اخبار داغ

به مناسبت پیتر شولاتور صورت می‌گیرد؛

بازگویی سندی پرافتخار از انقلاب اسلامی در مستند «بسته57»

بازگویی سندی پرافتخار از انقلاب اسلامی در مستند «بسته57»
در پی درگذشت پیتر شولاتر، برجسته‌ترین خبرنگار و مفسر رسانه‌های آلمان بزودی از آخرین گفتگوی وی با گروه مستندساز ایرانی رونمایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج رسانه ملی، در این فیلم یکی از اسناد پرافتخار انقلاب که تاکنون بازگو نشده در گفت‌وگو با وی وتنی چند از یاران امام (ره) برای نخستین بار به تصویر درآمده است. شولاتور که به همراه عده از خبرنگاران بین‌المللی در پرواز خاطره‌انگیز 57حضور داشته و به همراه امام (ره) به ایران سفر کرده بود در حین پرواز از سوی امام (ره) ماموریتی مهم به او محول می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

فیلم مستند 57 به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه کنندگی شهرام میلانی معتمد به واکاوی این خاطره منحصر به فرد انقلاب می‌پردازد. این گروه مستندساز یک ماه پیش در پی‌ سفر به برلین آلمان موفق شدند ضمن تحقیقات پیرامون این واقعه پنهان مانده با پیتر شولاتر ملاقات و گفت‌وگو کنند. این تصاویر در آخرین روزهای حیات این خبرنگار 90 ساله صورت گرفته که به نوبه خود حائز اهمیت است.

,

 

,

فیلم مستند بسته 57 به سفارش مرکز بسیج صداوسیما و از تولیدات گروه تلویزیونی این مرکز است که هم‌اکنون مراحل پایانی فنی و صداگذاری خود را سپری می‌کند. بنا به گفته تهیه‌کننده، مرکز بسیج صداوسیما در نظر دارد بر اساس این فیلم مستند و تحقیقات انجام گرفته، سریالی به همین نام در 10 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه و تولید کند که مراحل نگارش آن به پایان رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه