اخبار داغ

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در گفتگو با مرآت:

اقدامات اخیر آیت‌الله رئیسی باعث ارتقای جایگاه دستگاه قضا در کشور می‌شود/ پرونده‌های مفاسد اقتصادی خارج از نوبت رسیدگی شود

اقدامات اخیر آیت‌الله رئیسی باعث ارتقای جایگاه دستگاه قضا در کشور می‌شود/ پرونده‌های مفاسد اقتصادی خارج از نوبت رسیدگی شود
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدامات اخیر رئیسی در قوه قضائیه، گفت: این اقدامات باعث ارتقای جایگاه دستگاه قضا در کشور می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در گفتگو با خبرنگار مرآت، به اقدامات و برنامه های اخیر دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: رئیسی در شروع کار خود در دستگاه قضا برنامه های جدیدی را اعلام کردند که بخشی را اجرا و بخشی را هم در دست اجرا دارند که این اقدامات باعث می شود قوه قضائیه جایگاه بهتر و مناسب تری را در سطح کشور داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه این اقدامات اخیر و مثبت رئیسی، تحول خوبی را در قوه قضائیه ایجاد کرده است، افزود: مردم مراجعات زیادی به دستگاه قضا دارند و بسیاری ازمشکلات مطرح می شود بنابراین نوع رسیدگی مناسب به مسائل و مشکلات مردمی می تواند تاثیرات مثبتی را در سطح جامعه به وجود آورد.

,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس رویکرد جدید قوه قضائیه در جهت شفاف سازی ها و ارتباط بیشتر با مردم را مورد نظر مردم و نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: این اقدامات جای قدردانی دارد که امیدواریم با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

,

همتی اظهار کرد: همانگونه که رئیسی نیز اشاره داشتند، بازداشت هایی که در کشور صورت می گیرد باید به معنای واقعی کلمه با محوریت قوه قضائیه باشد و دخالت های بی مورد در این زمینه انجام نشود که کشور بخواهد هزینه آن را بپردازد.

,

وی تفکیک زندانیان سیاسی و امنیتی از زندانیان دیگر بخش ها را مورد تاکید قرار داد تا شاهد حادثه هایی که می تواند برای مردم سوال ایجاد می کند نباشیم.

,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس، با بیان اینکه ارائه گزارش مالی قوه قضائیه کار بسیار خوب و مثبتی است، افزود: در این زمینه نباید استثناء و تبعیض باشد و حساب های سایر قوای کشور نیز باید شفاف سازی شود چرا که معتقدیم همه حساب های قوا باید هم شفاف باشد و هم از جهات مختلف به صورت یکسان و ریشه ای با آن برخورد شود.

,

همتی بیان کرد: تخلفات اقتصادی که به شکل های مختلف در کشور ما وجود دارد از موارد مهم و حساس کشور می باشد که باید این حساسیت در قوای مختلف وجود داشته باشد و در رسیدگی به آن نیز باید قاطعانه و دقیق و با سرعت عمل شود.

,

وی با بیان اینکه روند رسیدگی به تخلفات اقتصادی در کشور به ویژه در سالیان اخیر روند خوبی نبوده که در برنامه جدید قوه قضائیه باید برخورد مناسبی از این لحاظ صورت گیرد، تصریح کرد: پرونده های مفاسد اقتصادی جزو پرونده هایی هستند که باید خارج از نوبت و با دقت و قاطعیت رسیدگی شود.

,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به اینکه مردم، قوای سه گانه و نهادهای امنیتی و نظارتی در کشور می توانند کمک کنند تا جلوی تخلفات اقتصادی بیش از گذشته گرفته شود، خاطر نشان کرد: در مجلس دنبال این هستیم بررسی اموال نامشروع مسئولین حتی مسئولین گذشته را در دستور کار قرار دادیم که باید اطلاعاتی که مردم در این رابطه می دهند مد نظر قرار بگیرد و با توجه به آنها پیگیری های مربوط به تخلفات اقتصادی انجام شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه