اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

خیلی‌ها در جامعه ما قربانی اطلاعات قرآنی شده‌اند/ سبک زندگی اسلامی نیازمند معرفت قرآنی است

خیلی‌ها در جامعه ما قربانی اطلاعات قرآنی شده‌اند/ سبک زندگی اسلامی نیازمند معرفت قرآنی است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی خواهر گفت: برای دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی نیازمند معرفت قرآنی هستیم و صرف افزایش اطلاعات قرآنی ما را به این هدف نمی‌رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(یکشنبه)  در دیدار جمعی از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی خواهر که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجدالنبی (ص) با بیان اینکه باید بین «معرفت و اعتقادات قرآنی» با «اطلاعات قرآنی» تفاوت قائل شویم، اظهار کرد: خیلی‌ها در جامعه ما قربانی اطلاعات قرآنی شدند و همینکه معلومات قرآنی پیدا کردند ابراز رضایت می‌کنند در حالی که هدف رسیدن به معرفت قرآنی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با تأکید بر اینکه معرفت و اعتقادات قرآنی با جان آدمی عجین است، تصریح کرد: معرفت و اعتقادات قرآنی ماندگار است و نجات بخش انسان در قیامت خواهد بود؛ اما در اطلاعات قرآنی احتمال فراموشی وجود دارد. 
,
,
, ,

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه فعالان قرآنی می‌باید اقامه کنندگان قرآن باشند، بیان کرد: بین خواندن قرآن با اقامه آن تفاوت وجود دارد و برای رسیدن به جایگاهی که قرآن به صورت کامل در جامعه اقامه شود می‌باید معرفت قرآنی و اعتقادات قرآنی محور قرار گیرد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: معرفت و اعتقادات قرآنی سرمایه و زیرساخت زندگی بر اساس قرآن و دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وصیت‌نامه امیرالمؤمنین (ع) پس از ضربت خوردنشان اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت در وصیت نامه خود تلاش می‌کنند تا ما قرآنی زندگی کنیم، ابراز داشت: امام علی (ع) خطاب به فرزندانشان می‌فرمایند «شما را به ترس از خدا سفارش مى‌کنم و هیچگاه به دنیاپرستى ‌روى نیاورید». 

عابدینی با بیان اینکه اجرای دقیق دستورات قرآنی اختلافات را از بین خواهد برد، عنوان کرد: باری تعالی تأکید کرده مسجد برای خداوند است و اگر به این نکته مهم توجه داشته باشیم کسی به خودش اجازه نمی‌دهد تا خود را مالک مسجد بداند و باعث بروز اختلاف در این مکان مقدس شود. 

امام جمعه قزوین به ادامه وصیت‌نامه امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت خطاب به فرزندانشان فرمودند «ای فرزندان من حق گو باشد». کلام حضرت همان چیزی است که قرآن از ما انتظار دارد و وقتی کلام خداوند مورد توجه قرار گیرد، کلام دیگران از زندگی انسان رنگ می‌بازد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به وعده‌های الهی را مایه سعادتمندی و عزت دانست و خاطرنشان کرد: قرآن فرموده دشمن ستمگران و یاور مظلومان باشید و همه جا باید در مقابل ظلم ایستاد و سینه را در مقابل ظالم سپر کرد. 

عابدینی تصریح کرد: اهالی قرآن باید در خط مقدم مبارزه با ستمگران و حمایت از مظلومان باشند و همانگونه که امام علی (ع) فرمودند برای اَجر و مزد کار کنند. حضرت می‌فرمایند هر کسی وصیت نامه من به او می‌رسد، وصی من خواهد بود. 

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه وصیت نامه خود درباره یتیمان سفارش جدی کردند و فرمودند مبادا یتیمان گرسنه و بی سرپرست بمانند. امروز نیز اگر می‌خواهیم به سبک زندگی اسلامی توجه داشته باشیم در تمام سطوح باید مجری این کلام مولا باشیم. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی (ع) درباره عمل به قرآن نیز بسیار سفارش کرده‌اند و می‌فرمایند مبادا دیگران در عمل کردن به قرآن بر شما پیشی گیرند و باید در تمام کارهای خیر جامعه قرآنی ما پیشتاز باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: توجه و یاری به همسایگان در نگاه دینی بسیار مورد تأکید قرار دارد و امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند آنقدر پیغمبر (ص) در خصوص همسایه سفارش کردند که ما گمان کردیم همسایه از همسایه ارث می‌برد که تا این اندازه مورد سفارش پیغمبر (ص) قرار دارد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی عنوان کرد: حضرت درباره کعبه، خانه خدا نیز فرمودند مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلتی داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد. 

عابدینی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، افزایش روابط دوستانه بین یکدیگر و افزایش انسجام و وحدت از دیگر سفارشات امام علی (ع) در وصیت‌ نامه‌شان است، خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند تا می‌توانید وحدت، یکپارچگی و گذشت داشته باشید اما اگر به ضعف‌ها و اشکال‌ها توجه کنیم و بهانه‌گیر باشیم به این هدف دست نخواهیم یافت و کارها پیش نخواهد رفت. 

امام جمعه قزوین گفت: حضرت در پایان وصیت نامه فرمودند اگر من به خاطر این ضربه شمشیر به شهادت رسیدم مبادا این را بهانه کنید و خون مؤمنان را بریزید و ایشان با این کار می‌خواستند پس از شهادتشان اتفاق ناگواری پیش نیاید و فرمودند یک ضربه زده‌اند و شما نیز یک ضربه بزنید.
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه