اخبار داغ

راه های شناخت نامزدهای انتخاباتی؛

از کوزه همان برون تراود که در اوست!

از کوزه همان برون تراود که در اوست!
حال که در آستانه انتخابات قرار داریم برای شناخت هرچه بهتر نامزدها، توجه به روایات و آموزه های اسلامی که به ما آموخته اند، برای شناخت اشخاص می بایست به رفتارهای آنها توجه شود؛ زیرا از کوزه همان برون تراود که در اوست... خالی از لطف نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سایت خبری کریمه،‌ انتخابات، انتخابات و باز هم انتخابات، این روزها نقل همه محافل شده و مردم منتظرند،هر چه زودتر ۲۷ بهمن ماه از راه برسد تا اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام گردد تا فعالیت های خود را برای شناخت و سرانجام رای دادن به اصلح ترین آنها آغاز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری کریمه،‌, سایت خبری کریمه،‌, سایت خبری کریمه،‌,

حال سوال اصلی اینجاست که چطور می توان، خصوصیات اخلاقی نامزدهای تأیید شده انتخابات را شناخت؟

, حال سوال اصلی اینجاست که چطور می توان، خصوصیات اخلاقی نامزدهای تأیید شده انتخابات را شناخت؟,

در پاسخ به این سوال گفتنی است، در روایات و آموزه های اسلامی به ما آموخته اند که برای شناخت اشخاص می بایست به رفتارهای آنها توجه شود؛ زیرا از کوزه همان برون تراود که در اوست...

,

بنابراین اگر بخواهیم درباره یک انسان داوری کنیم باید به رفتارها و کردارهایش توجه کنیم، البته فراموش نکنیم که انسان اگر بخواهد می تواند به بازیگری توانا تبدیل شود! نقش بازی کند و شخصیت واقعی خود را پنهان کند، لذا باید خوب حواسمان را جمع کنیم تا بتوانیم شخصیت واقعی اشخاص را بشناسیم.

,

یکی از راه هایی که می توانیم از طریق آن، به این مهم دست یابیم، توجه به سخنان فرد موردنظر است، چرا که سخنان هر کسی به عنوان یکی از خروجی های علم و جهل اوست، بنابراین با توجه به آن می توانیم بفهمیم که شخص دارای علم و هنر است و یا از زندگی خویش جز جهل و نادانی چیزی نیاندوخته و عیوب و نقص وجودش را اشباع کرده است.

,

علاوه بر سخن گفتن، رفتار فرد موردنظر نیز می تواند در شناخت شخصیت وی، معرف خوبی باشد، چرا که شاید بسیار از افرادی توانسته باشند تا سخن گفتن خویش را آموزشی و پرورشی بازسازی کنند، ولی هرگز نتوانسته اند تا باطن خویش را چنان که شایسته است بازسازی نمایند!

, علاوه بر سخن گفتن، رفتار فرد موردنظر نیز می تواند در شناخت شخصیت وی، معرف خوبی باشد، چرا که شاید بسیار از افرادی توانسته باشند تا سخن گفتن خویش را آموزشی و پرورشی بازسازی کنند، ولی هرگز نتوانسته اند تا باطن خویش را چنان که شایسته است بازسازی نمایند!,

در نتیجه همانطور که در انتخابات به وضوح دیده می شود! کاندیدی که با رای مردم سرکار آمده است، بدون توجه به خواسته های مردم، سخنان قبل از انتخابات وی با عملکرد و رفتار پس از رای آوردن او، در تضاد و تقابل جدی است!

,

لذا مهم ترین راه برای شناخت رفتار شخص موردنظر، کردارها و کنش ها و نیز واکنش های وی هنگام بحران ها و فشارهایی است که بر شخص از درون و بیرون تحمیل می شود؛ زیرا بسیاری از مردم هنگام فشار و بحران هاست که شخصیت واقعی خویش را نشان می دهند...

,

از این روست که در روایت اسلامی از هم نشینی بر سر سفره و در سفر سخن به میان آمده است؛ زیرا در این شرایط است که شخص شخصیت واقعی خویش را نشان می دهد و در بحران هایی که در سفر پیش می آید و یا فشارهایی که بر شکم وارد می شود خود را می نمایاند.

,

همچنین در آیات قرآنی گزارش هایی از این مسأله ارائه شده است که از جمله می توان به داستان یوسف (ع) توجه کرد که در آن حضرت (ع) افزون بر این که شخصیت خویش را تشریح می کند و می گوید که دارای توانایی علمی و جسمی است، همچنین توضیح می دهد که چه راهکارهایی برای شرایط ویژه در نظر دارد و برنامه ها و طرح های پیشنهادی اش برای هر موضوع و مساله اجتماعی چه می باشد؟

,

بنابراین هر نامزد انتخاباتی به جای اینکه در هنگام سخنرانی در محافل مختلف از کوره در رفته و دیگر نامزدها را متهم کند! می بایست طرح های خود را به دقت تبیین کند، تا بتواند مطالبات مردم را به درستی پاسخ گوید.

, بنابراین هر نامزد انتخاباتی به جای اینکه در هنگام سخنرانی در محافل مختلف از کوره در رفته و دیگر نامزدها را متهم کند! می بایست طرح های خود را به دقت تبیین کند، تا بتواند مطالبات مردم را به درستی پاسخ گوید.,

 برای نمونه، باید طرح هایی با ویژگی های کوتاه مدت برای رفع مشکلات بحرانی مقطعی و میان مدت و بلند مدت داشته باشد، همچنین توجه به برنامه هایی که فرهنگ سازی را تقویت می کند، می بایست در اولویت قرار گیرد، هر چند که این طرح بر خلاف سایر طرح ها، زود بازده نیست، ولی در بلند مدت جامعه را در حریم امنیتی قرار می دهد و هرگونه تعرضات داخلی و بیرونی را ناکام می سازد.

,

اما متاسفانه برخی از مسئولان برای اینکه خودی نشان دهند، به جای کارهای بنیادین به کارهای ظاهری و زودبازده روی می آورند! حالا بگذریم از برخی از نامزدها که طرح هایشان غیرواقعی و به دور از واقعیت های اجتماعی است...

, اما متاسفانه برخی از مسئولان برای اینکه خودی نشان دهند، به جای کارهای بنیادین به کارهای ظاهری و زودبازده روی می آورند! حالا بگذریم از برخی از نامزدها که طرح هایشان غیرواقعی و به دور از واقعیت های اجتماعی است...,

از این روست که یکی از بزرگان در اهمیت طرح های بلندمدت و بنیادین می گوید: اگر برنامه یک ساله دارید، گندم بکارید و اگر برنامه ده ساله دارید درخت بکارید و اگر برنامه صد ساله دارید انسان تربیت کنید.

,

... و در پایان به بخشی از سخنان گهربار حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شناخت نامزدهای انتخاباتی می پردازیم که ایشان در این باره می فرمایند: «مردم با بصیرت و درایت و تحقیق کاندیداها را شناسایی کرده، و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینی- سیاسی نامزدهای انتخاباتی توجه نمایند.

,

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعهد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند، و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» باشند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند و از آنجا که مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، در شرایط کنونی نباید کسی انتظار داشته باشد که حتما نمایندگان باید از گروه و صنف خاصی باشند.

,

باید توجه داشت که هنوز خیلی از مسائل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود و تمیز بین کسانی که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده اند، با دیگران کار مشکلی نیست.»

, باید توجه داشت که هنوز خیلی از مسائل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود و تمیز بین کسانی که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده اند، با دیگران کار مشکلی نیست.»]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه