اخبار داغ

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز:

گره شرکت پدیده در انتقال بورس و کنسرسیوم بانکی/ در جریان دیدار با رئیس جمهور پیرامون حل مشکلات پدیده نبودم

گره شرکت پدیده در انتقال بورس و کنسرسیوم بانکی/ در جریان دیدار با رئیس جمهور پیرامون حل مشکلات پدیده نبودم
مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز گفت: مشکل بورس و کنسرسیوم بانکی پیش روی مجموعه پدیده است این در عین حالی است ک وزارت کشور پیگیر است تا مشکلات بورس را حل کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، محسن شوشتری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: پدیده مجموعه سرمایه گذاری است که از ۱۳۶ هزار سرمایه دار شکل گرفته است، ما نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم و بر این عقیده‌ایم که اصول اولیه اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

 

,

وی افزود: در مورد همراهی مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی به شدت لطمه خورده‌ایم چون مردم به اندازه کافی پای کار نیامدند، این در عین حالی است که فرهنگ اقتصاد مقاومتی مشکلات را مرتفع می‌کند.

,

 

,

شوشتری خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری استان از ۸٫۴ درصد به بیش از ۱۵ درصد رسیده که مشکلات پدیده در بالا رفتن این نرخ اثر گذار بوده است؛ از آذر سال ۹۳ که برای پدیده مشکلات به وجود آمد تا فاصله زمانی ۱۶ ماهه پس از آن، فاصله‌ای مدیریتی ایجاد شد و لطمه های شدیدی به این مجموعه وارد کرد.

,

 

,

مدیر عامل شرکت‌های پدیدیه افزود: در زمانی که کار خود را در این مجموعه آغاز کردیم با توقیف ۱۵ حساب این شرکت مواجه شدیم که این امر به واسطه طلب ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت پدیده به مردم و دستگاه‌ها بود.

,

 

,

شوشتری با بیان اینکه در فاصله زمانی ۱۶ ماهه که این شرکت با مشکلاتی مواجه شده بود، کارکنان و مدیران این مجموعه را به واسطه عدم پرداخت حقوقشان ترک کردند، گفت: دولت به لحاظ رکود اقتصادی در موقعیتی نیست که برای ما بودجه‌ای جداگانه تخصیص داده و پرداخت کند این در عین حالی است که بودجه‌هایی که به تصویب دولت و مجلس رسیده اند و با عنوان قانون درآمده اند نیز کمتر از ۲۰ درصد تخصیص اعتبار داشته اند.

,

 

,

وی تصریح کرد: نسبت به اعطای اعتبارات دولتی اطمینان و به سرمایه گذاری نیز امید نداریم، ولی به عقیده بنده با آمدن سرمایه گذار مشکلات پدیده حل می‌شود که این مورد را به عنوان هدف مشخص کردیم؛ ابتدایی ترین امر برای سرمایه گذاری این است که اسناد مالکیت و مجوزهایی که از شهرداری اخذ کردیم را آماده ارائه کنیم ولی اسناد مالکیت یا تجمیع بوده، یا ۶ دانگ است و یا مشاع.

,

 

,

مدیر عامل شرکت‌های پدیده اظهار کرد: برای رفع تجمیع و آمدن سرمایه گذار باید مشکلات پیش رو که مرتبط با جهاد سازندگی، شهرداری، دارایی و تامین اجتماعی حل شود؛ اولین طلبکار شرکت پدیده شهرداری شاندیز است که میزان طلبکاری‌اش ۹۴۸ میلیارد تومان است، برای شرکتی که در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل رو به رو است، پرداخت این مبلغ کار مشکلی است، از همین رو جلساتی با مسئولین شهری برگزار کردیم و بنا شد که ۱۰ درصد از این بدهی را که ۹۴ میلیارد تومان است را پرداخت کنیم ولی این شرکت قادر نیست این مبلغ را پرداخت کند.

,

 

,

شوشتری اذعان کرد: با حمایت استانداری و ستاد تدبیر مصوبه‌ای ارزشمند در دو الی سه هفته گذشته دریافت کردیم که در آن قید شده است که چون پدیده مجموعه‌ای گردشگری است می‌بایست بعد از پنج سال از راه اندازی هریک از پروژه‌ها بدهی خود به شهرداری شاندیز را با اقساط بلند مدت پرداخت کند.

,

 

,

وی عنوان کرد: بدهی پدیده به امور اراضی جهاد کشاورزی ۷۴۰ میلیارد تومان به گفته این سازمان است که ۴۰ درصد از این موضوع را توانسته‌ایم حل کنیم و ادعا داریم که مابقی این پول بر اساس مستندات قانونی بایستی ملغی شود؛ برطرف کردن بدهی‌های عمده این شرکت برای شناسنامه دار کردن پدیده است.

,

 

,

شوشتری اظهار مرد: بدهی‌هایی که به موسسه میزان داریم بیش از هزار میلیارد تومان است، گفته ما این است که بر اساس مستندات این مبلغ صحیح نیست و به دنبال آن هستیم که این مبلغ را کاهش داده و تخفیف ارزشمندی بگیریم؛ با کمک مسئولین ذی ربط توانسته‌ایم سرمایه گذاری را در پروژه کیش معین کنیم تا کار این پروژه را پیش ببرد، از همین رو قرارداد اولیه تنظیم شده و در حال تجهیز کارگاه هستیم.

,

 

,

مدیر عامل شرکت‌های پدیده افزود: مشکل بورس و کنسرسیوم بانکی پیش روی مجموعه پدیده است این در عین حالی است ک وزارت کشور پیگیر است تا مشکلات بورس را حل کند؛ در حال حاضر وضعیت ویژه‌ای داریم و تقاضا داریم مسئولین نگاه ویژه‌ای داشته باشیم؛ وزیر کشور از وزیر اقتصاد خواسته است که موضوع پدیده در بورس را حل کند چون شرایط بحرانی است؛ تاکنون ۴۰۰ تجمع در مورد پدیده صورت گرفته است که خود بیانگر شرایط بحرانی است.

,

 

,

وی عنوان کرد: مصوبه‌ای در وزارت کشور در مورد حل مشکلات پیش روی پدیده ایجاد شد که اگر هریک از آن‌ها عملیاتی نشود بحران پدیده مرتفع نمی‌شود، بند‌های این مصوبه در حال اجراست و به طور قطع هیچ یک به طور کامل اجرایی نشده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: وزیر کشور به ناحق کارت زرد در مورد پدیده گرفت، درآمدزایی در پروژه پدیده به عمیلاتی شدن مصوبات وزیر کشور در مورد پدیده است، این در حالی است که اگر کنسرسیوم بانکی تشکیل می‌شد در فاصله هشت ماه تا یک سال می‌توانستیم پروژه را پیش ببریم.

,

 

,

شوشتری اظهار کرد: بنده در جریان دیدار با رئیس جمهور در سفر اخیر خود به مشهد نبودم این در شرایطی است که اگر بنا بود دیداری در مورد تشریح فضای کاری در مورد پدیده داشته باشیم، از دو الی سه هفته قبل در جریان آن قرار می‌گرفتیم، ولی بر حسب وظیفه خود گزارشانی را به اداره کل امور اقتصادی استانداری ارسال کردیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه