اخبار داغ

دانشگاه پیام نور کردستان میزبان نهمین دوره المیپاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور

دانشگاه پیام نور کردستان میزبان نهمین دوره المیپاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور
رییس دانشگاه پیام نور استان کردستان خبرداد: در اردیبهشت ماه سال 97 برای نخستینن بار دانشگاه پیام نور استان کردستان میزبان نهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،امروز دکتر اسکندر مرادی رییس دانشگاه پیام نور استان کردستان در نشست خبری که با حضور مدیر کل ورزش دانشگاه های پیام نور کشور و جمعی از خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد اظهار داشت: از زمانی که جناب نصیرزاده به عنوان مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور منصوب شده اند شاهد تحولات خوبی در حوزه ورزش این دانشگاه شده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

وی افزود: همزمان با سالگرد حضور مقام معظم رهبری در استان کردستان, نهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور در اردیبهشت ماه سال 97 در دانشگاه پیام نور استان کردستان برگزار می شود.

,

 

,

مرادی ادامه داد: نهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور با عنوان "گولان" (ماه گل ها) با همکاری اداره ورزش و جوانان استان و دانشگاه پیام نور استان کردستان برگزار می شود.

,

 

,

در ادامه عبدالمهدی نصیرزاده مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: امروز در دنیا غیر از اینکه فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه ها چه در داخل کشور و چه خارج کشور تاثیر دارد فعالیت های فرهنگی و ورزشی هم در این رتبه بندی تاثیرگذار است بنابراین لازم است در حوزه فعالیت های ورزشی هم دانشگاه ها ورود پیدا کنند.

,

 

,

وی افزود: باارزش ترین رویداد ورزشی بعد از بازی های المپیک, المپیادهای دانشجویی جهان است که هر دو سال یکبار برگزار میشود و امسال در این مسابقات با حضور 167 کشور دنیا, ایران در جایگاه دهم قرار گرفت که تقریبا یک رتبه قابل قبولی در حیطه ورزش دانشجویی است و همین رتبه بندی و کسب عنوان میتواند جایگاه دانشگاه های کشورما را در رتبه بندی های دنیا تغییر دهد .

,

 

,

نصیرزاده تصریح کرد: امسال تیم دانشگاه پیام نور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در المپیاد دانشجویان جهان حضور یافت و تیم جودو ایران برای اولین بار در طول تاریخ ورزش ایران, در رشته تیمی صاحب مقام شد که این موفقیت بزرگی برای جامعه ورزشی ایران بود.

,

 

,

وی گفت: دانشگاه پیام نور از لحاظ ورزشی از فنداسیون قوی برخوردار است و دلیل آن هم این است که اکثر قهرمانان ورزشی ملی و بین المللی, با توجه به ویژگی منحصر به فردی که دانشگاه پیام نور دارد این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند .

,

 

,

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور یادآور شد: در سال جدید 600 قهرمان ملی در رشته های مختلف ورزشی, جذب دانشگاه پیام نور شده اند که نشان میدهد نظام آموزشی خاصی که این دانشگاه دارد می تواند برای ادامه تحصیل این عزیزان بسیار موثر باشد.

,

 

,

وی گفت: با توجه به اینکه حضور در کلاس درس در سیستم آموزشی دانشگاه پیام نوراجباری نیست و خیلی از این قهرمانان به دلیل تمرینات و اردوهایی که دارند امکان حضور مستمر آنها در کلاس درس وجود ندارد اما دانشگاه پیام نور با سیستم آموزشی خاص خود این امکان را برای آنها فراهم آورده است .

,

 

,

نصیرزاده تصریح کرد: اکثر ملی پوشان در المپیاد ما شرکت می کنند چرا که تسهیلات ورزشی خاصی برای آنها قایل هستیم از جمله اینکه قهرمان این مسابقات به عنوان نمایندگان دانشگاه پیام نور در لیگ های حرفه ای شرکت داده میشوند و یا در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان مشارکت داده میشوند .

,

 

,

وی افزود: هر چند امسال با چند استان دیگر جهت میزبانی از این مسابقات به تفاهم رسیده بودیم اما با توجه به استقبال خوب مسئولین استان به ویژه مدیر کل ورزش و جوانان استان جناب جولایی و در اختیار قرار دادن خوابگاه و سالن ورزشی استاندار و همچنین استقبال و علاقه ویژه رییس ورزشی دانشگاه پیام نور استان کردستان جناب دکتر اسکندر مرادی باعث شد که استان کردستان را برای این میزبانی انتخاب کنیم.

,

 

,

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور گفت: سعی کردیم با توجه به امکانات, زیر ساخت ها و پتانسیل هایی که در استان وجود دارد برای این المپیاد رشته های ورزشی را انتخاب کنیم که از جمله آنها هندبال, بسکتبال, فوتسال, والیبال در رشته های تیمی و تکواندو, ووشو, کاراته, دومیدانی و ورزش همگانی در رشته های انفرادی جزو اولویت های ما است.

,

 

,

نصیرزاده  ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه  حدود 1500 الی 1700 نفر داور, مربی و دانشجو از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور به مدت یک هفته در سنندج حضور پیدا می کنند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور یک ظرفیت جدیدی را برای وزارت ورزش ایجاد کرده است گفت: علارغم محدودیت های مالی زیادی که کل کشور از جمله ما  با آن مواجه بودیم خوشبختانه با صرفه جویی هایی که انجام دادیم امسال 157 هزار متر مربع شامل 41 مکان ورزشی در 21 استان ایجاد کنیم و به سرانه فضای ورزشی کشور اضافه کردیم.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه