اخبار داغ

بیش از یک دهه انتظار برای اتمام ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه

بیش از یک دهه انتظار برای اتمام ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه
پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه یکی از این پروژه هایی است که متاسفانه با گذشت 12 سال حلاوت بهره برداری را در کام مردم این استان تلخ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،با بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام در استان آذربایجان غربی می توان پروژه هایی را دید که برخی از آنها با گذشت بیش از دو دهه هنوز طعم بهره برداری را نچشیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

پروژه هایی که مسلما امروز به عنوان یک مطالبه عمومی برای شهروندان این استان تبدیل گشته و از سوی دیگر نیز می توان گفت اقتصاد استان را زمین گیر کرده اند.
حال در این میان پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه یکی از این پروژه هایی است که متاسفانه با گذشت 12 سال حلاوت بهره برداری را در کام مردم این استان تلخ کرده است.
در حالی که با توجه به جایگاه ویژه ارومیه در میزبانی مسابقات داخل سالنی در سطح ملی و بین المللی، بهره برداری از ورزشگاه ۱۵هزار نفری شهید باکری، می تواند زیرساخت لازم و ضروری برای میزبانی لیگ برتر فوتبال توسط ارومیه و رشد و توسعه این ورزش تماشاگرپسند را فراهم کند .
اما نکته قابل توجه اینکه وزیر اسبق ورزش و جوانان در آخرین اظهارات خود وعده بهره برداری از این طرح را تا پایان سال جاری عنوان می کند اما غافل از اینکه به گفته چمن گلی زمان اعلام شده برای اتمام این پروژه به احتمال زیاد محقق نخواهد شد.
مدیر کل ورزش و امور جوانان آذربایجان غربی بعنوان متولی پروژه ساخت استادیوم 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه در خصوص دلایل اصلی تاخیر در روند اینطور بیان کرده است که متاسفانه به دلیل اینکه وضعیت اعتبارات دولت مناسب نیست ماین پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری نیز مورد بهره برداری نخواهد گرفت.
چمن گلی این را هم می گوید که بودجه تامین اعتبار گرفته ایم ولی متاسفانه تخصیص نیست.
و اما اظهارات دو تن از نمایندگان استان آذربایجان غربی در این باره:
عدم تامین منابع مالی دلیل وجود پروژه‌های نیمه تمام ورزشی
سیدهادی بهادری با اشاره به روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان آذربایجان غربی، گفت: در مقطع زمانی تعداد زیادی پروژه را بدون در نظر گرفتن منابع مالی کلنگ‌زنی کرده‌اند و اکنون بعد از گذشت مدت‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از پروژه‌ها به دلیل طولی شدن زمان ساخت، بناها دچار فرسودگی شده و اکنون بخش ساخته شده نیز نیازمند بازسازی یا نوسازی است، اظهار کرد: به عنوان مثال ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه بعد از گذشت سال‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 400 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور نیاز است، افزود: این مهم در حالیست که بودجه عمرانی یک ساله کشور بیش از 30 هزار میلیارد تومان نیست.
بهادری تصریح کرد: با توجه به روند فعلی حداقل 25 سال زمان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است و این امر در حالیست که هیچ پروژه دیگری کلنگ‌زنی نشود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت نادرست برخی افراد و عدم نیازسنجی مناسب برای احداث مراکز ورزشی از جمله عواملی است که موجب شده تعداد پروژه‌های نیمه تمام در کشور افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه به دلیل برنامه‌ریزی نادرست در برخی از شهرها فقط یک سالن برای یک رشته ورزشی مانند شمشیربازی وجود دارد در حالی که ظرفیت و استعداد جوانان آن منطقه احداث چندین سالن در این رشته خاص را می‌طلبد.
عضوهیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باید اولویت بندی صورت بگیرد و با تدبیر مناسب نسبت به اتمام آنها اقدام شود، خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی همراه با ارائه تسهیلات می‌تواند کمک شایانی به تکمیل چنین پروژه‌هایی کند و این ظرفیت در بخش خصوصی وجود دارد.
وقتی پروژه ای تعریف می‌شود باید به میزان بودجه و میزان عملیاتی شدن برنامه ها و طرح های پنج ساله توسعه توجه شود
عبدالکریم حسین زاده نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات در دولت‌ها کلنگ زنی بدون برنامه پروژه ها و عدم تعهد نسبت به تکمیل کردن چنین پروژه هایی است، گفت: در سفرهای استانی مختلف پروژه های زیادی کلنگ زنی شده است و حتی می توان اذعان کرد در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه احداث مجموعه 5 هزار نفری به تصویب رسید ولی حتی به اجرا هم نرسید.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاید پنجاه سال زمان برای اتمام پروژه ها نیاز باشد، اظهار کرد: متاسفانه نیازسنجی خوبی برای ساخت پروژه ها انجام نشده و وجود پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور نتیجه نبود چنین دیدگاهی است.
وی با بیان اینکه برای کلنگ زنی و احداث پروژه ها باید آمایش سرزمینی و استانداردهای ملی مدنظر قرار بگیرد، تصریح کرد: وقتی پروژه ای تعریف می‌شود باید به میزان بودجه و میزان عملیاتی شدن برنامه ها و طرح های پنج ساله توسعه توجه شود.
حسین زاده ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون برنامه های توسعه ای کشورمان حدود 30 درصد تحقق می یابد، ادامه داد: اگر برای اجرای پروژه ها به واقعیت ها و تحقق پذیری برنامه ها توجه میشد تاکنون پروژه های نیمه تمام تکمیل شده بود
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: وقتی پروژه ای برای تکمیل شدن زمان بیشتری نسبت به مدت مشخص شده سپری می کند باعث افزایش هزینه تمام شده می شود که متاسفانه آسیب زا است.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر پروژه های نیمه تمام ورزشی تکمیل شود، شکاف توسعه یافتگی در حوزه ورزش بین شهرستان ها و استان ها کاهش یافته و این امر تاثیر بسزایی در رشد و توسعه سطح ورزش مناطق مختلف می گذارد.
با این حال پیشرفت فیزیکی این مجموعه ورزشی اهمیت زیادی برای دوستداران ورزش دارد و امید می رود مسئولین با پیگیری های مستمر تر هرچه سریعترگره از مشکل ساخت و اتمام این پروژه باز کنند .
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه