اخبار داغ

در آیین افتتاح 250 پروژه محرومیت زدایی مطرح شد؛

پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان 3 برابر افزایش می‌یابد/ محرومیت زدایی رویکرد اصلی سپاه استان

پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان 3 برابر افزایش می‌یابد/ محرومیت زدایی رویکرد اصلی سپاه استان
در آیین افتتاح 250 پروژه محرومیت زدایی استان سمنان، بر افزایش 3 برابری پروژه های محرومیت زدایی تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین افتتاح 250 پروژه محرومیت زدایی عمرانی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی و اهدای 500 سری جهیزیه به زوج های جوان و همایش طلایه داران سازندگی استان سمنان با حضور سردار حزنی مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، آشناگر استاندار سمنان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد(عج) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در این مراسم سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران گفت: در همه پروژه های عمرانی که سپاه انجام می دهد کیفیت و کم هزینه بودن مورد توجه می باشد.

,

وی با بیان اینکه حدود 75 از طرح های عمرانی که در سراسر کشور دنبال می شود زودبازده، عام المنفعه، فاقد پیچیدگی های فنی و مهندسی، قابل اجرا توسط بومیان و محرومیت زا هستند، افزود: اولویت اجرای این پروژه ها عمدتا در مناطق دورافتاده و محروم و صعب العبور و مرزی است.

,

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه از عملکرد خود در استان سمنان راضی نیستیم ، تصریح کرد:751 مسجد و 299 اماکن مذهبی در استان وجود دارد ولی با این حال 355 باب مسجد دیگر در استان کسری داریم که این از اشکالات ما است.

,

حزنی با بیان اینکه از 696 پروژه عمرانی  و یک هزار و 619 برنامه های غیرعمرانی توسط همه رده های سپاه قائم آل محمد(عج) در استان سمنان اجرا شده که در مجموع 2 هزار و 315 پروژه محرومیت زدایی می شود، اضافه کرد: این پروژه ها را تا پایان سال 98 به 3 برابر افزایش خواهیم داد.

,

وی بزرگترین مشکل کشور را در کنار مشکلات بیکاری، اعتیاد و طلاق، مشکل ناکارآمدی اقتصادی دانست و ادامه داد: این مشکل زیبایی های کار محرومیت زدایی و رسیدگی به روستاهای محروم را تحت شعاع قرار می دهد.

,

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اظهار کرد: آنچه که مردم را آزار می دهد فقر نیست بلکه بی عدالتی و توزیع در امکانات و پروژه هایی می باشد که موجب نارضایتی مردم شده است.

,

حزنی بیان کرد: برای انجام ندادن کار در مناطق محروم هزاران دلیل آورده می شود ولی یک دلیل برای ما وجود دارد و آن رضایت خداوند می باشد و ماهمه باید به مردم ضعیف منفعت برسانیم.

,

وی گفت: سپاه استان سمنان با پشتیبانی قرارگاه محرومیت زدایی استان آمادگی دارد تا پایان سال همه قراردادها استان هم در زمینه رونق تولید و هم اشتغال و هم آب را به جای قابل قبولی برساند.  

,

محرومیت زدایی رویکرد اصلی سپاه استان

, محرومیت زدایی رویکرد اصلی سپاه استان,

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این مراسم، محرومیت زدایی را رویکرد اصلی برنامه های سپاه استان دانست و گفت: سعی داریم از ظرفیت همه رده های داخلی سپاه برای خدمت رسانی به محرومین استفاده نماییم.

,

وی با بیان اینکه در این راستا سه قرارگاه متمرکز راه اندازی شده است که دو قرارگاه کشوری و یک قرارگاه مختص استان سمنان می باشد، افزود: قرارگاه محرومیت زدایی تحت مجموعه بسیج سازندگی است که در زمینه اشتغال زایی، خدمات عمرانی و زیر ساختی خدمات ارائه می کند.

,

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به مشکل آب در استان سمنان، اظهار کرد: بخش عمده ای از پروژه های قرارگاه محرومیت زدایی استان سمنان در حوزه آب می باشد.

,

دامغانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی را دیگر قرارگاهی دانست که در استان سمنان نیز تشکیل شده و بیان کرد: این قرارگاه در سه دهستان استان و روستاهای تابعه آن مشغول خدمت رسانی می باشد که رویکرد اصلی قراراگاه مردمی بودن آن می باشد.

,

وی قرارگاه شهید شاطری را مختص استان سمنان عنوان کرد و گفت: این قرارگاه از چند سال پیش با تمرکز بر 23 نقطه محروم و حاشیه نشین در شهرهای مختلف استان و تحت عنوان محله اسلامی مشغول فعالیت است که این امر باعث شده روحیه خدمت گذاری در استان سمنان از یک سطح بالاتری برخوردار باشد.

,

سرهنگ جبار دوستمحمدیان رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان نیز در این مراسم با ارائه گزارش عملکرد این سازمان در طی سال 97، گفت: اردوهای جهادی از یک روزه الی ده روزه، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار، محرومیت زدایی و احداث پروژه های عمرانی و ماموریت های برون مرزی از جمله اقدامات بوده است.

,

وی با تاکید بر خدمات رسانی بسیج سازندگی استان سمنان در مناطق زلزله زده کرمانشاه و سیل استان های گلستان، مازندران و لرستان، اظهار کرد: استان سمنان احداث 147 واحد مسکونی را با اولویت بهزیستی، کمیته امداد و خانواده های شهدا و ایثارگران در چم مهر لرستان بر عهده دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه