اخبار داغ

آمریکا و اروپا روحیه استعمارگری و منافع مشترک دارند/ اروپا هیچگاه به خاطر ایران به آمریکا پشت نمی‌کند!

آمریکا و اروپا روحیه استعمارگری و منافع مشترک دارند/ اروپا هیچگاه به خاطر ایران به آمریکا پشت نمی‌کند!
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اتحادیه اروپا هیچگاه به خاطر ایران به آمریکا پشت نمی‌کند جون تمامی آنها روحیه و خوی استعماگری داشته و از این لحاظ نیز منافع مشترک دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، در خصوص بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در مورد برجام و اینکه این بیانیه سست و غیرقابل اتکا است، عنوان کرد: تجارب نشان داده است که در طول تاریخ این کشورها (5+1) غیرقابل اعتماد بوده‌اند و تمامی اعضای 1+5 زمانی استعمارگر بوده‌اند و باید نگران تضمین آنها در خصوص برجام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: اتحادیه اروپا هیچگاه به خاطر ایران به آمریکا پشت نمی‌کند جون تمامی آنها روحیه و خوی استعماگری داشته و از این لحاظ نیز منافع مشترک دارند.

,

 

,

محمدی ترس آمریکا و اروپا از ایران را به خاطر قدرت نفوذ و صدور انقلاب اسلامی از سوی ایران در خاورمیانه دانست و گفت: آنها می‌ترسند باوجود ایران منافعشان در خاورمیانه متزلزل شود.

,

 

,

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان در مورد تنگه هرمز، یادآور شد: کشورهای آمریکایی و اروپایی به بهانه برجام می خواهند قدرت موشکی و هسته‌ای ایران را محدود کنند و ایران با تسلطی که بر تنگه هرمز، این شاهراه انتقال انرژی دارد و باتوجه به اینکه حدود 70 درصد نفت جهان و 100 درصد نفت عربستان سعودی از این تنگه عبور می‌کند می‌تواند با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، قدرت موشکی و قایق‌های تیزرو این تنگه را مسدود کند. اما به هر صورت ایران تاکنون در منطقه رویکرد صلح و تضمین امتیت را دنبال کرده و این تا زمانی محقق خواهد بود که قدرت موشکی ایران به رسمیت شناخته شود.

,

 

,

وی گفت: آقای روحانی باید بداند همانطور که آمریکا بدون هیچ دلیلی از برجام خارج شد مسلماً اروپا نیز این کار را خواهد کرد، بنابراین تکیه بر توان داخلی در برهه کنونی بیش از گذشته حائز اهمیت است.

,

 

,

محمدی بیان کرد: تجربه نشان داده ما هرگاه در تحریم و فشار بوده‌ایم رشد مضاعف اقتصادی و وحدت داخلی منسجم‌تری داشته‌ایم و در حال حاضر نیز باتوجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود بهتر است که اولویت دولت محترم تکیه بر نیروهای داخلی بوده و به فکر حل معصلات موجود باشد و فکر اتکا به طرفهای خارجی را از ذهن خود دور کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه