اخبار داغ

گزارش/

آیا روستاهایی که جمعیت ندارد، مردمش حق آب خوردن ندارند؟

آیا روستاهایی که جمعیت ندارد، مردمش حق آب خوردن ندارند؟
مشکل بی آبی امان مردم را بریده، اظهارات عجیب مسئولان برای آبرسانی رنجی مضاعف بر مشکلات مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از وحدت درمیان، شهرستان درمیان یکی از شهرستانهای مرزی و محروم خراسان جنوبی است که مردمی صبور،قانع، غیور و ولایت مدار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان, وحدت درمیان, وحدت درمیان,

 

,

اما خشکسالی های پی در پی در چند سال گذشته که بیش از ۱۸ سال است امان مردم صبور و مرزبان درمیان را بریده و هر روز از روز دیگر به سختی زندگی میگذرانند.

,

 

,

مردم روستاهای شهرستان درمیان مشکلات زیادی دارند، نبود راه های ارتباطی مناسب، گاز کشی نبودن روستاهای پر جمعیت،ضعیف بودن آنتن دهی تلفن همراه ، مشکلات بهداشتی و... هر چه از مشکلات و کمبودهای روستاهای درمیان بگوییم کم است و مردم همه را تحمل میکنند، اما نبود آب آشامیدنی که مایه حیات و رمز بقای مردم است بزرگترین مشکل مردم روستاها است.

,

 

,

از ابتدای سال جدید بارها در رسانه شهرستان و رسانه های استان وضعیت بحرانی آب در روستاهای شهرستان درمیان منعکس شده و مسئولان شهرستانی و استانی هم پاسخ داده اند،اما این پاسخ ها و، راهکار دادن ها و در یک کلام وعده و وعیدهای مسئولان فقط در برخی مواقع آن هم برای بعضی از روستاها مُسَکن بوده و درد مردم درمان نشده است.

,

 

,

هفته گذشته هم که تیم رسانه ای از تهران برای به تصویر کشیدن وضعیت بحرانی و بی آبی مردم جلاران در این شهرستان حضور پیدا کرده و محرومیت و مظلومیت این اهالی را به کشور نشان دادند.

,

 

,

این بار به سراغ مردم روستاهای کلاته نظر،دونخی،حاجی عطا، اسکندر،کلاته نو، قیک بالا،فخرآباد،قیک پایین،شومه،کلاته کاچی،تقندیک،سرشاباد،نصرآباد ، سدآباد و مود رفتیم و فقط پای درد و دلشان نشستیم و سعی کردیم شنونده خوبی برای دردشان و انعکاس مشکلات باشیم در حد بضاعت خود، شاید به این طریق مسئولان مربوط از فرماندار و مدیر آبفار شهرستان گرفته تا  مدیر عامل آبفار استان و وزارت نیرو در کشور و دیگر متولیان امر به یادشان بیاید که مردمی در شرق کشور در ۷۵ کیلومتری مرز افغانستان آبِ خوردن ندارند بقیه امکانات که پیشکش.

,

 

,

, ,

یکی از اهالی روستای کلاته نظر در گفتگو با خبرنگار وحدت درمیان گفت: چند سال است که خشکسالی وخشک شدن قنات ها در این روستا و روستاهای اطرافش بیش از همیشه احساس می‌شود و مردم هم هر روز از روز دیگر منتظر نگاه و توجهی ویژه از طرف مسئولان هستند.

, وحدت درمیان, وحدت درمیان,

 

,

وی افزود: اغلب قناتهای آب روستاهای اطراف به طور کامل خشک شده و هیچ آبی ندارد و با تانکر آبرسانی می‌شود.

,

 

,

این فرد بیان کرد: ازطرف آبفار شهرستان در هفته ای چهار تانکر آب به روستای کلاته نظر و دونخی می‌فرستند که هم برای خوردن مردم است و هم آب دادن به حیوانات و هم شست وشو که این آبها فقط برای دو تا سه شب مردم است و کفایت نمی‌کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستای کلاته نظر و روستاهای اطرافش از چاه آب خونیک چارتنگ قرار است تامین شود،گفت: بر اساس نقشه کشی قبلی برنامه ریزی کرده بودند از طرف خونیک چارتنگ به کلاته نظر و روستاهای اطراف آبرسانی کنند اما الان بر اساس نقشه کشی جدید برنامه ریزی شده اول به روستای فورگ و درمیان آبرسانی شود بعد به کلاته نظر و روستاهای مجاور آب برسانند.

,

 

,

این فرد اذعان کرد: مردم روستاهای که در مجاورت چاه آب خونیک چارتنگ هستند برای اعتراض نسبت به نقشه کشی جدید به فرمانداری مراجعه کرده اند و فرماندار قول داده است که نقشه قبلی؛ اول آبرسانی به کلاته نظر و روستاهای مجاورش صورت بگیرد و نقشه جدید اجرا نشود.

,

 

,

وی ادامه داد: اما امروز که من از مسیر عبور کردم مشاهده نمودم که برای آبرسانی به فورگ حفاری آغاز شده و درواقع همان نقشه جدید را اجرا می‌کنند در صورتی که روستاهای دیگری که عنوان شد به خونیک چارتنگ نزدیکتر است.

,

 

,

این فرد خاطر نشان کرد: جمعی از اهالی این روستاها برای اعتراض خود که چرا اول برای روستای فورگ و درمیان آبرسانی می‌شود به آبفار شهرستان مراجعه کرده و مدیر آبفار در جواب گفتند: "چون روستای درمیان و فورگ جمعیت بالایی دارند و بر اساس نامه استانداری طبق نقشه جدید باید کار انجام شود".

,

 

,

وی یاد آور شد: جمعیت روستاهای ذکر شده که حدود ۱۶ روستا هستند بیش از هزار نفر است.

,

 

,

این فرد خاطر نشان کرد: ظاهرا پیمانکار آبرسانی به روستای فورگ و درمیان اهل روستای فورگ است و منافع خود و روستایش را بر منافع بقیه ترجیح داده است.

,

 

,

وی در پایان به نمایندگی از طرف همه هزار نفری که از ۱۶ روستا منتظر رعایت عدالت برای آبرسانی هستند، تاکید کرد: اگر آبرسانی به روستاها بر اساس نقشه قبلی(آبرسانی به روستاهای کلاته نظر و روستاهای مجاور) انجام نشود ما ساکت نخواهیم نشست و صدای اعتراضمان بلند تر خواهد شد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

یکشنبه هفته گذشته بود که در شورای اداری شهرستان، استاندار از حفر چاه ژرف در شرق کشور برای رفع مشکل آبرسانی خبر داد ؛ آقای استاندار شما هم این خبر را بشنوید، مشکل بی آبی در روستاهای درمیان خیلی ژرف است،آیا چاه ژرفی که وعده داده اید به ژرفای درد بی آبی این منطقه خواهد رسید؟ یا اینکه فقط در حد حرف و نامه خواهد ماند؟

, یکشنبه هفته گذشته بود که در شورای اداری شهرستان، استاندار از حفر چاه ژرف در شرق کشور برای رفع مشکل آبرسانی خبر داد ؛ آقای استاندار شما هم این خبر را بشنوید، مشکل بی آبی در روستاهای درمیان خیلی ژرف است،آیا چاه ژرفی که وعده داده اید به ژرفای درد بی آبی این منطقه خواهد رسید؟ یا اینکه فقط در حد حرف و نامه خواهد ماند؟, یکشنبه هفته گذشته بود که در شورای اداری شهرستان، استاندار از حفر چاه ژرف در شرق کشور برای رفع مشکل آبرسانی خبر داد ؛ آقای استاندار شما هم این خبر را بشنوید، مشکل بی آبی در روستاهای درمیان خیلی ژرف است،آیا چاه ژرفی که وعده داده اید به ژرفای درد بی آبی این منطقه خواهد رسید؟ یا اینکه فقط در حد حرف و نامه خواهد ماند؟,

 

,

حال این موضوع مطرح است که چرا مسئولان فقط از پُست و سِمت داشتن وعده دادن را خوب یاد گرفته و به همه وعده و وعید میدهند؟ مگر روستایی که جمعیت کمی دارد، مردمش حق آب خوردن ندارند؟ از طرفی مگر مردم مسخره آقای فرماندار و مدیر آبفار شهرستان شده اند که از یک طرف بگویند بر اساس نقشه قبلی آبرسانی شود و از طرفی بگویند اول به روستای پر جمعیت آب می‌دهم؟ قابل توجه مسئولان اینکه هر روز به اهالی روستاها وعده های ضد و نقیض بدهید جز اینکه بین مردم روستاها اختلاف و تفرقه افکنی کنید،کار دیگری نخواهید کرد، پس حواستان باشد که اگر پایه های صندلی مدیریت شما محکم است و نمی‌لرزد اتحاد مثال زدنی مردم مرز نشین و محروم درمیان است نه اینکه شما مدیریت مقتدرانه ای دارید!!!

, حال این موضوع مطرح است که چرا مسئولان فقط از پُست و سِمت داشتن وعده دادن را خوب یاد گرفته و به همه وعده و وعید میدهند؟ مگر روستایی که جمعیت کمی دارد، مردمش حق آب خوردن ندارند؟ از طرفی مگر مردم مسخره آقای فرماندار و مدیر آبفار شهرستان شده اند که از یک طرف بگویند بر اساس نقشه قبلی آبرسانی شود و از طرفی بگویند اول به روستای پر جمعیت آب می‌دهم؟ قابل توجه مسئولان اینکه هر روز به اهالی روستاها وعده های ضد و نقیض بدهید جز اینکه بین مردم روستاها اختلاف و تفرقه افکنی کنید،کار دیگری نخواهید کرد، پس حواستان باشد که اگر پایه های صندلی مدیریت شما محکم است و نمی‌لرزد اتحاد مثال زدنی مردم مرز نشین و محروم درمیان است نه اینکه شما مدیریت مقتدرانه ای دارید!!! , حال این موضوع مطرح است که چرا مسئولان فقط از پُست و سِمت داشتن وعده دادن را خوب یاد گرفته و به همه وعده و وعید میدهند؟ مگر روستایی که جمعیت کمی دارد، مردمش حق آب خوردن ندارند؟ از طرفی مگر مردم مسخره آقای فرماندار و مدیر آبفار شهرستان شده اند که از یک طرف بگویند بر اساس نقشه قبلی آبرسانی شود و از طرفی بگویند اول به روستای پر جمعیت آب می‌دهم؟ قابل توجه مسئولان اینکه هر روز به اهالی روستاها وعده های ضد و نقیض بدهید جز اینکه بین مردم روستاها اختلاف و تفرقه افکنی کنید،کار دیگری نخواهید کرد، پس حواستان باشد که اگر پایه های صندلی مدیریت شما محکم است و نمی‌لرزد اتحاد مثال زدنی مردم مرز نشین و محروم درمیان است نه اینکه شما مدیریت مقتدرانه ای دارید!!! ,

 

,

برای چندمین بار از خبرنگاران گفتن،مسئولان متولی از شهرستان گرفته تا کشور قدر مردم مرزبان و صبور شهرستان محروم درمیان را بدانید که روزی باید جواب پس بدهید خدا نکند که شرمنده مردمی شوید که روزی به بهانه های مختلف آنها را از سر خود باز کرده اید!!!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه