اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی، نقشه عملیاتی برای فتح خاکریز دسیسه‌های دشمن

اقتصاد مقاومتی، نقشه عملیاتی برای فتح خاکریز دسیسه‌های دشمن
مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل های جدید است و می تواند علاوه بر اینکه در رشد و توسعه اقتصادی تاثیر گذارد، در زمینه توسعه اجتماعی نیز باعث تغییرات مثبت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ مشاغل خانگی بسیار متنوع است و در زمینه های صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری و شیلات، فعالیت های تولیدی- صنعتی، کسب و کارهای با گرایش فناوری اطلاعات و سایر خدمات دسته بندی می شود و روز به روز در حال افزایش است.

به لحاظ قانونی به استناد اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ تصویب شده است و براساس این قانون، ستادی متشکل از ۹ وزارتخانه و ۱۱ سازمان و نهاد دیگر متولی امر ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی شدند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
, ,
,

تقویت مشاغل خانگی گامی به سوی اقتصاد مقاومتی

در این میان تقویت مشاغل خانگی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است و لازم است همه به دنبال تولید و اشتغال باشند.

قانونی نیز در زمینه تقویت مشاغل خانگی داریم که دستگاه‌های مسئول و اجرایی باید در جهت تحقق آن، موانع را برطرف کنند.

مشاغلی را می‌توان در خانواده‌ها تعریف کرد که با استفاده از نیروی انسانی و امکانات یک خانواده و یک خانه شکل بگیرد و این کار بسیار مفید است.

مشاغل خانگی قطعا یکی از موضوعات مهمی است که اگر حتی بخشی از خانواده‌ها به آن توجه کنند، تاثیر مهمی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت.

زنان می‌توانند گروه‌هایی که متشکل از چند خانواده هستند را تشکیل دهند و با این کار، گروه‌های کارآفرین تشکیل دهند.

اگر مردم گام اول را برندارند،‌دولت کار خاصی نمی تواند انجام دهد؛ البته دولت می‌تواند نقش موثری در حمایت از مشاغل خانگی و کمک به آن‌ها داشته باشد.

وظیفه دولت نظارت و رسیدگی و تا حد امکان تسهیل اشتغال خانگی است و شنیده می‌شود که در خیلی از موارد پیچ و خم‌های قانونی و بوروکراسی اداری موجب دلسردی افراد از شروع کاری می‌شود.

, تقویت مشاغل خانگی گامی به سوی اقتصاد مقاومتی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,


با کمترین هزینه بیشترین درآمد را کسب می کنم

شاهقلی یکی از کارآفرینان مشاغل خانگی در شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: تهییه انواع ترشیجات خانگی کاری بود که با کمترین هزینه آن را شروع کردم و در کوتاه مدت توانستم آن را توسعه دهم.

وی با اشاره به اینکه سعی دارم با کمترین هزینه بیشترین درآمد را کسب کنم تصریح کرد: مواد اولیه که برای ترشیجات تهیه میکنم بسیار مناسب است.

شاهقلی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی و جهادکشاورزی حمایت خوبی از من داشتند تصریح کرد: توصیه من به دیگر بانوان کارآفرین این است که با استفاده از فکر و ایده خود سعی کنند در منزل خود شغلی را راه اندازی کنند که منبع درآمد خوبی برایشان به بار آورد.

وی بیان داشت: با وجود اینکه راه های سختی را طی کردم اما نهایت موفق به گرفتن تسهیلات از ناحیه سپاه شهرکرد شدم.

شاهقلی یادآور شد: ابتدای کار با کمترین امکانات فعالیت خود را آغاز نمودم اما در حال حاضر امکانات کافی را در اختیار دارم و چهار بانو نیز به صورت روز مزد برای من کار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای تهییه مواد اولیه به باغات استان رفته و از آنجا سبزی جات و میوه جات را با قیمت بسیار مناسب تهیه میکنم.

شاهقلی در پایان اذعان داشت: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی انگیزه گرفتم و همچنان به کار خود ادامه می دهم و می دانم قطعا" در این راه موفق خواهم شد.

توسعه مشاغل خانگی مهم‌ترین ظرفیت اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از شش هزارشغل در بخش مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود.

سیامک سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه شش هزارشغل در بخش مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود، اظهار داشت: این تعداد شغل در سالجاری ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: توسعه مشاغل خانگی از مهمترین ظرفیت های اشتغالزا در استان چهارمحال و بختیاری است که با جدیت در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در بخش های تولید، صنایع دستی و کشاورزی در این استان از مهمترین اهداف مسئولان در این استان است.

۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی پرداخت می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی در این استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان راه اندازی شغل های خانگی باید به ادارات مربوطه شغل مورد نظر مراجعه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های استان برای ایجاد شغل از مهمترین اهداف مسئولان ارشد استان است.

بخشی از تعهد ایجاد شغل در چهارمحال و بختیاری مربوط به مشاغل خانگی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری بالا است و بخشی از تعهد ایجاد شغل در این استان مربوط به مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شغل در روستاهای چهارمحال و بختیاری ضروری است، ادامه داد: بیکاری جوانان در روستاها از مشکلات مهم در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که این امر در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تسهیلات قابل توجهی برای ایجاد شغل و توسعه روستا توسط دولت در نظر گرفته شده است که با پرداخت این تسهیلات شاهد توسعه و ایجاد شغل در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

انتهای پیام/

,
, با کمترین هزینه بیشترین درآمد را کسب می کنم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توسعه مشاغل خانگی مهم‌ترین ظرفیت اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی پرداخت می شود,
,
,
,
,
,
,
,
, بخشی از تعهد ایجاد شغل در چهارمحال و بختیاری مربوط به مشاغل خانگی است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه