اخبار داغ

انتقاد امام جمعه نقده از فرصت سوزی مسئولان:

خدا به مسئولان "غیرت" عطا کند

خدا به مسئولان "غیرت" عطا کند
امام جمعه نقده بخاطر از بین رفتن برخی مشاغل پایدار توسط مسئولان دولتی که باعث رنج و مهنت مردم شده است از آنها به شدت انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، حجت الاسلام حیدری زاد در خطبه های امروز نماز جمعه شهر نقده با بیان اینکه امروز وظیفه دولت ایجاد اشتغال در جامعه است گفت: در این زمینه همه موظف هستند از جمله دولت، مجلس، بانک مرکزی، موسسات و صندوق های کارآفرینی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

 
وی با انتقاد از فرصت سوزی برخی دستگاه های دولتی در از بین بردن برخی مشاغل پایدار به بیکار شدن بیش از یکسال و نیم ۳۶ خانوار نقده ای اشاره کرد که بیشتر از ده سال در سد حسنلو با ایجاد یک تعاونی مشغول ماهیگیری و امرار معاش بودند.
خطیب جمعه نقده افزود: در سد حسنلو یک تعاونی شیلات بود که دهها سال  آنجا تلاش می کردند ولی الان یکسال است بیش از ۳۰ خانواده بخاطر اختلاف دو دستگاه دولتی آواره شده اند و معلوم نیست تا امروز چقدر سختی کشیدند.
امام جمعه نقده با بیان اینکه " در این موضوع هم استانداری، جهادکشاورزی، مسئولین شهر، شیلات و امور آب مقصرند" تصریح کرد: مگر بی توجهی به اشتغال تا این حد میشود؟ این همه بی غیرتی در اشتعال مگر میشود؟ گاهی بازداشت میشوند، گاهی پلمپ میشوند و گاهی مارک میخورند! چرا باید این همه شغل آماده را از بین ببریم؟ این ضعف تدبیر را کجا ببریم؟ چرا این شهرستان باید در این مشکلات بسوزد؟
حجت الاسلام حیدری زاد ضمن تقدیر از مسئولینی که به وظایف خود عمل کرده اند گفت:گاهی کم میمانم سکته کنم از دیدن برخی مناظر! هر روز هزار بار میمیرم و زنده می شوم خدا کمی غیرت عطا کند.
 
وی همچنین به آغاز عملیات آزادسازی موصل توسط ارتش و گروه های مردمی عراق اشاره کرد و افزود: همانطور که عراقی ها گفته اند آزادسازی موصل فقط کار خود آنهاست و دیگران نمیتوانند به بهانه شرکت در این عملیات حاکمیت این کشور را نقض کنند.
خطیب جمعه نقده از رفتار برخی کشورهای همسایه از جمله ترکیه هم انتقاد کرد که با زیر پا گذاشتن حسن همجواری هم امنیت خودش را بی ثبات کرده و باعث ایجاد تنش های بیشتر شده است.
 
حجت الاسلام حیدری زاد در بخش دیگری از خطبه های امروز به موضوع خانواده پرداخت و حسادت، سخت گیری و سهل گیری های بیجا، بگومگوهای بی حاصل و افشای اسرار خانواده توسط اعضای خانواده را از جمله عوامل موثر در سست شدن بنیان خانواده برشمرد.
وی همچنین با اتکا به تحقیقات سازمان ملل درباره تاثیر تغییرات فرهنگی کشورهای مختلف در خانواده ها از دهه ۷۰ تا ۲۰۰۰ میلادی، میزان رشد طلاق در کشورهایی که از فرهنگ غرب متاثر شده اند را ۴ برابر عنوان کرد در حالیکه این میزان در ۲۵ سال اخیر در ایران دو برابر بوده است.
خطیب جمعه نقده در رابطه با نقش رسانه ها هم در این مورد گفت: اصلا فلسفه وجودی و هدف پنهان برخی رسانه های تاثیرگذار در غرب مقابله با خانواده است و صدها دلیل هم برای آن وجود دارد.
 
پیش از آغاز خطبه های امروز نماز جمعه نقده رئیس اداره ورزش و جوانان این شهر گزارشی از روند توسعه و رشد ورزش قهرمانی ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه