اخبار داغ

در جلسه شورای اداری شهرستان طرقبه- شاندیز مطرح شد؛

حضور 57 موکب شناسنامه دار از خراسان رضوی در مراسم اربعین امسال

حضور 57 موکب شناسنامه دار از خراسان رضوی در مراسم اربعین امسال
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اعلام حضور 57 موکب در اربعین امسال از خراسان رضوی، گفت: 4000 خدمه در این مراکز فعالیت داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز؛ اکبر پارسا صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طرقبه- شاندیز گفت: این ستاد 14 سال مسئولیت زدودن غبار مظلومیت از اعتاب مقدسه را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

وی ضمن تأکید بر تفکر انقلابی و بسیجی در این مسیر، افزود: در نجف اشرف صحن حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ ترین پروژه مذهبی اسلام با 220 هزار متر مربع با امکانات زیارتی و فرهنگی در حال ساخت است.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ضمن اشاره به بازسازی صحن حضرت زینب(س) با 166 هزار متر مربع، اظهار کرد: امروز بسیج خواهران در کشور متولی این امر شده اند که با سازو کار پنج ساله تقسیم بندی کرده اند.

,

 

,

وی افزود: عمده فعالیت خراسان رضوی در کاظمین با 11 هزار خشت طلا صورت می گیرد.

,

 

,

پارسا تصریح کرد: باتوجه به اینکه ایام اربعین به سمت ایام گرم سال پیش می رود پروژه ای پیش بینی شده که مسیر نجف به کربلا را فضای سبز کار شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه در سال 96 تعهد هشت میلیارد تومانی داشتیم، افزود: در موضوع بازسازی عتبات عالیات نسبت به سال های گذشته کاهشی نداشتیم.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: جامعه هدف ما طبقه متوسط و پایین هستند و با همین سرمایه های کوچک اقدامات خوبی انجام شده است.

,

 

,

وی با اعلام حضور 57 موکب اربعین امسال از خراسان رضوی به صورت شناسنامه دارو دارای صلاحیت، ابراز کرد: چهار هزار خدمه در این مراکز فعالیت داشته اند و هفت میلیارد تومان آورده مردم خراسان رضوی طی 40 روز اربعین بوده است که نشان دهنده علاقه مردم به اهل بیت(ع) است.

,

 

,

بهره مندی حدود 10 درصد خانوار شهرستان طرقبه- شاندیز از خدمات کمیته امداد

, بهره مندی حدود 10 درصد خانوار شهرستان طرقبه- شاندیز از خدمات کمیته امداد,

 

,

در ادامه این نشست محمد قلیچ،  رئیس کمیته امداد امام خیمینی(ره) طرقبه شاندیز گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با سیاست توانمندسازی نیازمندان بر مبنای توسعه مشارکت مردمی در سطح کشور و گروه های هدف با کمک خیرین و دستگاه های اجرایی با 40 بسته حمایتی خدمات رسانی دارد.

,

 

,

وی افزود: گروه های هدف کمیته امداد عبارت از زنان سرپرست نیازمند، مردان نیازمند و مردان از کارفتاده بیمار و سایر افراد نیازمند هستند.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طرقبه شاندیز اظهار کرد: در سال جاری حدود 10 درصد خانوار شهرستان با جمعیت بالغ بر 3600 نفر از خدمات امداد بهره مند شدند که از این تعداد 965 خانوار معیشت بگیر هستند.

,

 

,

وی افزود: علاوه بر بهره مندی 96 یتیم، 190 دانش آموز و 14 دانشجو و 75 بیمار صعب العلاج از خدمات مستمر، 1200 خانوار از سایر خدمات امداد استفاده می کنند.

,

 

,

قلیچ تصریح کرد: طی ده ماهه سال جاری 500 میلیون تومان کمک معیشت علاوه بر یارانه به افراد تحت پوشش تعلق گرفته است.

,

 

,

وی افزود: انواع خدمات مانند جهزیه، کمک هزینه درمان، هزینه تحصیلی، مشاوره و لوازم ضروری زندگی، بیمه عشایر و روستایی، تعمیر و ساخت مسکن، خدمات فرهنگی و آموزشی، کاریابی و وام قرض الحسنه کارگشایی ارائه شده است.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طرقبه- شاندیز خاطرنشان کرد: 151 فقره وام کارگشایی به مبلغ 650 میلیون تومان و 101 فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ بیش از یک میلیارد پرداخت شده است.

,

 

,

وی با اعلام انواع اعتبارات اعم از هزینه های دولتی، وجوهات شرعی و امانی و صدقات و سایر کمک های مردمی، افزود: صدقات ارائه شده صد درصد بین نیازمندان شهرستان طرقبه- شاندیز تقسیم می شود.

,

 

,

قلیچ با بیان اینکه در سرفصل های درمان، جهیزیه و هزینه های درمانی و مهارت آموزی و خدمات مسکن و هزینه های تحصیلی و لوازم ضروری زندگی خدمات ارائه می شود ،گفت: در شهرستان طرقبه- شاندیز مبلغ 220 میلیون تومان صدقه جمع آوری شده است.

,

 

,

وی افزود: 10 درصد خانواده های شهرستان صندوق کمیته امداد امام خمینی(ره) در اختیار دارند و 250میلون تومان توسط 400 حامی فعال به حساب خانوار واریز شده است.

,

 

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طرقبه شاندیز اظهار کرد: برای کمک و تأمین مسکن زلزله زدگان کرمانشاه مبلغ 13.5 میلیون تومان توسط خیرین، بسیج و تولیت امامزادگان جمع آوری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه