اخبار داغ

یک فعال اصلاح طلب در گفتگو با دانا:

انتقاد یک فعال اصلاح طلب از امضا کنندگان نامه مذاکره با آمریکا/ قنبری: این نامه مورد تأیید همه اصلاح طلبان نیست/ با کسی که به تعهدات خود پایبند نیست نمی توان مذاکره کرد

انتقاد یک فعال اصلاح طلب از امضا کنندگان نامه مذاکره با آمریکا/ قنبری: این نامه مورد تأیید همه اصلاح طلبان نیست/ با کسی که به تعهدات خود پایبند نیست نمی توان مذاکره کرد
داریوش قنبری گفت: نگرانی ما در حال حاضر بابت عدم اعتمادی است که به آمریکا وجود دارد و در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا مطرح شده ولی ما می دانیم که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده و نمی توان با کسی که به تعهدات خود پایبند نیست نمی توان مذاکره کرد.
[

داریوش قنبری یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نامه 100 نفر برای مذاکره با آمریکا اظهار داشت: این نامه اگرچه به اسم تشکیلات خاصی مانند اصلاح طلبان منتشر نشد اما بیشتر شخصیت هایی که آن را امضا کردند اصلاح طلب هستند اما در کل نمی توان گفت اصلاح طلبان این نامه را نوشته و امضا کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه هر کس می تواند افکار خود را آزادانه مطرح کند گفت: درک این 100 نفر از شرایط بین المللی تا این اندازه بوده است که موضوع خود را در قالب یک نامه و طرح یک پیشنهاد مطرح کردند که البته این افراد آزادانه می توانند اظهار نظر کرده و دیدگاه خود را در این خصوص بیان کنند.

,

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: بحث مذاکره با آمریکا چیز جدیدی نیست و ما در مسائلی مانند برجام هم با آمریکا مذاکره می کردیم؛ تا قبل از روی کار آمدن ترامپ ما با آمرکیا مذاکراتی داشته ایم هرچند مسئولان سیاسی کشور اعلام کردند که فرقی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها وجود ندارد.

,

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره یکی از اصول سیاست خارجه است عنوان کرد: برجام حاصل مذاکره با آمریکا بود که اگرچه امروز آمریکا ار آن خارج شده اما کارکرد آن تا حدودی حفظ شده و برخی از تحریم ها دیگر برداشته شده اند.

,

قنبری در ادامه گفت: شرایط ما با شرایط قبل از برجام کاملاً متفاوت است و دیگر ذیل ماده 41 نیستیم و تحریم ها علیه ایران از طریق شورای امنیت نبوده و آمریکا یک جانبه این تحریم ها را علیه ایران وضع کرده است.

,

وی ضمن تأکید بر این نکته که مذاکره به معنای نادیده گرفتن حق و حقوق ما نیست عنوان کرد: اگرچه مذاکره را بد نمی دانم اما باید این مذاکرات به گونه ای باشند که حق و حقوق ما نادیده گرفته نشود و منافع ما تأمین شود.

,

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه مذاکره زمانی معنای دارد که طرف مقابل قابل اعتماد باشد بیان داشت: نگرانی ما در حال حاضر بابت عدم اعتمادی است که به آمریکا وجود دارد و در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا مطرح شده ولی ما می دانیم که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده و نمی توان با کسی که به تعهدات خود پایبند نیست نمی توان مذاکره کرد.

,

در پایان تأکید کرد: مذاکره با آمریکا در شرایطی معنا پیدا می کند که ترامپ همه تععدات قبلی در قبال ایران را به انجام رسانده و برجام را تماماً انجام دهد در آن صورت می توان به مذاکره با آمریکا فکر کرد و البته این مذاکرات در مسائلی که امنیت ملی کشور را به خطر می اندازد اساساً باطل و غیر قابل قبول است.

,

امیر نجفی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه