اخبار داغ

ورود گیاهان تراریخته به کشور ازدیاد نسل را متوقف می کند

ورود گیاهان تراریخته به کشور ازدیاد نسل را متوقف می کند
سالانه شرکت های آمریکایی و دیگر شرکت های جهان درآمدهای میلیاردی زیادی از فروش همین محصولات ترا ریخته شده کسب می کنند.همین شرکت ها با دست کاری نمودن ژن های این محصولات و اضافه نمودن یک یا چند ژن خاص، خسارات جبران ناپذیری را به کشورهای جهان بویژه ایران زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازموج چهارم”: عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به موضوع تراریخته ها و اثر آن در توقف و نابودی نسل ها اظهار کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج چهارم”:, موج چهارم,

وی با بیان اینکه تامین مواد غذایی سالم یکی از دغدغه های مهم کشورهای جهان است افزود: سالانه شرکت های آمریکایی و دیگر شرکت های جهان درآمدهای میلیاردی زیادی از فروش همین محصولات ترا ریخته شده کسب می کنند.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همین شرکت ها  با دست کاری نمودن ژن های این محصولات و اضافه نمودن یک یا چند ژن خاص، خسارات جبران ناپذیری را به کشورهای جهان بویژه ایران زدند.

,

پاپی زاده به برخی از این خسارات در ایران اشاره و تاکید کرد: در پی تولید این محصولات تاثیرات جبران ناپذیری همچون کاهش زاد و ولد و عقیم سازی و کاهش تنوع زیستی در ایران رخ داده است.

,

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتیجه ی تحقیق ۴۰۰ نفر از دانشمندان در خصوص استفاده از محصولات تراریخته در کشورهای جهان خاطر نشان کرد: خوشبختانه نتیجه ی تحقیق این بود که رویکرد اکثر کشورهای جهان نسبت به این محصولات سیر نزولی پیدا کرده است لذا، در کشور ما نیز باید این موضوع بیش از پیش در اولویت کار مسئولین امر قرار بگیرد.

,

گفتنی است که این برنامه از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه