اخبار داغ

یاداوری پیام تاریخی امام روح الله (ره):

بگذارید ملت به همین راهی که می‌رود، برود

بگذارید ملت به همین راهی که می‌رود، برود
من از این گرایش‌های غربی و شرقی متأسفم. فرزندان من؛ به آغوش اسلام برگردید و از فرهنگ غنی اسلام بهره بردارید. و از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشوید که خیر شما و ملت در آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صدای دانشجو؛ آقای رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان 22 بهمن در تهران اظهار داشت: قانون اساسی بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت بسیار بزرگی دارد. ملت ایران اگر جایی ما با هم بحث داریم به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم این اصل می‌گوید در برخی موارد قانون‌گذاری و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعی، ‌فرهنگی و سیاسی مراجعه به آرای مستقیم مردم است.
روحانی اضافه کرد: اگر در مسئله‌ای اختلاف داریم دعوا ندارد،‌ صندوق آراء را بیاوریم هر چه مردم گفتند به آن عمل کنیم این ظرفیت قانون اساسی ما است و به آن ظرفیت عمل کنیم و یک مقدار مدارا و آستانه تحمل ما بیشتر شود. همه ما برای ایران، اسلام و ملت ایران هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو,
,

 

,

حال به بازبینی پیام تاریخی امام روح الله می پردازیم:
 
 امام خمینی که در طول یک ماه پس از ورود به تهران، نسبت به مجادلات موجود در روزنامه‌ها و میان نخبگان جامعه در مورد جمهوری اسلامی سکوت کرده بود، سرانجام نهم اسفند ماه ۱۳۵۷ پیام مهمی در ۱۴ ماده خطاب به ملت ایران صادر کرد:

, حال به بازبینی پیام تاریخی امام روح الله می پردازیم:, حال به بازبینی پیام تاریخی امام روح الله می پردازیم:,
,
,

 من از این گرایش‌های غربی و شرقی متأسفم. فرزندان من؛ به آغوش اسلام برگردید و از فرهنگ غنی اسلام بهره بردارید. و از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشوید که خیر شما و ملت در آن است.

,

 به خواست خداوند متعال به زودی درباره شکل حکومت، رفراندوم خواهد شد. لازم است تذکر دهم آنچه اینجانب به آن رأی می‌دهم جمهوری اسلامی است و آنچه ملت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانی نموده است همین جمهوری اسلامی بوده است، نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.

,

 کسانی که مخالف هستند آزاد و مختارند که اظهار مخالفت نمایند و علمای شهرستان‌ها و قرا و قصبات و خود ملت مکلفند که نگذارند کسی سلب آزادی از کسی بکند و مراقبت کنند آزادانه هر کس رأی خود را بدهد.

,

 آن‌که ملت می‌خواهد جمهوری اسلامی است نه جمهوری فقط، نه جمهوری دمکراتیک، نه جمهوری دمکراتیک اسلامی؛ فقط جمهوری اسلامی.

,

 ما فرم غربی را نمی‌پذیریم.

,  ما فرم غربی را نمی‌پذیریم.,  ما فرم غربی را نمی‌پذیریم.,

 آن‌هایی که قلم‌های مسموم را گرفته‌اند و برخلاف اسلام چیز می‌نویسند و ملی و دمکراتیک و این حرف‌ها را به میان می‌آورند، از آن‌ها نپذیرید.

,

 آن‌ها که می‌خواهند کلمه دموکراتیک را بر این عبارت اضافه کنند، آن‌ها غرب‌زدگانی هستند که نمی‌فهمند چه می‌گویند ، این‌ها یا جاهل‌اند و نمی‌فهمند چه می‌کنند، یا عامدند و خائن.

,

 مطبوعات و قلم‌داران تجدیدنظر بکنند در نوشته‌های خود؛ بگذارند ملت به همین راهی که می‌رود، برود.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه