اخبار داغ

مهلت سه ماهه شورای شهر به شهرداری:

رفع معضل آب گرفتگی معابر در دستور کار قرار گیرد

رفع معضل آب گرفتگی معابر در دستور کار قرار گیرد
شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری امروز ۳ ماه به شهرداری مهلت داد تا نقاط عمیق آب گرفتگی سطح شهر را شناسایی و رفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان این هفته با موضوع آب گرفتگی معابر و خیابانهای سطح شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ابتدای این جلسه ضمن ابراز گلاهی از عدم حضور و با تأخیر شهرداران ۳ منطقه مدیریت شهری در محل جلسه اظهار کرد: من این گلایه را به شهردار کل می دانم چراکه وقتی دعوتنامه ای به شهرداری ارسال میشود انتظار می رود شهرداری بر مجموعه خود و الزام به حضور مدیران مناطق در جلسات پیگیری داشته باشند.

,

 

,

کامران گردان با بیان اینکه آب گرفتگی در فصل بهار و پاییز از معضلات دائمی این شهر است عنوان کرد: یکی از دلایل عمده این امر، مشکل ترازبندی در احداث خیابان و آسففالت ریزی معابر است چون ناظر آسفالت نداشته ایم و شیب خیابانی که احداث میشود در نظر گرفته نشده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه بیشترین آب بارندگی در سطح معابر روی آسفالت دیده می شود و در جوی آب کمتر است تبیین کرد: کنار پل بعثت به سمت فاطمیه یکی از نقاط مورد نظر در این موضوع است که به اندازه چند سد آب جمع می شود و باید اصلاح شیب داشته باشد وگرنه پل پائین می آید.

,

 

,

**چاههای جذبی و کنترل دریچه ها، راهکار رئیس کمیسیون خدمات شهری

, **چاههای جذبی و کنترل دریچه ها، راهکار رئیس کمیسیون خدمات شهری, **چاههای جذبی و کنترل دریچه ها، راهکار رئیس کمیسیون خدمات شهری,

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: از جمله راهکارهایی که میتواند در این موضوع راهگشا باشد چاههای جذبی هستند که هم میتوانند آبهای زیرزمینی را تقویت کرده و هم از مکش هایی که در برخی نقاط استفاده میشود کم کند.

,

 

,

وی تأکید کرد: شهرداران نواحی و مسؤولین فنی آنها باید فعال شوند و در سطح شهر گشت زنی کرده و دریچه ها را کنترل نمایند زیرا کنترل دریچه ها و همسطح کردن آنها با خیابان راهکار مهم بعدی در مسأله آب گرفتگی معابر است.

,

 

,

گردان با بیان اینکه جمع آوری آبهای سطحی در کوتاه مدت امکانپذیر نیست اما شهرداری باید طرحهای بلندمدت ارائه دهد گفت: تراز بندی در سطح شهر کم است و باید با اصلاح آسفالت درست شود و همچنین با چاههای جذبی در جمع آوری آبهای سطحی تلاش کنند.

,

 

,

**نورالله زاده: عدم ارزیابی عملکرد شهرداری مهمترین عامل بروز مشکل در پروژه ها

, **نورالله زاده: عدم ارزیابی عملکرد شهرداری مهمترین عامل بروز مشکل در پروژه ها, **نورالله زاده: عدم ارزیابی عملکرد شهرداری مهمترین عامل بروز مشکل در پروژه ها,

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: برخی از مناطق در مسائل عمرانی مشکلات متعددی دارند و کم توجهی و عدم نظارت بر پروژه ها موجب بروز این مسائل در سطح شهر میشود بنابراین لازم است در شهرداری یا حداقل در کمیسیون خدمات شهری کمیته ارزیابی شکل بگیرد تا خدمت واقعی به مردم ارائه شود.

,

 

,

نرگس نورالله زاده متذکر شد: در این شهر نظارت وجود ندارد وگرنه بعد از گذشت ۴-۵ سال چرا باید این مشکل هنوز پابرجا باشد؟ در این شرایط یا باید از مردم عذرخواهی کنیم و یا برویم.

,

 

,

وی با اشاره به مشکل آب گرفتگی در برخی معابر عنوان کرد: چهارراه فرهنگ تا خود خیابان فرهنگ دچار مشکل آب گرفتگی است در حالی که همه مردم وسیله نقلیه ندارند و از تردد در شرایط بارندگی نگرانند.

,

 

,

این عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: متأسفانه حتی در پروژه های جدیدی همچون پل بعثت نیز این مشکل وجود دارد و مطالعات پیش زمینه ای برای جمع آوری آبهای سطحی ایجاد نشده است زیرا مهمترین مشکل ما عدم ارزیابی عملکرد شهرداری است که موجب بروز مشکل در نتیجه اجرای برخی پروژه ها شده است.

,

 

,

وی همچنین بیان کرد: جابجایی ها در شهرداری بر مبنای دوستی و رفاقت ایجاد شده در حالی که باید شایستگی مبنای این جابجایی ها باشد وگرنه ما نمیتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

,

 

,

**عسگریان: اصلاحات معابر بر مبنای طرح جمع آوری آبهای سطحی نبوده است

, **عسگریان: اصلاحات معابر بر مبنای طرح جمع آوری آبهای سطحی نبوده است, **عسگریان: اصلاحات معابر بر مبنای طرح جمع آوری آبهای سطحی نبوده است,

عضو دیگر کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه اظهار کرد: در سنوات قبل طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی تهیه شده بود اما برخی از اصلاحاتی که بعدا انجام می شد متناسب با طرح مذکور نبود.

,

 

,

سید مسعود عسگریان عنوان کرد: کارهای بسیاری انجام شده اما کارهای بیشتری هم نیازمند رسیدگی است زیرا نقاط حادثه خیزی داریم که با بارش باران حادثه خیزی آن مضاعف می شود و لازم است اصلاح جوی های آب بر مبنای جمع آوری آبهای سطحی انجام شود.

,

 

,

** رسولی: شیب همدان و توپوگرافی شهر از عوامل تشدید آب گرفتگی است

, ** رسولی: شیب همدان و توپوگرافی شهر از عوامل تشدید آب گرفتگی است, ** رسولی: شیب همدان و توپوگرافی شهر از عوامل تشدید آب گرفتگی است,

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این رابطه اظهار کرد: دغدغه های همه اعضای کمیسیون بجاست و خود ما هم در مسؤولیت خود در شهرداری از این موضوع نگرانیم و حوزه های شهرداری هم به هم وابسته است و کسی نمی تواند از بار مسؤولیت شانه خالی کند بنابراین باید با همفکری و تلاش، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

,

 

,

موسی رسولی نصریح کرد: توپوگرافی شهر ما خاص است زیرا شیب طولی بالایی دارد که حسن بسیاری دارد اما در بارشهای رگباری سیبلاب جاری می شود و دبی با مشکل مواجه می شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه در اواسط خیابان چمران آب بسیاری از دهها هکتار از زمینهای بالا دست سرریز می شود گفت: با این مشکل حتی اگر صد در صد دریچه ها مناسب سازی شود و شرایط جمع آوری آبهای سطحی فراهم شود بازهم به دلیل این شیب دچار مشکل هستیم و گاهی حتی با وجود آسفالت ریزی هم این مشکل مرتفع نمی شود.

,

 

,

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان درخصوص آب گرفتگی در محل سرعتکاه ها متذکر شد: در سرعتکاهها باید یک یا دو شیار داشته باشیم و این مشکل قابل بررسی و رفع است.

,

 

,

وی افزود: در بارندگی های معمولی ایجاد چاه جذبی در معابراثربخش است اما در بارش سیلابی نمیتوان از چاه جذبی که ۱۰۰ متر مکعب آب جذب می کند تأثیر بگیریم و نظافت این چاهها هم مسأله دیگری است چراکه شیب سطح شهر موجب تجمیع زباله و سرازیر شدن به پایین می شود.

,

 

,

رسولی بیان کرد: متأسفانه هم سطح سازی دریچه ها با وجودتذکرات مکرر انجام نمی شود بخصوص شرکت گاز که در این موضوع احساس خطر میکند غالبا پس از آسفالت ریزی، هم سطح سازی انجام میدهد.

,

 

,

وی ادامه داد: طرح مشاور در موضوع آب گرفتگی معابر از مدتها قبل در صحن شورا بررسی شد اما چون زمان زیادی از زمان تهیه طرح گذشته بود حتی یک مسیر هم بر اساس این طرح موفق به اجرا نبوده است زیرا این طرح غیرواقعی است و طوری طراحی شده بود که انگار برای شهری جدیدالاحداث طراحی شده است.

,

 

,

در پایان این جلسه به درخواست "وحید علی ضمیر" معاون خدمات شهری شهرداری همدان مهلتی ۳ ماهه برای شناسایی و رفع مشکل آب گرفتگی معابر اعطا شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه