اخبار داغ

مبتکر بیش از 270 طرح کاربردی در تبریز مطرح کرد؛

طرح همه‌ی اختراعات خود را از آیات قرآن دریافته ام/ تابحال قانون مدون اجراییِ حمایت از نخبگان وضع نشده است

طرح همه‌ی اختراعات خود را از آیات قرآن دریافته ام/ تابحال قانون مدون اجراییِ حمایت از نخبگان وضع نشده است
روح الله شریفی گفت: ماشین بدون سوخت را براساس یک آیه از قرآن طراحی کرده ام ، من دکترای مکانیک ندارم ولی توانستم ماشینی بسازم که نه آب، نه برق، ‌نه انرژی خورشیدی، هیچ سوختی نیاز ندارد، بلکه براساس انرژی جاذبه زمین حرکت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، روح الله شریفی مبتکر و مخترع بیش از 270 طرح کاربردی در جشنواره جهادگران علم و فناوری سپاه عاشورا با اشاره به اعجازهای علمی قرآن مجید اظهار کرد: قرآن تنها منبع علمی برای تمام مسلمانان است و بنده طرح همه‌ی اختراعات خود را از آیات قرآن دریافته ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

طرح همه‌ی اختراعات خود را از آیات قرآن دریافته ام

, طرح همه‌ی اختراعات خود را از آیات قرآن دریافته ام,

وی در ادامه با تمجید از نیروی انسانی توانمند و استعدادهای جوان کشور، خاطرنشان ساخت: اگر در سال اقتصاد مقاوتی با تکیه بر داشته‌های داخلی، باور به جوانان و توانایی آنان و پرهیز از ریخت‌وپاش های خارجی، در داخل هزینه و برنامه ریزی شود دیگر نگران تحریم‌‌هایی که باعث ننگ و سرافکندگی شیعه و علوی است، نخواهیم بود.

,

تابحال قانون مدون اجراییِ حمایت از نخبگان وضع نشده است

, تابحال قانون مدون اجراییِ حمایت از نخبگان وضع نشده است,

این پژوهشگر حوزه علم و فناوری با انتقاد از مسئولان بیان داشت: تا به حال هیچ قانون مدون اجرایی برای حمایت از نخبگان وضع نشده، این در حالی است که در هر زمینه‌ای به‌جز بحث‌های تحقیقاتی هزینه می‌شود.

,

قرآن در هفت میلیمتر؛ نهج البلاغه در یک میلیمتر

, قرآن در هفت میلیمتر؛ نهج البلاغه در یک میلیمتر,

وی عنوان کرد: شرکت ابر قدرت زایس آلمان، برای شناساندن و تبلیغ مسیحیت، کتاب 300 صفحه‌ای انجیل را در 29 میلی‌متر در گینس به ثبت رساند و دانشمندان ایرانی، قرآن 633 صفحه‌ای را در 7 میلی‌متر و نهج البلاغه 2750 صفحه‌‌ای را در 1 میلی‌متر به ثبت جهانی رساندند و در نمایشگاه بین المللی قرآن به نمایش گذاشته شد.

,

رعایت سه رکن، دلیل پیشرفت ها و موفقیت ها

, رعایت سه رکن، دلیل پیشرفت ها و موفقیت ها,

شریفی دلیل پیشرفت و موفقیت خود را در ادب عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید سه رکن را رعایت فرمایند " ادب در برابر پیشگاه خدا، ادب برابر پدرو مادر و ادب برابر استاد و معلم " وقتی این سه رکن در جامعه اجرا شود؛ جامعه واکسینه می‌شود.

,

از طریق دیدگاه و کتب اساتید اروپایی؛ وجوب حجاب برای زن ها را اثبات و مباحث ژنتیکی آن را بیان کردم

, از طریق دیدگاه و کتب اساتید اروپایی؛ وجوب حجاب برای زن ها را اثبات و مباحث ژنتیکی آن را بیان کردم,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در جمع دانشجویان پرسیده بود دلیل علمی ضرورت حجاب چیست و هیچ کس نتوانسته بود پاسخ دهد، گفت: من فقط از طریق دیدگاه و کتب اساتید اروپایی اثبات کردم که حجاب برای خانم‌ها واجب است؛ همچنین علت اینکه چرا حجاب فقط برای خانم‌ها اجباری است؟ چرا حجاب حدود است؟ مباحث ژنتیکی حجاب و ... را نیز بیان کردم.

,

من دکترای مکانیک ندارم اما براساس آیه ای از قرآن توانستم ماشین بدون سوخت اختراع کنم

, من دکترای مکانیک ندارم اما براساس آیه ای از قرآن توانستم ماشین بدون سوخت اختراع کنم,

وی افزود: ماشین بدون سوخت را براساس یک آیه از قرآن طراحی کرده ام ، من دکترای مکانیک ندارم ولی توانستم ماشینی بسازم که نه آب، نه برق، ‌نه انرژی خورشیدی، هیچ سوختی نیاز ندارد، بلکه براساس انرژی جاذبه زمین حرکت می‌کند.

,

غرب هر چه دارد از تمدن اسلامی و ایرانی است

, غرب هر چه دارد از تمدن اسلامی و ایرانی است,

شریفی با بیان اینکه غرب هر چه دارد از تمدن اسلامی و ایرانی است گفت: چطور می‌شود که حجامت را آمریکا در سال 2007 به نفع خود ثبت می‌کند طوری که اگر کسی در تهران بخواهد مطب حجامت بزند باید از آمریکا اجازه بگیرد، درحالی‌که پیامبر اسلام 1400 سال قبل آن را مطرح کرده بود. ما چقدر ضعیف عمل کردیم که هرچه داشتیم بر باد رفته است.

,

آیه ی 12 سوره طلاق، مبنای طراحی ماشین بدون سوخت

, آیه ی 12 سوره طلاق، مبنای طراحی ماشین بدون سوخت,

وی با بیان اینکه ماشین بدون سوخت را بر اساس آیات « الله الذی خلق سبع سماوات و من الارض مثلهن...» و « خلق السموات و الارض فی ستة ایام ... » طراحی کرده است،‌ گفت: این آیات یک دستور و علم است؛‌ اینکه چرا هفت طبقه و این آسمان در حال گردش هستند؛ یعنی این انرژی از کجا به وجود می‌آید.

,

در جبهه، با دوربین شکسته عراقی، دوربین نجومی ساختم

, در جبهه، با دوربین شکسته عراقی، دوربین نجومی ساختم,

وی مهمترین اختراع خود را ساخت کوچکترین میکروسکوپ دنیا دانست و افزود: زمانی که در جبهه بودم یک دوربین شکسته عراقی پیدا کردم و با یکی از لنزهایش یک دوربین نجومی ساختم در واقع تحقیقات سیستماتیک فیزیک بنده از آنجا آغاز شد و در ادامه با یک لنز و هزینه بسیار اندک میکروسکوپی جیبی به اندازه یک انگشت و با وزن 25 گرم و با قدرت بزرگ نمایی 650 دیوپتر با لنزی به قطر 4/0 میلیمتر ساختم که باید بگویم این میکروسکوپ پیچیدگی خاصی نداشته و خراب هم نمی شود و این میکروسکوپ در بخش کشاورزی به درد محققین و صاحبان کلینیک‌های گیاه پزشکی می‌خورد.

,

امیدوارم به جایگاه گذشته در علوم و فنون بازگردیم

, امیدوارم به جایگاه گذشته در علوم و فنون بازگردیم,

این جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا منویات مقام معظم رهبری در مورد کاربردی شدن تحقیقات علمی در داخل کشور را عملیاتی کنیم، گفت: امیدوارم روزی فرا رسد که بتوانیم با تلاش همگانی به جایگاه گذشته خویش در علوم و فنون مختلف دست یابیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه