اخبار داغ

یادداشت/

عدالت جنسیتی؛ عنوانی فریبنده برای اجرای اهداف توسعه پایدار/ خانم مولاوردی آیا دغدغه شما و زنان جامعه یکی است؟

عدالت جنسیتی؛ عنوانی فریبنده برای اجرای اهداف توسعه پایدار/ خانم مولاوردی آیا دغدغه شما و زنان جامعه یکی است؟
پر واضح است که عدالت جنسیتی یک عنوان فریبنده برای اجرای اهداف توسعه پایدار دارد اما خانم ملاوردی توسعه پایدار و آرمان پنجم با دستورات دینی ما مغایر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه ی روز دانشجو بی صبرانه منتظر شنیدن صحبت های نمایندگان تشکل ها و کانون های دانشجویی بودیم که با وجود درددل ها دو صحبت های مهمی که از طرف دوستان شد باز هم موضوع زنان به حاشیه رفت و تقریبا هیچ سخنی در این باب باز نشد در حالی که ایرادات و انتقادهای جدی به این حوزه و عملکرد دولت در این زمینه وارد است. با پخش خبرهای تدوین برنامه ی ششم توسعه شعار عدالت جنسیتی به گوشمان رسید شعاری که ظاهری به شعاعر اسلامی نزدیک اما در تبیین و محتوا بدور از آرمان های انقلاب و اسلامی بود. معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با ساختن پوششی زیبا به نام عدالت جنسیتی به اولویت هایی پرداخت که از جنس نیاز زنان کشور ما نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آنجایی که در دیدار خود با شمشاد اختر، معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اجتماعی اسکاپ، خبر ازتشکیل کمیته ملی توسعه پایدار(SDG) در ایران و راه اندازی کمیته تخصصی آرمان پنجم در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داد که تلاش دارد با بومی سازی شاخص ها اهداف مندرج در سند توسعه پایدار را محقق کند.

, (SDG) , .,

پس پر واضح است که عدالت جنسیتی یک عنوان فریبنده برای اجرای اهداف توسعه پایدار دارد اما خانم ملاوردی توسعه پایدار و آرمان پنجم با دستورات دینی ما مغایر است. آرمان پنجم توسعه پایدار هدفش برابری جنسیتی است پس عدالت جنسیتی شعاری برای رسیدن به برابری جنسیتی است مگر نه آنکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که برنامه ی توسعه ی غربی که یک برنامه ی انگلیسی است را قبول ندارند و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کردند پس چرا در طی این سه سال و اندی از مسئولیت دغدغه ی تشکیل کمیته ی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نداشتید؟

,

شاید قضیه از این قرار است که معاونت مذکور به رئیس نهاد زنان سازمان ملل اطمینان بخشیده که برنامه ی توسعه را در کشورمان پیاده کند(اشاره ای به سخنرانی خانم ملاوردی در 58امین اجلاس مقام زن در نیویورک)!!!! خانم ملاوردی شما بر اساس چه مبنا به خودتان اجازه داده اید عضو هیات اجرایی نهاد زنان سازمان ملل شوید؟ نهادی که هدفش و مبنایش برابری جنسیتی است و یک جنبش فمینیستی است؟ پس شنیدن شعار توانمند سازی زنان و عدالت جنسیتی برای رفع نابرابری ها حاکی ار دلبستگی و اعتماد شماها به غرب دارد. آیا نقض برجام کافی نیست که به خودتان بیایید و برای یک نهادی که بودجه اش از آمریکا و عربستان تامین میشود احترام قائل نشوید و وقت و هزینه ی ملت را به هدر ندهید؟

,

جناب آقای رئیس جمهور اگر بدنبال شنیدن نقد هستید پس بشنوید از زبان ما دختران تشکل های دانشجویی که کمتر فرصتی هم پیش نیامد تا رودررو با معاونت زنان و خانوادیتان صحبت کنیم و حضور ایشان همیشه در برنامه و نشست های  یک عده معلوم الحال بود. رئیس جمهور، خانم ملاوردی و تمامی مجریان دولت در کشور بدانند که اگر امروز ما با افزایش فاحش آمار طلاق روبرو هستیم اگر امروز از زنان کارتنخواب و روسپی حرف میزینیم اگر از بالا رفتن سن ازدواج جوانانمان سخن می گوئیم اگر از وجود میلیون ها جوان در سن ازدواج(حدود13میلیون جوان در سن ازدواج داریم البته بدون احتساب 5میلیون زن سرپرست خانوار و مطلقه) زبان باز کرده ایم، همگی سوغات همین برنامه ی توسعه است برنامه ای که تمام فرهنگ و هویت کشورمان را نادیده گرفته و مردمان سرزمینمان را دچار حیرت زدگی بین دین و مدرنیته کرده است.

,

خوب است معاونت زنان و خانواده کشورمان بجای پرداختن به شعار اهداف توسعه به پیشرفت کشورمان و ارائه ی الگوی اسلامی ایرانی بپردازد. ما نمیدانم که اسناد بالا دستی در امور زنان و خانواده سیاستهای ابلاغی از سمت رهبری است یا سیاستها و آرمان های توسعه پایدار؟

,

معاونت زنان و خانواده باید پاسخگو باشد که جهت ارتقا و تعالی دختران جامعه جهت پذیرش نقش اساسی خود یعنی همسری و مادری چه کرده اند؟ خانم ملاوردی مادری برای دختران ما آرامش ارمغان می آورد و متناسب با طبیعتشان است شما حق ندارید بگوئید مادری مانع از اشتغال است چرا که آنچه اولویت دارد نقش بی بدیع مادری است نه شغل و درآمد زایی زنان.

,

در آخر لازم است به ایشان متذکر شویم که جامعه ی دختران دانشجوی انقلابی بیدار هستند و اجازه نخواهد داد که این معاونت همچنان با ادامه ی سیستهای خود ریشه ی نهاد خانواده را نابود کند.

,

زهرا نصیری- دبیر واحد خواهران سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه