اخبار داغ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

تئاتر در کرمان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

تئاتر در کرمان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در استان کرمان 25 گروه تئاتر در حال فعالیت هستند ولی متاسفانه تئاتر در کرمان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و مخاطبان آن ها محدود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ در خصوص وضعیت تئاتر استان کرمان گفت: در استان کرمان 25 گروه تئاتر ثبت شده داریم که در گروه های الف، ب، ج تقسیم بندی شده اند و فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

25 گروه تئاتر در استان کرمان فعالیت می کنند

, 25 گروه تئاتر در استان کرمان فعالیت می کنند,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در شهر کرمان  گروه های فعال تئاتر ما در پلاتوی یادگاران صنعتی، پلاتوی مجتمع فرهنگی هنری و هم چنین فرهنگسرای کوثر اجرا می کنند ولی متاسفانه  تئاتر در کرمان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و مخاطبان آن ها محدود است.

,

علیزاده در ادامه از نحوه نظارت ارشاد بر تئاترها گفت و تصریح کرد: مجوزهایی  که در اداره کل ارشاد صادر می شود بر اساس تایید جایگاه های قانونی و شوراهای تخصصی است که کار را تایید می کنند و ما مجوز را صادر می کنیم.

,

وی ادامه داد: در هر شهری شورای نظارت بر نمایش وجود دارد که بر اساس ابلاغ دفتر هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اعضای آن که متشکل از 5 کارشناس در زمینه های سیاسی، مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی است مشخص می شوند.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: روال کار نیز به این شکل است که این شورا ابتدا متن نمایشنامه ها را بررسی می کند و بعد از دیدن اجرای آن ها، تاییدیه خود را برای ما ارسال می کند و بعد از تایید این شورا ما مجوز را صادر می کنیم.

,

علیزاده در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نظارت های مطرح شده برخی تئاتر ها حاوی کلمات رکیک و نامناسب می باشند، اظهار کرد: برخی از مجوزها با دید نشاط اجتماعی صادر می شود ولی بازهم دلیل نمی شود که حاوی موارد خلاف شئونات و یا کلمات رکیک باشد که در این گونه موراد بازیگر درحین اجرا به صورت فی البداهه برخی کلمات غیر مجاز را مطرح می کند و در متن اولیه آن ها چنین کلماتی وجود نداتشه است.

,

وی تصریح کرد: در این موارد حتما تذکر داده می شود چرا که در هنگام مجوز گرفتن این کلمات نبوده است و قطعا نظارت ما باید در این گونه موارد بیشتر باشد.

,

طرح حمایتی ارشاد برای گروه های تئاتر استان

, طرح حمایتی ارشاد برای گروه های تئاتر استان,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از طرح حمایتی خود برای تئاتر استان خبر داد و گفت: در تعاملی که بین ما و شهرداری شکل گرفته است قرار بر این شد در بحث تبلیغات شهری و فضای اجرا کمک هایی به گروه های تئاتر صورت بگیرد.

,

علیزاده تاکید کرد: البته  مردم هم باید ترغیب شوند و تئاتردر سبد مصرفی خانوار قرار گیرد و این نیازمند فرهنگ سازی در زمینه هنر است که هر تئاتری می تواند معرف خود باشد و مخاطب جذب کند و او را به دیدن تئاتر های بیشتر جذب کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه