اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

اتحادیه اروپا دو بار ایران را در معاهدات بین المللی فریب داده است/ قرار داد ننگین Fatf را تصویب و اجرایی نخواهیم کرد

اتحادیه اروپا دو بار ایران را در معاهدات بین المللی فریب داده است/ قرار داد ننگین  Fatf را تصویب و اجرایی نخواهیم کرد
قاضی پور گفت: Fatf به دیدگاه بسیاری از نمایندگان مجلس چیزی جز ننگ بر جمهوری اسلامی یا عهد نامه ایی چون گلستان و ترکمانچای دیگری نیست لذا ما با بستن هرگونه تعهداتی که بر حسب آن قرار باشد تمام حساب و کتاب های خودمان را به دست خارجی ها بسپریم صد درصد مخالف هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به راه آرمان ؛ با توجه به اینکه  دولت ایران تمام تلاش خود ا برای به ثمر نشاندن برجام انجام داده است و به تعهدات خود عمل کرده است اما با خروج امریکا و بد عهدی نسبت به برجام و تمام مذاکرات صورت گرفته ایران یک فرصت سه ماهه به کشورهایی که می خواهند برجام حفظ شود داد و ازآنان خواست تا طبق نظر امریکا فعالیت نکنند و تضمین های محکمی در خصوص بند های مقرر شده دربرجام و تعهداتی که کشورهای مذاکره کننده به ایران بدهند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

Fatf   قرار دادی بین المللی یا اهرم فشار بر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی !!!

, Fatf   قرار دادی بین المللی یا اهرم فشار بر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی !!!,

اما شب گذشته عملا با بسته ایی پوچ به تعهدات خود در برجام پشت کردند و حضور ایران در لایحه ی fatf را اجباری دانستند و انگار تنها این ایران است باید به تمام تعهداتش عمل کند وعملا کسی متعهد نسبت به فعالیت خویش نیست لذا با این اوصاف به نظر می رسد این لایحه استعماری با توجه به عدم صحت عملکرد کشورهای حاضر در مذاکرات برجامی عملا غیر مهم تلقی می شود .

,

پیشتردر خصوص تصویب  FATF نظرات متعددی از سوی صاحب نظران داده شده بود که لازم به یاد اوری است اما نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص بیانیه شب گذشته اتحادیه اروپا و لایحه Fatf   گفت : هرگز به میدان داری دوباره امریکا رای نخواهیم داد .

,

ایران خود قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با ترورسیم را می نویسد

, ایران خود قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با ترورسیم را می نویسد,

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص موضع صریح نماینگان مجلس در خصوص بدعهدی های خباثت بار کشورهای مذاکره کننده در خصوص برجام و لوایح Fatf گفت:رهبر انقلاب صریحا فرمودند که برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با ترورسیم باید برای خودمان قانون بنویسیم نه اینکه زیر بار تعهدات استعمارگرایانه دیگر کشورها باشیم  .

,

وی ادامه داد: Fatf  به دیدگاه بسیاری از نمایندگان مجلس چیزی جز ننگ بر جمهوری اسلامی یا عهد نامه ایی چون گلستان و ترکمانچای دیگری  نیست لذا ما با بستن هرگونه تعهداتی که تمام حساب و کتاب های خودمان را به دست خارجی ها بسپریم 100 درصد مخالف هستیم .

,

قاضی پور در خصوص برجام و صادرات نفت با نظر کشورهای غربی ، افزود : بیان دو مطلب الزامی است ، طبق قوانین درخصوص مراودات در تنگه هرمز یک توافق بین 18 کشور عضو امضا شده است که ما از تنگه هرمز هرکسی که تردد کند می توانیم عوارض دریافت کنیم لذا تنگه هرمز یا برای ایران است یا برای هیچ کس پس اگر قرار باشد کشتی حامل نفتی از این تنگه عبور کند اولین و اخرین ان باید ایرانی باشد .

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد : دشمنان بدانند ، ما قسم خورده ایم از حق خود و ملتمان دفاع کنیم هیچ ترسی هم از مصوبات کشورهایی چون امریکا و رژیم کودک کش اسرائیل و مزدورانشان عربستان نداریم اتحادیه اروپا دو بار به ما کلک زده است لذا ازموده را ازمودن خطاست و ما دیگر از این نمایندگان امریکا و دست نشانده هایشان رکب نخواهیم خورد .

,

وی در پایان افزود : ما صداقت داریم اتحادیه اروپا هم اگر می خواهند با ما کار کنند باید صداقت تضمین شده خود را نشانه دهند نه اینکه المان در حین مذاکرات بیاید و اموال ما را بلوکه کند لذا ایران در مقابل زورگویی های انان خواهد ایستاد و تنها راه حل نشان دادن صداقت کشورهای اروپایی حاضر در برجام  این است که تحریم ها را به صورت عملی نه کاغذی بردارند و سیستم بانکی ایران را فعال نمایند و این امر تنها و اخرین شرط ایران در خصوص این اتحادیه خواهد بود .

,

گروه اقدام مالیFATF  با پشتیبانی کشورهایی چون آمریکا در پی فشار آوردن بر کشورهایی که در مسیر خواست آنها قرار ندارند

,

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفته بود :

 1. گروه اقدام مالیFATF با پشتیبانی قدرت های بزرگ مثل آمریکا در پی فشار آوردن بر کشورهایی که در مسیر خواست آنها قرار ندارند برای ارتقاء شفافیت مالی و بانکی است تا بتوانند روابط مالی کشورها را با گروه‌هایی که از نظر آنها تروریست  (جبهه مقاومت ) تلقی شده اند شناسایی کنند.

,
,
,

2.اینکه  برخی مقامات کلیدی در بین نمایندگان مجلس اعلام کرده اند پیوستن ایران بهFATFمنتفی است و الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و کنوانسیون پالرمو ربطی به FAFT ندارد نشان از بی اطلاعی مقامات تصمیم‌گیرو بی‌دقتی آنها از موضوعاتی است که در سرنوشت حال و آینده کشور تاثیر می گذارد.
 

,
,

FATF اهرمی برای افزایش اثرگذاری تحریم‌ها بر علیه کشورمان است

, FATF اهرمی برای افزایش اثرگذاری تحریم‌ها بر علیه کشورمان است,

 گرچه این نکات ذکر شده است اما دولت اسرار دارد تا هرچه سریعتر این لوایح به منصه عمل بنشینند زیرا این امر را مانع تحریم های دوباره ایران می دانند اما شواهد متعدد و قابل توجهی در اظهارات آمریکایی‌ها وجود دارد که نشان‌دهنده نقش و اثرگذاری اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری در FATF و اصرار آنها بر استفاده حداکثری از ظرفیت این نهاد بین‌المللی برای افزایش اثرگذاری تحریم‌ها بر علیه کشورمان است.

,

آمریکا برای تحریم اهداف خود در جهان نیازمند افزایش شفافیت فضای بانکی بین‌المللی از طریق تولید و انتشار اطلاعات معتبر در این حوزه است یعنی دقیقا همان کاری که FATF انجام می‌دهد.

,

به عبارتی آمریکا برای دقیق‌تر شدن تحریم‌ها نیاز بسیار زیادی به اجرای استانداردهای FATF در ایران دارد و اتاق جنگ اقتصادی این کشور (در وزارت خزانه‌داری) از FATF به عنوان یک بازوی قدرتمند در این راستا استفاده می­‌کند. این موضوع آن‌قدر برای آمریکا مهم و حیاتی است که مقامات این کشور هیچ ابایی از این موضوع ندارند که در آستانه بررسی لایحه جنجالی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس، نارضایتی خود را از عدم اجرای بخش‌هایی از برنامه اقدام FATF توسط کشورمان رسانه‌ای کنند.

,

برخی از مقررات FATF مشکلاتی را  برای سیستم بانکی کشور ایجاد می‌کند

,


این درحالی است که عبدالرحمن ندیمی بوشهری معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد هم ضمن تایید تلویحی تبعات تصویب لایحه عضویت ایران در کمیته مبارزه پولشویی و تامین مالی تروریسم گفته است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان افراد قانونگذار در کشور حق دارند که برای عضویت در FATF نگرانی داشته باشند. امکان دارد برخی از مقررات موجود در FATF مشکلاتی را برای سیستم بانکی کشور ایجاد کند یا اساسا منطبق با تفکرات ما در کشور نباشد، به عنوان نمونه برخی از سازمان‌هایی که مورد تایید ایران هستند، کشورهای دیگر به ویژه غربی‌ها ممکن است آنها را سازمان‌های تروریستی بدانند و برعکس، برخی از گروه‌هایی که ما آنها را تروریست می‌دانیم، در تعاریف آنها تروریستی نباشند.

,
,

ماهیت استعماری پالرمو و FATF بر نمایندگان مجلس پوشیده نیست

, ماهیت استعماری پالرمو و FATF بر نمایندگان مجلس پوشیده نیست,

احمد علیرضا بیگی به فارس گفته بود : نمایندگانی که می‌خواهند به نظر موافق به لایحه پالرمو رأی بدهند به ماهیت استعماری بودن آن کاملاً واقف هستند، ملت ایران در این برهه حساس باید نمایندگان خود را ارزیابی کند و ببیند که آیا رسالتی که به نمایندگانشان سپرده‌اند به این رسالت به درستی عمل می‌شود یا خیر و این موضوع یک بزنگاه تاریخی به شمار می‌رود به ویژه تشت رسوایی کسانی که دل در گرو غرب داشته‌اند هم به صدا درآمده است و این صدا عالم‌گیر شده است و کسی نمی‌تواند بگوید این صدا را نشنیده است.

,

مجلس باید در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم خود قانون گذاری کند نه اینکه پخت و پز دیگر کشورهای زورگو را بپذیرد.

, مجلس باید در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم خود قانون گذاری کند نه اینکه پخت و پز دیگر کشورهای زورگو را بپذیرد.,

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در زمینه معاهدات و کنوانسیون‌های بین المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آن‌ها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟

,

رهبر انقلاب در تبیین راه صحیح برخورد با این گونه کنوانسیون‌ها افزودند: همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

,

ایشان افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد، اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه بحث ضرورت‌های قانونگذاری افزودند: قانون در درجه اول باید در جهت رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط باشد و به گونه‌ای نباشد که آلت دست و در خدمت صاحبان زر و زور قرار گیرد.

,

عملکرد دولت با فکر و نظر رهبری صورت نمی گیرد

, عملکرد دولت با فکر و نظر رهبری صورت نمی گیرد,

با این اوصاف به نظر می رسد که اندکی دولت در خصوص حکم صریح رهبر انقلاب در این امر که اگر امریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد مقتدرانه عمل نکرده است زیرا اگر چنین می شد وایران به سرعت از برجام خارج می شد  حداقل  کشورهای اروپایی ترس و واهمه ایی برای اجرای برجام برای خود درک می کردند ،  زیرا اگر دولت طبق نظر و مشی رهبر انقلاب فکر و عمل کند ، اقتدار ایران زیر سئوال نمی رفت و کشورهای اروپایی و در راس ان آمریکای خبیث به خود اجازه خروج از یک تعهد بین المللی را نمی داد و با اعمال لایحه ایی چون  FATF  وقیحانه به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر دیگری از ملت فهیم و کهن ایران نمی بود .

,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه