است.

,

وی بیان  کرد: در زمینه مربوط به انرژی نیز اجرای توافقات مربوط به واحدهای دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر مورد تاکید قرار گرفت و کار به نحو مناسبی در حال پیشرفت است.

,

وزیر نیرو  با بیان اینکه در حوزه نفت و گاز نیز روز گذشته توافقات خوبی میان وزارت نفت و وزارت انرژی روسیه صورت گرفت، گفت: با توجه به شرایط فعلی می‌توان مجموع مذاکرات را اراده سیاسی رهبران دو کشور برای ادامه فعالیت‌ها در زمینه انرژی تلقی کرد.

,

وی در پایان اذعان کرد: کریدور سبز گمرکی و بحث‌های لازم در این زمینه یکی دیگر از سرفصل‌ها بود، در انتها نیز بحث همکاری وزارت نیروی ایران با وزارت انرژی روسیه در ارتباط با پروژه احداث چهار واحد نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان به ظرفیت 1400 مگاوات مطرح است. انتظار ما این است که هر دو طرف ظرف سه ماه آینده عملیاتی شدن این پروژه مهم را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه