اخبار داغ

نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های شهری یزد:

شهرداری بر خلاف تعهد خود، حاضر به تعویض اتوبوس‌های شهری نیست/ کاهش درآمد بخور و نمیر رانندگان اتوبوس شهری یزد با تک شیفته کردن آن‌ها

شهرداری بر خلاف تعهد خود، حاضر به تعویض اتوبوس‌های شهری نیست/ کاهش درآمد بخور و نمیر رانندگان اتوبوس شهری یزد با تک شیفته کردن آن‌ها
نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های شهری یزد گفت: به ما اعلام کردند که باید یک شیفت کارکنیم. چگونه زمانی که کارکرد دو شیفت کاری اتوبوس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد با یک شیفت امرارمعاش کنیم این تصمیم واقعاً ظلم و اجحاف در حق مالکین و بهره‌برداران این اتوبوس‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید منصور حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص پیگیری مطالبات رانندگان اتوبوس‌های شهری یزد گفت: تعدادی اتوبوس بنز 355 در ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری یزد مشغول کار هستند که حدود 16 الی 17 سال است که از عمر آن‌ها می‌گذرد و سازمان اتوبوس‌رانی تعهد کرده بود که با اتمام عمر مفید آن‌ها اقدام به تعویض آن‌ها کند اما اکنون به ما اعلام کرده‌اند که این اتوبوس‌ها را تعویض نمی‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: همچنین به ما اعلام کردند که باید یک شیفت کارکنیم. چگونه زمانی که کارکرد دو شیفت کاری اتوبوس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد با یک شیفت امرارمعاش کنیم این تصمیم واقعاً ظلم و اجحاف در حق مالکین و بهره‌برداران این اتوبوس‌ها است.

,

نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های درون‌شهری یزد عنوان کرد: شهرداری باید طبق قرارداد اتوبوس‌ها را تعویض کند اما پیگیری حقوقی این موضوع زمان‌بر خواهد بود و از ابتدای شهریورماه دیگر اجازه دو شیفت کاری به ما داده نمی‌شود.

,

حسینی عنوان کرد: بهره‌برداران از این تصمیم ناگهانی سازمان اتوبوس‌رانی به‌شدت ناراحت هستند چراکه چندین سال است که عمر و سرمایه خود را در این شغل قرار داده‌اند و اکنون با این تصمیم معیشت آن‌ها تحت تأثیر قرارگرفته است. با تک شیفت کردن از یک‌سو راننده‌های شیفت دوم بیکار می‌شوند و از سویی دیگر یک شیفت کاری جوابگوی هزینه‌های زندگی نیست.

,

مسئولین اجازه بازسازی اتوبوس ها ر ابه ما ندادند

, مسئولین اجازه بازسازی اتوبوس ها ر ابه ما ندادند, مسئولین اجازه بازسازی اتوبوس ها ر ابه ما ندادند,

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته هر زمان به سازمان اتوبوس‌رانی مراجعه کردیم که می‌خواهیم اتوبوس‌ها را بازسازی کنیم و حتی پیشنهاد کولردار کردن اتوبوس‌ها را نیز دادیم اما آقایان مسئول به ما گفتند که نیازی نیست و نمی‌خواهد هزینه اضافی برای این کار صرف کنید زیرا قرار است این اتوبوس‌ها تعویض شوند.

,

حسینی بابیان این‌که آمادگی تعمیر و بازسازی اتوبوس‌ها و حتی تأمین سیستم سرمایشی و گرمایشی آن راداریم ادامه داد: طبق گفته آقایان اتوبوس‌ها را  بازسازی نکردیم اما اکنون نه‌تنها قیمت‌ها برای بازسازی چندین برابر شده بلکه اکنون هم به ما می‌گویند اتوبوس‌ها فرسوده هستند و باید تک شیفت شوند و 6 ماه دیگر هم حتماً می‌گویند باید از رده خارج شوند. آقایان بگویند چرا در یک سال گذشته نگذاشتند ما اتوبوس‌ها را بازسازی و تعمیر کنیم؟

,

وی عنوان کرد: به ما می‌گویند بروید از شهرهای دیگر با صرف هزینه 200 تا 250 میلیون تومان اتوبوس‌های 457 را خریداری کنید و به یزد بیاورید. مگر درآمد حاصل از اتوبوس‌ها چقدر است که بتوانیم این میزان پول داشته باشیم؛ از کجا باید تأمین کنیم؟

,

این بهره‌بردار اتوبوس شهری در خصوص فرسوده بودن اتوبوس‌های بنز 355 گفت: اگر بخواهند عمر مفید ناوگان را در نظر بگیرند اتوبوس‌های 457 نیز نزدیک به 17 سال است که کارکرده‌اند و آن‌ها نیز فرسوده هستند.

,

شهرداری برای تعویض اتوبوس ها تسهیلات در نظر بگیرد

, شهرداری برای تعویض اتوبوس ها تسهیلات در نظر بگیرد, شهرداری برای تعویض اتوبوس ها تسهیلات در نظر بگیرد,

حسینی بیان داشت: مسئولین صرفاً به ما وعده‌و وعید داده‌اند و به دنبال آن هستند که ما را به‌طورکلی کنار بگذارند. این در حالی است که شهرداری می‌توانست برای تعویض اتوبوس‌ها با بهره‌برداران همکاری بیشتری داشته باشد و تسهیلاتی را برای این کار در نظر بگیرد.

,

وی به اقدام شهرداری به استفاده و جایگزینی مینی‌بوس به‌جای اتوبوس‌های فعلی اشاره کرد و تصریح کرد: مینی‌بوس به دلیل درهای کوچ و فضای محدودی که دارد مناسب مسیرهای درون‌شهری با توقف‌های متعدد و استفاده هم‌زمان بانوان و آقایان نیست. در سال 78 نیز چند مینی‌بوس برای استفاده در شهر از سوی شهرداری خریداری شد که با اعتراض مردم مواجه و در آخر استفاده از آن‌ها متوقف شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه