اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

حج، همایش بین المللی و جلوه اقتدار مسلمانان در جهان/ باوجود نالایقی آل‌سعود، وظیفه ما حضور باشکوه در حج تمتع است

حج، همایش بین المللی و جلوه اقتدار مسلمانان در جهان/ باوجود نالایقی آل‌سعود، وظیفه ما حضور باشکوه در حج تمتع است
امام جمعه قزوین گفت: حتی اگر در این سال‌ها شایستگی و لیاقت میزبانی از سوی حکومت سعودی را نمی‌بینیم، اما اصرار به حضور در مراسم بزرگ حج باشکوه تمتع را داریم و حتما باید این مراسم با عظمت برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین  آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(دوشنبه) در همایش حجاج با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) بیشترین سهم را در تبیین قرآن و مبانی اسلام را داشتند؛ در صورتی که بسیاری از ائمه ما به دلیل خفقان حکومت فرصت تبیین کامل رسالت را پیدا نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین ,
امام جمعه قزوین افزود: بسیاری از حقایق درباره حج در طول این سفر بابرکت بیاناتی از ائمه به خصوص امام صادق(ع) مطرح شده و اکثر مسائل معنوی و احکامی و تفسیر که توشه راه همه حجاج خواهد بود.
,
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین محافل استانی همین همایش حج و زیارتی در طول سال است و یکی از همایش‌های بین المللی جهان اسلام موضوع حج تمتع است و این حضور عظیم مومنان و اقتدار مسلمانان را نشان می‌دهد.
,
استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه در این سال‌ها شاهد هستیم مدیریت حج در مکه و مدینه در دست انسان‌های نالایق قرار دارد و امیدواریم بزودی با معجزه الهی این حکومت ظالم سرنگون شود.
,
مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در دوران شاهنشاهی و ظلم و ستم برای کسی باورکردنی نبود، همچنین تغییر رژیم بعثی در عراق هم جزو این معجزات الهی بود، این موضوعات چشم انداز آینده ما را و امیدواری نسبت به سرنگونی ظلم در حوزه‌های مختلف را ترسیم می‌کند.
,
وی بیان کرد: با سقوط رژیم نالایق سعودی و برپایی حکومت اسلامی بر مبنای دین در محیط ارزشمند مکه و مدینه و نابودی رژیم صهیونیستی، همه کشورهای جهان روی امنیت و آرامش را خواهند دید.
,
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امیرمومنان در آخرین وصیت خود درباره خانه خدا فرمودند:" سفارش اکید می‌کنم شما را نسبت به خانه خدا، مبادا عهد و پیمان خود را با خدای متعال فراموش کنید، نباید خانه خدا خالی بماند زیرا در این صورت از نگاه لطف خداوند محروم می‌مانید."
,
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند:" تا زمانی که کعبه برپاست دین پابرجا خواهد بود، خدای متعال برای سه چیز خیلی حرمت قائل است، قرآن به عنوان کتاب الهی خانه کعبه که قبله مسلمانان است و خاندان عصمت و طهارت. "یعنی کعبه نماد دین و پرچم برافراشته شده دین و نبوت و امامت محسوب می‌شود، 
,
وی افزود: حتی اگر در این سال‌ها شایستگی و لیاقت میزبانی از سوی حکومت سعودی را نمی‌بینیم، اما اصرار به حضور در مراسم بزرگ حج باشکوه تمتع را داریم و حتما باید این مراسم با عظمت برگزار شود.
,
امام جمعه قزوین ابراز کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند:" خدای متعال 4 شهر را برگزیده است، خداوند فرموده، "وتین و الزیتون و طور سینین و هذا البلد الامین"، تاویل "وتین" شهر مدینه، تاویل "الزیتون" شهر بیت المقدس، تاویل "طور سینین" شهرهای کوفه-نجف و "هذا البلد الامین" یعنی شهر مکه است." 
,
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امام صادق(ع) نیز شبیه این حدیث را روایت کرده اند که فرمودند:" "وتین و الزیتون" یعنی امام حسین(ع) و امام حسین(ع)، "طور سینین" یعنی علی بن ابی طالب(ع) و "هذا البلد الامین" یعنی وجود نازنین رسول اکرم(ص)." یعنی در بیان مصداق‌های آیه این موارد از زبان امام بیان شده است.
,
وی تصریح کرد: امام باقر(ع) زمانی که طواف طواف کنندگان را نظاره می‌کردند، فرمودند:" این افراد مثل طواف بت پرستان زمان جاهلیت طواف می‌کنند؛ زیرا این افراد وظیفه دارند به ما مراجعه کرده و ولایت اهل بیت را درک کنند و با ما پیمان ببندد." 
,
مفسر قرآن و نهج البلاغه اذعان کرد: ما با حضور در حج الهی با خدای متعال و اهل بیت(ع) تجدید پیمان می‌کنیم که هرکجا حضور انسانی نیازمند است روی ما حساب کنید، اگر مردم یمن، غزه، سوریه و عراق و لبنان و فلسطین، آفریقا به کمک نیازمندند ما حضور داریم.
,
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در حدیث مشهوری در اصول کافی از امام باقر(ع) نقل شده است،" اسلام بر 5 پایه و ستون نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار شده که ولایت از همه مهمتر است، زیرا ولایت کلید عبور از بقیه ستون‌هاست."
,
وی در پایان بیان کرد: حج تمتع سفری روحانی، معنوی، سیاسی اجتماعی، عبادی، سفر کسب تقوا، سفر ذکر است که ما در پایان این سفر باید دچار تغییرات معنوی شویم و سفری با معرفت برای ما باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه