اخبار داغ

فیلمساز مطرح هرمزگانی عنوان کرد؛

ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق محروم است/بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است

ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق محروم است/بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است
فیلمساز مطرح هرمزگانی با بیان اینکه ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق صعب العبور مثل بشگرد است،گفت: بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است و هر منطقه ای که جاده برود امکانات نیز می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛خوبیار سالاری، فیلمساز مطرح هرمزگانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: از سال ۷۵ دوره فیلمسازی را گذراندم و در همان سال جشنواره سینما جوان ایران را شرکت کردم و در رشته عکاسی مقام نخست را کسب کردم و همچنین سیزدهمین جشنواره سراسری عکس و اولین جشنواره بین المللی سینمای جوان مقام دریافت کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

این فیلمساز هرمزگانی به نخستین ساخت فیلم خود اشاره کرد و گفت: اولین فیلم خود را زمان هنرجویی و قبل از اتمام دوره فیلمسازی ساختم که کاری به عنوان سواس(پاپوش سنتی) بود که یک فیلم خانوادگی که این فیلم به صورت یک مستند ساخته شد و در این مستند پدر و مادر بزرگم بازی کردند که در جشنواره رشد مقام دوم را کسب کرد.

,

سالاری بیان کرد: مشوق های من در زمینه هنری مرحوم کوروش گرمساری بود که بسیار در زمینه هنری من را یاری کردند که من فیلمسازی و عکاسی را مدیون او هستم.

,

در آغاز کار هنری تمایلی به عکاسی نداشتم/پدرم در نخستین فیلمم بازی کرد

, در آغاز کار هنری تمایلی به عکاسی نداشتم/پدرم در نخستین فیلمم بازی کرد, در آغاز کار هنری تمایلی به عکاسی نداشتم/پدرم در نخستین فیلمم بازی کرد,

وی با بیان اینکه در آغاز کار هنری تمایلی به عکاسی نداشتم، افزود: استاد ما کوروش گرمساری بود کم کم به آن وابستگی پیدا کردم چرا که تنها دوره ای که دو بار آن را گذراندم بار اول بازیگوش و بی خیال بودم و محمود عسکری و ابراهیم احمدی در تدوین به من کمک کردند.

,

فیلمساز مطرح هرمزگانی با اشاره به حمایت های خانواده خود در زمینه هنری، گفت: خانواده من کشاورز بودند و سررشته ای در این حرفه نداشتند اما مخالفتی هم از کار هنری ام نمی کردند و هیچ محدودیتی نداشتم وقتی پدرم در نخستین فیلم من بازی می کند یعنی بزرگترین کمک را به من کرده است.

,

ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق محروم است/مسئولان نمی پذیرند که هنرمندان به کمک احتیاج دارند

, ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق محروم است/مسئولان نمی پذیرند که هنرمندان به کمک احتیاج دارند, ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق محروم است/مسئولان نمی پذیرند که هنرمندان به کمک احتیاج دارند,

سالاری تصریح کرد: ساخت فیلم های من بیشتر در مناطق صعب العبور مثل بشگرد است و بیشترین کمک را خانواده ام می کنند چرا که همه دستیارانم برادر، برادرزاده و پسرخاله ام هستند که در زمینه هنری من را یاری می کنند.

,

وی بیان کرد: بندرعباس یک شهر اقتصادی است و هنرامندان زیادی دارد اما مسئولان نمی پذیرند که هنرمندان به کمک احتیاج دارند اما برخی ها فکر می کنند همه هزینه ها وظیفه اداره ارشاد است اما این ارگان به تنهایی نمی تواند در صنعت پر هزینه ای مثل سینما به تنهایی کمک کند چرا که یک فیلم بلند هزینه ای نزدیک به یک میلیارد دارد. 

,

مستند ساز هرمزگانی در ادامه گفت: برای فیلم کوتاه  اداره ارشاد در سطح توانش به من کمک کرد و وسیله در اختیارم می گذارد و با اینکه کارمندشان هستم گاهی اجازه خواسته ام حضور نداشته باشم موافقت شده است.

,

دوست دارم مستند بلند بسازم اما هزینه ساخت ندارم/۱۶ فیلم در زمینه اجتماعی ساختم

, دوست دارم مستند بلند بسازم اما هزینه ساخت ندارم/۱۶ فیلم در زمینه اجتماعی ساختم, دوست دارم مستند بلند بسازم اما هزینه ساخت ندارم/۱۶ فیلم در زمینه اجتماعی ساختم,

سالاری در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آرزویی که دوست دارید محقق شود چیست، بیان کرد: من دوست دارم مستند بلند بسازم اما هزینه ساختش را نداریم و جایی هم نیست که اسپانسرمان شود.

,

وی به با بیان اینکه ۱۶ فیلم در زمینه اجتماعی ساختم، افزود: یک کار مستند برای شبکه خلیج فارس به عنوان «در گوش» ساختم و همچنین یک مستند برای شبکه سه به نام «منظر ماه» ویژه ماه رمضان که 30 قسمت بود که هر قسمت یک داستان را روایت می کرد و فیلم «چشم هایم برای تو» در مورد چند بچه نابینا که خانم عبدلی خود نیز کم بینا بود به این بچه ها قرآن یاد می داد در این فیلم نقش آفرینی کرد.

,

رسالت یک هنرمند بیان حل مشکل مردم است

, رسالت یک هنرمند بیان حل مشکل مردم است, رسالت یک هنرمند بیان حل مشکل مردم است,

فیلمساز هرمزگانی با بیان اینکه رسالت یک هنرمند بیان حل مشکل مردم است، گفت: فیلم هایم بیشتر در زمینه مستند اجتماعی است مشکلات و دغدغه های مردم را بیان می کنم و می توان گفت بخشی از رسالت یک هنرمند بیان حل مشکل مردم است.

,

سالاری در ادامه اضافه کرد: از آنجایی که من اصالتا اهل هشتبندی میناب هستم و به دلیل نزدیکی با بشگرد ارتباطم با این منطقه بیشتر است و علاقه زیادی به آن دارم و لذا من تاکید دارم که اسم آن بشگرد است نه بشاگرد من به بهانه اسم این منطقه مشکلاتش را نشان دادم.

,

, ,

بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است

, بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است, بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است,

وی ادامه داد: ما با پول و مواد غذایی به یک منطقه کمک می کنیم اما این کمک اشتباه است و همان طور که اسم این منطقه رو غلط می گویند کمک را هم غلط می کنند و بزرگترین خواسته مردم بشگرد جاده است و هر منطقه ای که جاده برود امکانات نیز می رود.

,

کارگردان و نویسنده فیلم «نام من بشگرد است» بیان کرد: فیلم نام من بشگرد است را در منطقه جنوب این شهرستان ساختم که از انگوران آغاز می شود تا کودنگ،علی آباد،تریش،سورگ و جگیر و سرحدی ادامه دارد.

,

 فیلم «نام من بشگرد است» نیروی متخصصی همراه نداشتم

,  فیلم «نام من بشگرد است» نیروی متخصصی همراه نداشتم ,  فیلم «نام من بشگرد است» نیروی متخصصی همراه نداشتم,

سالاری اضافه کرد: فیلم «نام من بشگرد است» در نخستین روز سال 89 ساخت آن را آغاز کردم که در شانزدهم عید نوروز به اتمام رسید که در این فیلم نیروی متخصصی همراه نداشتم اما از بشگرد حبیب الله سهرابی ، معین سالاری ، عباس سالاری ، شعیب صباحی زاده اقوامی بودند که من را در ساخت این فیلم همراهی کردند.

,

وی با بیان اینکه سختی جز جاده های صعب العبور بشگرد در ساخت فیلم «نام من بشگرد است» نبود، تصریح کرد: فیلم «درگوش» قسمتی از آن در مورد فرهنگ و آداب و رسوم بشاگرد بود که دو سال پیش آن را ساختم که این فیلم مستند اجتماعی تند است در جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت مقام نخست را کسب کرد.

,

چند مستتد در مورد بشگرد در حال ساخت دارم/تنها مشکل جامعه هنری پول است

, چند مستتد در مورد بشگرد در حال ساخت دارم/تنها مشکل جامعه هنری پول است, چند مستتد در مورد بشگرد در حال ساخت دارم/تنها مشکل جامعه هنری پول است,

مستند ساز هرمزگانی با اشاره به برنامه های آینده خود، گفت: چند مستتد دیگر در بشگرد در مورد قوم بلوچ و یکی مختص فرهنگ مردم بشکرد در حال ساخت دارم که کار تحقیق و پژوهش در این باره را تکمیل کرده ام اما زمان زیادی برای ساخت می خواهد.

,

سالاری تنها مشکل جامعه هنری را پول عنوان کرد، گفت: در گذشته  کسی تقاضای دست مزد نمی کرد اما در حال حاضر اگر بخواهم به یک تصویر بردار زنگ بزنم اول می پرسد چند روز است و بعد می پرسد کجاست و این کجا برای تعیین دستمزد است و مناطق صعب العبور دست مزد بالایی دارد.

,

دوست دارم تولیدات هرمزگان بیشتر شود

, دوست دارم تولیدات هرمزگان بیشتر شود, دوست دارم تولیدات هرمزگان بیشتر شود,

وی به در آمد خود اشاره کرد و افزود: از نظر مالی فیلم «درگوش» و «منظر ماه» برایم درآمد داشتند و فیلم «منظر ماه» تنها کاری بود که عوامل حرفه ای داشت که تصویر بردار این کار غلام سبزی کار و مهراب بهرامی و تدوین شهاب آب روشن در این فیلم برعهده داشتند.

,

این فیلمساز هرمزگانی خاطر نشان کرد: خیلی دوست دارم تولیدات هرمزگان و فیلمسازان آن بیشتر شود و مشکلات هنرمندان مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه