اخبار داغ

مدیر عامل شرکت تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار:

سیب زمینی کاران در تیرماه با مشکل مواجه خواهند شد

سیب زمینی کاران در تیرماه با مشکل مواجه خواهند شد
مدیر عامل شرکت تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار از همزمانی برداشت کشت بهاره شهرستان بهار در تیرماه با دیگر شهرها همچون کرمانشاه و خرم آباد خبر داد و این مسئله را باعث بروز مشکل برای کشاورزان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مجید ریحانی در گفتگو با نافع از نبود برنامه عملیاتی در زمینه سطح زیر کشت محصولات گلایه کرد و گفت: در داخل استان همدان برنامه کشت وجود دارد و سعی شد که طبق آن عمل شود ، اما بعضی استان ها و شهرها مثل کرمانشاه و خرم آباد اخیرا وارد عرصه شده اند که سطح زیر کشت آنها بالاست و باعث برهم خوردن توازن در عرضه سیب زمینی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

 

,

وی ادامه داد: هم اکنون یکی دو سال است که در این شهرها کشت بهاره رواج پیدا کرده که همین باعث شده زمان برداشت محصولات این شهرها با شهرستان بهار همزمان شود و قیمت محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

,

 

,

وی این همزمانی را به ضرر کشاورز دانست و گفت: نبود برنامه مشخص در مورد سطح زیر کشت سیب زمینی در استان های دیگر و نبود نظارت کافی بر این امر باعث چنین مشکلاتی می شود ، سال گذشته سطح زیر کشت در شهرستان 7200 هکتار بود که امسال به 5500 هکتار رسیده و تقریبا 1700 هکتار کاهش سطح زیر کشت داشتیم ؛ اما با مشاهده میدانی که از سطوح زیر کشت در شهرهای کرمانشاه و خرم آباد داشتیم این میزان امسال چندین برابر شده است و همین باعث برهم خوردن توازن در عرضه شده و بی شک در تیر ماه که زمان برداشت محصولات است کشاورزان به مشکل برخواهند خورد.

,

 

,

وی در خصوص وجود برنامه زیر کشت برای هر استان گفت: این برنامه ها ابلاغی است و نه عملیاتی و هیچ تضمینی در اجرای آن وجود ندارد.

,

 

,

ریحانی ادامه داد: استان همدان حدود یک میلیون تن تعهد تولید سیب زمینی در کشور دارد که شهرستان بهار عهده دار یک چهارم آن یعنی حدود 2500 تن است ، ولی اینکه در مزارع این میزان چقدر رعایت می شود مشخص نیست و هیچگونه اجباری در رعایت آن وجود ندارد و همواره بزرگترین انتقاد ما همین بوده که باید این برنامه عملیاتی باشد و کشاورز را ملزم به رعایت آن کند.

,

 

,

مدیر عامل تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار با پیش بینی نوسان قیمت در تیرماه گفت: ما این موضوع را به جهاد کشاورزی اطلاع داده ایم و از این جهت اعلام خطر کرده ایم تا هر چه سریعتر در این مورد تصمیم گیری شود ، نه اینکه در دقیقه نود بخواهند جلسه بگذارند چرا که تا بخواهیم در آن زمان جلسه بگذاریم و تصمیمی بگیریم کمر کشاورز در زیر بار نوسان قیمت ها شکسته شده است، پس باید هر چه سریعتر در این مورد تصمیم گیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه