اخبار داغ

۲۳۳ هکتار اراضی در حوزه شمالی بخش دلوار بیابان زدایی شد

۲۳۳ هکتار اراضی در حوزه شمالی بخش دلوار بیابان زدایی شد
رئیس منابع طبیعی بخش دلوار از کاشت 233 هکتار اراضی در حوزه شمالی بخش دلوار در طرح بیابان زدایی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی افشین رئیس منابع طبیعی بخش دلوار در گفت و گو با خبرنگار سپاس افزود: در سال ۹۶در اجرای طرح مدیریت مناطق بیابانی مقرر شد، در یک هزار و ۶۰۶ هکتار اراضی بخش دلوار و در راستای حفاظت از خاک و تثبیت شن های روان درختکاری شود که تاکنون در سطح حدود یک هزار هکتار آن و با توجه به بودجه تخصیصی درخت تاغ که متناسب با بیابان است، کشت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح های یادشده در حال بازنگری و بررسی مجدد است که در آینده نزدیک تمام نقاط حساس به فرسایش بادی توسط کارشناسان مجرب این اداره بررسی و اصلاح می شود.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: ۲۳۳هکتار اراضی خشک شرق روستای چاه تلخ شمالی تا گرگور بخش دلوار از سال ۹۶ با گونه درختی کهور و کنار کاشته با حضور بخشدار دلوار مدیرکل منابع طبیعی استان و دیگر مسئولین طرح مراقبت و آبیاری این اراضی  بمناسبت روز بیابان زدایی آغاز شد.

,

باقری از مسئولان درخواست کرد که برای تثبیت بستر بیابان و جلوگیری از ایجاد فرسایش بادی و هچنین حفاظت از اراضی کشاورزی و نیز روستاهای مجاور، موضوع را در اولویت قرار داده و نسبت به تامین اعتبار از منابع استانی برای اجرای این طرح همکاری لازم به عمل آید.

,

به گفته وی در بخشی از نقاط  بخش دلوار از جمله محدوده شهر دلوار بدون پوشش گیاهی و با شرایط ایجاد فرسایش بادی روبروست که حمایت و همراهی مسئولان برای رفع این مشکل موثر هست.

,

وی در پایان گفت: ۱۲۰ هکتار طرح جنگل کاری با اعتبار ۵۴۰ میلیون از اعتبارات ملی در روستای علی آباد بخش دلوار انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه