اخبار داغ

گزارشی از وضعیت لوازم‌ التحریر ایرانی در شاهرود؛

طرح ایرانی- اسلامی هنوز بین دانش آموزان جا نیفتاده است/ لزوم حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی

طرح ایرانی- اسلامی هنوز بین دانش آموزان جا نیفتاده است/ لزوم حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی
استفاده دانش آموزان از نوشت افزار ایرانی، ترویج فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی و حمایت از تولید کنندگان داخلی را نیز به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار، با فرارسیدن شهریور ماه بازار خرید کیف، لباس فرم و لوازم التحریر داغ می شود و دانش آموزان برای تدارک آغازین روز سال تحصیلی خود با همراهی والدین در تکاپوی خرید مایحتاج تحصیلی راهی فروشگاه‌ها و بازار می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

با تولید نوشت افزار ایرانی در چند سال اخیر بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که برای فرزندان خود لوازم التحریر ایرانی که با طرح های دارا و سارا، ثنا و ثمین، گرشاسب، شاهزاده روم و ... وارد بازار شده است را تهیه کنند و خانواده های دیگری نیز توجهی به این موضوع ندارند و ترجیح می دهند که مطابق مد بازار و شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزندان خود باب اسفنجی، انگری برد، لاک‌پشت‌های نینجا، باربی، بن‌تن و دیگر شخصیت های کارتونی که رسانه های و تلویزیون های ما را پر کرده است برای فرزندان خود خرید کنند.

,

, ,

طرح های ایرانی اسلامی هنوز جای خود را بین دانش آموزان باز نکرده است

, طرح های ایرانی اسلامی هنوز جای خود را بین دانش آموزان باز نکرده است,

احمد سلیمانی کارمند شاهرودی و دارای دو فرزند دختر است که دختر بزرگترش امسال در پایه ششم ابتدایی تحصیل می کند، وی در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار گفت: استفاده از نوشت افزار ایرانی- اسلامی نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتری دارد، البته با برپایی نمایشگاه ها و برخی تبلیغاتی که انجام می شود وضعیت به مراتب بهتر شده است اما باز هم نیاز به فرهنگ سازی برای خانواده ها و فرزندان وجود دارد.

, نسل شاهوار ,

وی با بیان اینکه متاسفانه آن گونه که باید طرح های ایرانی- اسلامی جای خود را در بین طرفداران باز نکرده است اظهار کرد: وقتی فرزندان در شبکه های مختلف سیما کارتون هایی را می بینند که با آن انس می گیرند و آن شخصیت برای آنها تبدیل به یک قهرمان یا اسطوره می شود، تمایل به خرید لوازم التحریری پیدا می کنند که تصاویر این اسطوره ها روی آن باشد.

,

این کارمند دولت افزود: البته در این بین نمی توان نقش خانواده ها را نادیده گرفت، خانواده ها نیز می توانند با توضیحات مناسب در خصوص تصاویر ایرانی -اسلامی که بر روی نوشت افزارهای ایرانی است فرزندان خود را به استفاده از لوازم التحریر ساخت داخل کشور ترغیب و تشویق کنند.

,

, ,

نقش موثر خانواده، صدا و سیما و آموزش و پرورش در تبلیغ نوشت افزار ایرانی اسلامی

, نقش موثر خانواده، صدا و سیما و آموزش و پرورش در تبلیغ نوشت افزار ایرانی اسلامی,

مریم ترابی خانه دار است و پسرش امسال در مقطع اول متوسطه مشغول به تحصیل خواهد شد، وی در این خصوص به خبرنگار نسل شاهوار گفت: متاسفانه بازار از لوازم التحریر خارجی با تصویرسازی شخصیت های کارتونی پر شده است، تعداد کمی از مغازه ها دفترهایی با طرح های ثنا و ثمین، آرش کماندار و ... را می فروختند.

, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: در سال های قبل وقتی که پسرم کوچکتر هم بود علاقه زیادی داشت که دفتر، کوله پشتی، جامدادی و سایر وسایلی که برای مدرسه تهیه می کند تصویر شخصیت های کارتونی مانند مرد عنکبوتی، لاک پشت های نینجا، بن تن و ... را داشته باشد اما حدودا از دو سال گذشته که طرح نوشت افزارهای داخلی را هم دید به آنها هم علاقه مند شده و ترجیح می دهد که از دفاتری که بر روی آنها عکس شهدا و شخصیت های باستانی ایرانی نظیر گرشاسب و آرش کماندار است استفاده کند.

,

این خانم خانه دار بیان کرد: البته بسیاری از از بچه ها از طرح های نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی اطلاعی ندارند که در این خصوص خانواده ها، رسانه ها به ویژه سیما و آموزش و پرورش می توانند کمک شایانی داشته باشند.

,

, ,

خبرنگار نسل شاهوار به سراغ یکی از فروشگاه های عرضه نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی رفت و با مسئول این فروشگاه به گفتگو نشست.

, نسل شاهوار,

افزایش استقبال دانش آموزان از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی

, افزایش استقبال دانش آموزان از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی,

قربانعلی زاده مسئول نوشت افزار نون والقلم در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار گفت: بخش زیادی از وسایل موجود در فروشگاه از جمله دفتر، خودکار، مداد، پاک کن، جامدادی، کوله پشتی و ... کالای ایرانی است و برخی از اقلام از جمله دفاتر و کلاسورها صد در صد ایرانی است.

, نسل شاهوار,

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال استقبال والدین و دانش آموزان نسبت به سال های قبل بهتر است، اظهار کرد: البته باید با برنامه ریزی های فرهنگی مدون دانش آموزان در خصوص استفاده از لوازم التحریر ایرانی و تصاویر شخصیت هایی که بر روی دفاتر و سایر اجناس دیده می شود فرهنگ سازی شود اما متاسفانه در کشور ما ابتدا جنس تولید می شود بعد به فکر فرهنگ سازی می افتیم.

,

فروشنده نوشت افزار ایرانی اسلامی در خصوص کیفیت نوشت افزارهای ساخت داخل کشور بیان کرد: خوشبختانه نوشت افزارهای داخلی به ویژه دفاتر و کلاسورهای ایرانی نه تنها با نمونه مشابه خارجی برابری کرده بلکه در برخی از اقلام حتی از نمونه های خارجی با کیفیت تر است.

,

, ,

لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

, لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی,

قربانعلی زاده در پاسخ به این سوال که چرا بعضا نوشت افزارهای تولید داخل کشور از نوشت افزارهای خارجی گرانتر است، گفت: وقتی عکس شخصیت های کارتونی برخی کمپانی های مشهور مثل والت دیزنی و یا سایر کمپانی ها بر روی دفاتر چاپ می شود خود آن شرکت برای تولید، تبلیغ و پخش دفاتر و سایر اقلام سوبسید می پردازد اما سوبسیدی به نوشت افزارهای داخلی تعلق نمی گیرد و از آنها حمایت نمی شود و تولید کننده داخلی خود به تنهایی باید کالاها و طرح های خود را تبلیغ کند که برخی از این تولید کنندگان نیز با عدم موفقیت روبرو شده و خط تولید خود را متوقف کرده اند.

,

وی با بیان اینکه نمی توان در زمان کوتاه کاری کرد که مردم فقط طرح های ایرانی-اسلامی خریداری کنند، تصریح کرد: ساخت برنامه های تلویزیونی و انیمیشن های زیبا و جذاب شخصیت هایی که تصاویر آنها بر روی نوشت افزارهای ساخت داخل کشور آمده است می تواند بسیار موثر باشد و با تداوم و تکرار این نوع برنامه ها بچه ها بتوانند با این شخصیت ها انس بگیرند.

,

مسئول فروشگاه نون والقلم یادآور شد: خانواده ها نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که با خرید لوازم التحریر ایرانی در واقع از تولید کننده داخل کشور حمایت می کنند و با تدوام خط تولید این کالاها کارگران ایرانی که مشغول به کارند از کار خود بیکار نمی شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه