اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین:

ثبت ۵۷۳ موقوفه در خمین/ سنت وقف، مشکلات جامعه را حل می‌کند

ثبت ۵۷۳ موقوفه در خمین/ سنت وقف، مشکلات جامعه را حل می‌کند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: در حال حاضر شهرستان خمین ۵۷۳ موقوفه ثبت شده، شامل ۳۰۸ مسجد، ۵۸ حسینیه، ۲۰۷ زمین زراعی، واحد مسکونی و تجاری، دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین در جمع خبرنگاران خمین به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، گفت: وقف در میان همه ملت‌ها و ادیان وجود داشته و دارد، اما در میان مسلمانان در ادوار مختلف تاریخ و در کشورهای اسلامی نمود بی‌نظیری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری خمین نیوز,

وی ادامه داد: وقف یکی از مصادیق احسان و خیرخواهی است که انسان با بهره‌گیری از تعالیم اسلامی، استفاده آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه حیات اجتماعی به ودیعه گذاشته است.

,

حسینی بیان کرد: در بسیاری از روایات اسلامی از وقف به عنوان صدقه جاریه تعبیر شده است چرا که این عمل، حتی بعد از فوت افرادی که اموال خود را وقف می‌کنند، ماندگاری دارد و به نیکی از آن یاد می‌شود.

,

وی افزود:  به وسیله وقف می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را که با کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی قابل حل نبوده، با مشارکت و کمک افراد نیکوکار حل کرد.

,

حسینی گفت: اگر سنت وقف تبلیغ و ترویج و حس اعتماد در مردم  ایجاد و تقویت شود و تمام افراد به آن هدایت و تشویق شوند نه تنها آثار مثبت و ماندگاری دنیوی دارد بلکه ثمرات اخروی فراوانی نصیب وافف می شود.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین با اشاره به موقوفات این شهرستان، اظهارکرد: در حال حاضر شهرستان خمین ۵۷۳ موقوفه ثبت شده، از جمله ۳۰۸ مسجد، ۵۸ حسینیه، ۲۰۷ زمین زراعی، واحد مسکونی و تجاری دارد.

,

وی افزود: در سالجاری در شهرستان خمین تعداد ۷ وقف ثبت شده که ارزش این موقوفات ۷ میلیارد ریال است.

,

حسینی اشاره کرد: در سالجاری، با طرح مودت، ۲۰ میلیارد ریال کالای غیرنقدی از سوی خیرین جذب شده است که برای بازسازی و مرمت ۲۲ امامزاده موجود در شهرستان استفاده می‌شود.

,

وی با اشاره به احداث ساختمان جدید امام زاده محمد(ع) این شهرستان و روند پیشرفت آن افزود: تاکنون ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این امامزاده هزینه شده است که اوایل سال ۹۷ تکمیل خواهد شد.

,

حسینی با تشریح برنامه‌های دهه وقف در شهرستان خمین بیان کرد: ۲۳ برنامه اجرایی با عناوین مختلف برای این هفته پیش بینی شده است که برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری ممتاز بین المللی، دیدار با فرماندار و برگزازی نشست تخصصی وقف با عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی، غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر امامزاده محمد(ع)، عیادت از بیماران بیمارستان امام خمینی(ره) توسط ریاست و کارکنان اداره اوقاف، نواختن زنگ وقف در یکی از مدارس شهرستان به منظور آشنایی قشر نوجوان با فرهنگ وقف از جمله برنامه های گرامیداشت این دهه است.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه