اخبار داغ

گفتگو با رتبه 14 کنکور علوم انسانی:

در کلاس کنکوری شرکت نکردم/ موفقیت اراده و پشتکار می خواهد

در کلاس کنکوری شرکت نکردم/ موفقیت اراده و پشتکار می خواهد
دارنده رتبه 14کنکورعلوم انسانی درسال96 گفت: موفقیت فقط در سایه فراهم بودن امکانات رفاهی نیست بلکه اراده وپشتکار می خواهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، حجت ناروقه دانش آموزی از دیار عشایر شهرستان قاینات از روستای امیرآباد سرچشمه  توانسته است در کنکور سراسری سال 96رتبه 14منطقه سه را در رشته علوم انسانی کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

 

,

دانش آموزی که حتی در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است ومی گوید اگر اراده داشته باشید وبخواهید می توانید موفق شوید.

,

اینگونه خودرا معرفی می کند:حجت ناروقه ساکن یکی از روستاهای عشایری شهرستان به نام امیرآبادسرچشمه می باشم ودر دبیرستان نمونه خیامی قاین تحصیل کرده ام.

,

ناروقه در خصوص مدت ساعات مطالعه گفت: میانگین مطالعه من قبل از عیدنوروز روزی ۶_۵ ساعت وبعداز عید ۱۰_۹ ساعت بوده است.

,

این دانش آموز موفق قاینی بابیان این که درهیچ کلاس کنکوری شرکت نداشته ام گفت:فقط از کلاس های درسی بهره مند شده ودر کنکورهای آزمایشی قلم چی وآزمون های موسسه علمی آموزشی رزمندگان وکتاب های موسسه رزمندگان استفاده کرده ام.

,

دارنده رتبه14کنکور سراسری رشته علوم انسانی  رمز موفقیت هر فردی را تلاش وپشتکارش میداندومیگوید برنامه ریزی یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر دانش آموزی در طول تحصیل باید داشته باشد.

,

وی همچنین برگزاری آزمونهای آزمایشی را نیز موثر دانست وگفت: قطعا برگزاری این آزمونها در شهرستانها خود بربار علمی دانش آموزان می افزاید.

,

ناروقه در پاسخ به این سوال که آیاتصور داشتید که چنین رتبه ای را کسب کنید گفت: با توجه به آزمونهایی که در طول سال شرکت کرده بودم  ورتبه های خوبی را داشتم امید وار بودم که بتوانم دراین آزمون سراسری نیز رتبه خوبی را به دست آورم وشکر گذارخداوند هستم.

,

وی که در کنکور زبان هم توانسته است  رتبه159را کسب کند گفت: اکثرا تصورشان این است که برای رسیدن به قله های موفقیت باید همه امکانات فراهم شود در حالی که اگر به امکانات باشد ما در روستایی زندگی می کنیم که از حداقل امکانات رفاهی وآموزشی محروم است اما همین روستای محروم ودور افتاده تحصیل کرده های زیادی دارد وبه عنوان مثال روستای  ما دانشجوی دکترای رشته حقوق کیفری وجرم شناسی دارد ودرسال  ۹۴رتبه ۲۶انسانی وسال۹۰ هم رتبه۶۰۰ریاضی فیزیک  را داشته ایم .

,

دارنده رتبه 14کنکورعلوم انسانی افزود: موفقیت فقط در سایه  فراهم بودن امکانات رفاهی نیست بلکه اراده وپشتکار می خواهد .

,

اوادامه می دهد حال که به حول وقوه خداوند وبا پشتکار خودم ودعای خیر پدرومادرم توانسته ام  این رتبه را به دست آوردم ،تصمیم به ادامه تحصیل دررشته حقوق دانشگاه علوم قضایی یا دانشگاه امام صادق (ع) دارم وامیدوارم بتوانم پس از ادامه تحصیل به مردم کشور وبه خصوص همشهریانم خدمت کنم.

,

این دانش آموز موفق قاینی درادامه اظهارداشت:به دانش آموزانی که امسال امتحان نهایی دارند توصیه می کنم که امتحانات را جدی بگیرندوعمقی مطالعه کنندزیرا کتب تحصیلی ازمنابع کنکور می باشند وعلاوه بر امتحانات برای کنکور هم آماده می شوند،دانش آموزان سال چهارم هم سعی کنندازکتب فاصله نگیرند وبه تلاش خود ادامه دهندواز کلاسها ،کتب وموسسات آموزشی هم تاحد نیاز استفاده کنند.

,

وی ضمن تقدیر وتشکر از مدیریت آموزش وپرورش شهرستان وبه خصوص مدیریت دبیرستان خیامی ومعلمین خود که در طول سال تحصیلی زحمات زیادی را برای دانش آموزان داشته اند گفت:با توجه به فضای کتابخانه ای  فرهنگ وهنر شهرداری قاین که در طول سال وبه خصوص  برای دانش آموزان کنکوری فراهم شده بود جادارد از مسئولین ودست اندرکاران کتابخانه  وهمچنین مسئولین موسسات آموزشی نیز تشکری داشته باشم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه